Formidable actionbrag på linje med “Predator” produceres sjældent nu til dags. John McTiernans sci-fi-thriller bruger måske lige lovlig lang tid på at få fodfæste, men den er rig på nervepirrende spændingsmomenter og uforglemmelige oneliners, som en veloplagt Arnold Schwarzenegger leverer med manér. Jeg bliver formentlig aldrig træt af at gense den. Til gengæld er der ingen grund til at købe denne 3D-udgivelse, hvis man allerede ejer filmen, da 3D-transferet er middelmådigt, og eftersom her samtidig er intet ekstramateriale. Ganske vist er lydsporet solidt, men vi må altså fortsat vente på en Blu-ray-udgivelse af “Predator”, der er af samme kvalitet som selve filmen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Batsy 10 år siden

Det er sådan en skam at de fokusere på at lave 3D og så ikke bare laver en ordentlig 3D udgave af filmen.
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#2 Ispep 10 år siden

Det er ihvertfald stadig en herlig 80'er actionbrag (som jeg ikke behøver at se i 3D). Ikke så god som Die Hard, men en jeg stadig holder af. Enig i karakteren.
Gravatar

#3 tricopulus 10 år siden

En fantastisk film ja :-)
Ad lucem – mod lyset
"TO BOLDLY GO WHERE NO MAN HAS GONE BEFORE..."
Gravatar

#4 elwood 10 år siden

Billede 1
Da ta da ta da da daaaa Jazz-hands!

Billede 2
Ehmm now this is just impossible, you're wearing a Red Shirt

Yeah so?

I mean your a redshirt guy, which means that...

... Haha I'm just fucking with you, it's actually Billy's, oh I better deliver it back before he wakes up

Billede 3
No seriously dude, you look like a bad mix between Rambo, and Elvis with those sideburns

Billede 4
Summercamp with Arnold and Preddy Part 1
Predator Voice Look out below, hnngggg!

Billede 5
Summercamp with Arnold and Preddy Part 2
Sniff sniff... what the hell is this, is that, is that shit! awww come on, Preddy, now that's just disgusting

Loud clicking noice heard in the background, like a laugther.

Billede 6
Summercamp with Arnold and Preddy Part 3
Preddy Boy is gonna pay for what he did...
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#5 Fredag 10 år siden

Ikke om jeg gider spilde min tid på den......i 3D! Ellers en lækkert underholdende actionfilm fra dengang det måtte være blodigt og råt, bare for at være det:)
Gravatar

#6 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

En af de "reneste" actionfilm nogensinde. No bullshit, En klassiker, ikke helt på niveau med Dø Hårdt og Dødbringende Våben, men næsten.

Alle øvrige predatorfilm er ringe. 2'eren med Danny Glover har dog sine øjeblikke. Det har ingen af de tre øvrige.

Predator viser en Arnold i hans storhedstid, der pudsigt nok startede med Terminator (nogle vil sige allerede med Conan) og sluttede med Terminator 2. (Edit: True Lies er også ok, men den er ikke fra den egentlige storhedstid). Allerede inden Terminator 2 var der små tegn på vaklen i karrierevalgene med Twins og derefter ikke mindst Kindergarden Cop).

Man må dog nok konkludere, at uanset perler som Predator og Totall Recall, så vil Arnie i de flestes øjne altid være synonym med Terminator. Det er de to film (der er kun to), der er hans mausoleum.
Doctor Last Warning
Gravatar

#7 reaper.dk 10 år siden

Elsker den film!
Trapped in time. Surrounded by evil. Low on gas
Gravatar

#8 Kviesgaard 10 år siden

Her synes jeg så, at det er på sin plads at nævne, at Predatoren er stemmelagt af selveste Optimus Prime, oks. Peter Cullen i en ukrediteret rolle.

Tror i mig ikke? Så kig i linket her:

http://www.imdb.com/title/tt0093773/fullcredits?ref_=tt_ov_st_sm
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#9 Batsy 10 år siden

Kviesgaard (8) skrev:
Her synes jeg så, at det er på sin plads at nævne, at Predatoren er stemmelagt af selveste Optimus Prime, oks. Peter Cullen i en ukrediteret rolle.

Tror i mig ikke? Så kig i linket her:

http://www.imdb.com/title/tt0093773/fullcredits?ref_=tt_ov_st_sm


http://gifstumblr.com/images/mind-blowing_1454.gif :O
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#10 Lord Beef Jerky 10 år siden

Her synes jeg så, at det er på sin plads at nævne, at oprindeligt skulle det have været Van Damme i rollen som Predator. Han blev dog røvrendt af filmselskabet under optagelserne, og en anden dragt blev lavet til en anden skuespiller.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"

Skriv ny kommentar: