Dramaet er grundlæggende solidt skruet sammen, og sikrer en noget nær fuldendt og fortryllende oplevelse. “The Prestige” er, som det vel næsten er sædvane for Nolan, ikke fortalt kronologisk. Heldigvis er det hele tiden til at følge med, selv om filmens didaktik aldrig bliver hverken simpel eller banal. Christopher Nolan har sammen med sin bror, Jonathan, skabt et kompositorisk veltilrettelagt værk, der for i øvrigt understøttes af en sublim billedside men først og fremmest lever højt på handlingen og de dygtigt snedkererede personkarakteristikker. For magien kan man ikke tage fra “The Prestige” og slet ikke det faktum, at man endnu engang må tage hatten af for Christopher Nolan, der allersenest var styrmand på “Batman Begins”. Og nu har han altså gjort det igen. “The Prestige” er et fascinerende kuriosum omhandlende en svunden tid, før billedmediet kom til. Og det fungerer på forbilledlig vis!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Michael Andersen 17 år siden

#10 Du var også heldig... Jeg skal derover om 3 uger :)

Er der en bestemt biograf, som jeg bare bliver nødt til at besøge?
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#12 dyg 17 år siden

Har været i et par af Loews biograferne derovre, og de er ikke værd at besøge. De minder mest af alt om BioCity herhjemme.

Men med lidt googling bør det være muligt at finde nogle små sexy biografer, mit problem er bare, at dem jeg normalt er i USA med, ikke er film-interesserede :(
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#13 MTK 17 år siden

Så fik jeg set den, og selvom selve the prestige i filmen virkede en smule svagt, så kunne det ikke overskygge den fantastiske historiefortælling og karaktererne, der for en gangs skyld var interessante.

Sad lidt med den samme følelse som efter jeg havde set Memento, og det er absolut ikke dårligt. I øvrigt en fantastisk rolle til Scarlett Johansson.

5/6 herfra.
Gravatar

#14 thomas040 17 år siden

Jeg skal der over om 3 uger også:) hihi.... i 3 måneder....
hvad med verdens største biograf... ligger den ikke i new york?
radio city music hall?

men de har kun variete shows og sådan noget nu....
Failure is a zero out.
Gravatar

#15 filmz-Is 17 år siden

En rigtig god film oplevelse. En af de bedste bio oplevelser jeg har haft i lang tid.
Christopher Nolan er simpelthen så kanon dygtig, og skuespillerne især Michael Caine gjorde det fantastisk.
5/6
Næste stop
The Dark Knight
Gravatar

#16 dolphinfriendly 17 år siden

Endnu engang en intelligent, gennemført og kreativ film fra Nolan. Dog ikke uden sine fejl, men alt i alt en imponerende bedrift.

5/6

Gravatar

#17 Michael Andersen 17 år siden

#12 Ja, og desværre er alt for mange af Manhattans gamle biografpaladser også enten lukkede eller endnu værre helt revet ned. I 1997 var jeg inde og se "Star Wars: Special Edition" i Ziegfeld Theatre (som vist nu er det eneste rigtige "moviehouse" tilbage på øen), så der må jeg ind igen.

#14 Hvor sjovt :) Skal du derover og lave noget i forbindelse med film/tv-musik?

Så vidt jeg kan læse mig til har Radio City Music Hall vist ikke haft et regelmæssigt biografprogram i snart 30 år, men så er det jo meget godt at man i stedet skal til koncert med Ennio Morricone derinde den 3. feb :)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#18 thomas040 17 år siden

hov ...!? hvad for noget... morricone koncert!?!?!?!
hvor kan man købe billetter...!!!!!!!??????????

jeg skal sådan bare derover og se om jeg kan få noget arbejde... på den ene eller den anden måde.... gerne musik og film... men det er en stejl bakke opad tror jeg.
Failure is a zero out.
Gravatar

#19 Michael Andersen 17 år siden

#18 Nåå, jeg mente ikke du var så meget for Morricone ;)

http://www.radiocity.com/prodJsp/radiocity/RCE-eve...
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#20 thomas040 17 år siden

Nej det er også rigtigt nok. Men han har da nogle gode ting ind i melem.
Failure is a zero out.

Skriv ny kommentar: