De mange sideløbende historier – den lurvede JT (Jeff Fahey), der i årevis har søgt efter opskriften på den perfekte barbequesovs, det skinsyge lægepar Dr. Block (Josh Brolin) og hustruen Dakota (Marley Shelton), og Cherry og El Wray – er blandt andet agenter for, at filmen kombineres så fint og knyttes an igennem imponerende visuelle overgange, men også på fortællesiden finder karaktererne løbende fælles fodslag, så de kan stå sammen i det endelige opgør mod de virusinficerede og ådselsædende omvandrende korpusser, der skaber usikkerhed i det texanske lillebysamfund.

Cherry forlader sin tvivlsomme karriere som go-go-danserinde, vil hellere være stand-up komiker, men i hvert fald vil hun have mere dramatik i sin hverdag. Det får hun. Måske mere, end hun havde bedt om. Ved samme lejlighed får tilskueren i hvert fald underholdning i lange baner, langt mere end der tør bedes om. “Planet Terror” er et formidabelt ridt igennem filmhistorien og dynamisk dramatik på højoktan. Mens “Death Proof” måske havde for meget Tarantino – tilmed med rustpletter – og for lidt rigtig grindhouse, har Rodriguez fremtryllet en unik cocktail, der indfanger essensen af b-filmens zombiegenre og samtidig giver sin allerfineste cadeau til grindhouse-traditionen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Killkaj 16 år siden

Sådan!!:D
Gravatar

#2 Guts 16 år siden

Den er nemlig SUPER cool! Klart den fedeste i Grindhouse pakken!
"If you don't stand for something, you'll fall for anything"
Gravatar

#3 dyg 16 år siden

Lyder lækkert, bliver nødt til at tage i bio og se begge Grindhouse film i aften.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#4 Ash 16 år siden

BUM! Det havde jeg sgu ikke regnet med! Skønt at du tager filmen på dens egne præmisser - og genrens! God anmeldelse, så håber jeg, at jeg er i nærheden af, at være enig, når jeg har set den!
Gravatar

#5 filmz-daff 16 år siden

FUCK så går death proof ikke i min biograf mere :( ÆV troede lige jeg skulle se begge
Gravatar

#6 Oh Daesu 16 år siden

Spørgsmål til anmelderen, hvad var der af zombie-genre i "From Dusk Til Dawn", den er da en vampyrfilm.
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/OhDaesu
Gravatar

#7 icetea 16 år siden

Intet mindre end GENIALT :D Skal selv ind og se den i Cinemaxx (Århus) kl.21.30 på fredag, i forvejen havde jeg høje forventninger pga. den fede trailer, men efter denne anmeldelse og karakter (tror det er første gang jeg ser en af de nyere film få top-karakter, så længe jeg nu har været aktiv herinde :)) glæder jeg mig endnu mere :D

Det kan forhåbentligt kun blive godt :D
Gravatar

#8 filmz-sparrowed 16 år siden

Har netop set den, og det er helt klart en fed film.
Skal se den igen, inden længe :P
Sometimes when you want to win the war, you have to burn the village
Gravatar

#9 chronaden 16 år siden

Kommer lige fra Grindhouse event @ Biocity Aalborg.

Foretrækker helt klart Death Proof over Planet Terror, men terror var satme også underholdene :D

Men hele oplevelsen blev desværre forpurret af en eller anden selvdød rotte som åbenbart lå i ventilationssystemet og forpestede luften for vildt, seriøst det var virkeligt klamt at sidde derinde... :(
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#10 dyg 16 år siden

Fucking hell! Planet Terror var lige noget for mig.

Hvorfor kunne der ikke være lige så meget gang i Transformers :(
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind

Skriv ny kommentar: