De mange sideløbende historier – den lurvede JT (Jeff Fahey), der i årevis har søgt efter opskriften på den perfekte barbequesovs, det skinsyge lægepar Dr. Block (Josh Brolin) og hustruen Dakota (Marley Shelton), og Cherry og El Wray – er blandt andet agenter for, at filmen kombineres så fint og knyttes an igennem imponerende visuelle overgange, men også på fortællesiden finder karaktererne løbende fælles fodslag, så de kan stå sammen i det endelige opgør mod de virusinficerede og ådselsædende omvandrende korpusser, der skaber usikkerhed i det texanske lillebysamfund.

Cherry forlader sin tvivlsomme karriere som go-go-danserinde, vil hellere være stand-up komiker, men i hvert fald vil hun have mere dramatik i sin hverdag. Det får hun. Måske mere, end hun havde bedt om. Ved samme lejlighed får tilskueren i hvert fald underholdning i lange baner, langt mere end der tør bedes om. “Planet Terror” er et formidabelt ridt igennem filmhistorien og dynamisk dramatik på højoktan. Mens “Death Proof” måske havde for meget Tarantino – tilmed med rustpletter – og for lidt rigtig grindhouse, har Rodriguez fremtryllet en unik cocktail, der indfanger essensen af b-filmens zombiegenre og samtidig giver sin allerfineste cadeau til grindhouse-traditionen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 dolphinfriendly 16 år siden

God underholdning så længe det varede, der klart er niveauer bedre end "Death Proof" og så er der egentlig ikke meget mere at sige om den oplevelse. I samme øjeblik jeg trådte ud af biografen, tænkte jeg ikke mere over den film - altså tomme kalorier, men halvanden times habil underholdning jeg ikke umiddelbart kan se nogen grund til at se igen. At udråbe "Planet Terror" som et mesterværk er sgu ikke holdbart, stik lige en finger i jorden.

4/6 herfra.

Gravatar

#42 icetea 16 år siden

#38 Haha den trailer er så nice, fed nok det bliver en film :P

Mht. Planet Terror, må faktisk sige at jeg blev en lille smule skuffet, havde forventet at der var lidt mere gang i den :P selvom der var en del action osv. med i den. Så synes også det er lidt forkert at kalde den et "mesterværk", men den indeholder nogle fantastisk sjove ting og scener, som andre film burde lære lidt af :)

5/6 Herfra, langt bedre end Death Proof
Gravatar

#43 filmz-fiemie 16 år siden

det er jo bare en god B-film efter min mening,en kopi af de gamle b-film fra ca. 1980 den kan aldrig få 6 stjerner hvis jeg skal være flink får den 4... det samme gælder death proof med fede action scener og gode babes men alt for meget værtshussnak efter min mening,men i den bedre halvdel af hvad jeg har set i år... de 2 bedste film i år hvis man vil se action er shooter og die hard 4
Gravatar

#44 NightHawk 16 år siden

# 41 -

Tjae, jeg vælger nu stadigvæk at række hånden i vejret og udråbe Planet Terror som et mesterværk, i stedet for at stikke fingeren i jorden og stort set være ligeglad med filmen.

Men sådan er vi alle jo så forskellige. :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#45 dolphinfriendly 16 år siden

#44
Men sådan er vi alle jo så forskellige. :)


Det er nemlig rigtigt og fred være med det. ;) Mit problem med Rodriguez i det hele taget er at han laver underholdningfilm, der brager igennem i en massivt engangsknald, men som er undeligt kedelige ved gensyn (de fleste kender vel den følelse dagen efter hehe). Eneste film fra hans side jeg syntes virkede ved gensyn var "Sin City", i kraft af dens flotte og gennemførte tegneserie æstetik. Det er vel Rodriguez i en nøddeskal - flot og underholdende, men ikke langtidsholdbart og bl.a. derfor synes jeg ikke at man kan stemple "Planet Terror" som et mesterværk.

Gravatar

#46 NightHawk 16 år siden

# 45 -

Ja der har jeg det så helt omvendt :) Jeg syntes nemlig ikke at hans film, borset fra El Mariachi' falmer ved et gensyn. Vi kan sagtens blive enige om at Rodriguez karriere bygger på det visuelle øjeguf, hvorimod man ikke finder den store dybde i manuskriptet i form af buskaber osv. Men det er dæleme god underholdning og jeg morer mig stadig godt og grundigt over film som, Desperado og dens bragende gode actionscener og svedende mexicaner miljø, From Dusk Till Dawn der, ku' man godt sige, var ham og Tarantinos første Grindhouse eksperiment, The Faculty som jeg syntes var og er en super opdatering af Invasion of the Body Snathers og frem til i mine øjne de to perler på hans cv, Sin City og Planet Terror.

Hans force er IMO, ligsom Tarantino, at han formår at låne fra de gamle film og mixe det med sin egen og mere energiske stil så slutresulsatet blir noget man genkender, men oplever på en helt ny måde.

Der er både noget nostalgisk og samtidig friskt over Rodriugez film og derfor finder jeg dem evigt underholdende og også langtidsholbare. :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#47 Highland Park 16 år siden

#45: Nuvel, så længe du ikke gentog dit "Death Proof"-kunststykke: "Med en time tilbage af filmen, sad vi begge og talte om at skride ud af biffen - og vi var sjovt nok ikke de eneste" er vi vist alle tilfredse... fordi man ikke selv bryder sig om en film, behøver man jo ikke at ødelægge det for andre i salen. Stik lige en finger i jorden. ;)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#48 dolphinfriendly 16 år siden

#46 Jeg kan godt følge dig et langt stykke hen ad vejen og jeg er enig i at Rodriguez laver sjove og underholdende film, men der er blot ikke nok kød til flere gennemsyn for mit vedkommende. Personligt mener jeg at genbrug af andre genrer og stilarter ikke holder, medmindre det bidrager med mere end blot genkendelsens glæde. Så ser jeg det blot som en postmodernistisk stiløvelse, der ikke kan andet end at underholde - men ikke engang på egen hånd.

#47 Høh det var dog den lammeste kommentar, filmen i sig selv "ødelagde" åbenbart nok til at de folk der var derinde enten gik eller overvejede at gå. Tal på egne af dig selv og ikke "vi alle" og dem der rent faktisk var til stede den pågældende aften.

Gravatar

#49 Highland Park 16 år siden

#48: Tjah, den var omtrent ligeså lam, som når du som en anden bedrevidende smagsdommer føler, at du kan tillade dig at sidde midt under en film og tale om at gå, blot fordi du og din kæreste ikke bryder jer om den. Og fordi visse andre gør det samme. Og hvem er det lige, der taler på vegne af "vi alle"? Du sidder jo og undskylder/bortforklarer din dårlige adfærd med at alle andre var enige med dig. Som om...
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#50 filmz-Aras 16 år siden

Hehe, jeg skal da helt klart se den på et tidspunkt! Især når den vækker så meget "opsigt"...! ;-)
Frodo: "What news of the outside world? Tell me everything".
Gandalf: "Everything? You are far too eager and curious for a hobbit. Most unnatural".

Skriv ny kommentar: