Dramaet er grundlæggende solidt skruet sammen, og sikrer en noget nær fuldendt og fortryllende oplevelse. “The Prestige” er, som det vel næsten er sædvane for Nolan, ikke fortalt kronologisk. Heldigvis er det hele tiden til at følge med, selv om filmens didaktik aldrig bliver hverken simpel eller banal. Christopher Nolan har sammen med sin bror, Jonathan, skabt et kompositorisk veltilrettelagt værk, der for i øvrigt understøttes af en sublim billedside men først og fremmest lever højt på handlingen og de dygtigt snedkererede personkarakteristikker. For magien kan man ikke tage fra “The Prestige” og slet ikke det faktum, at man endnu engang må tage hatten af for Christopher Nolan, der allersenest var styrmand på “Batman Begins”. Og nu har han altså gjort det igen. “The Prestige” er et fascinerende kuriosum omhandlende en svunden tid, før billedmediet kom til. Og det fungerer på forbilledlig vis!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 stoffer 17 år siden

Glimragende anmeldelse. Glæder mig virkelig til at se denne film, og eftersom Nolan aldrig har lavet andet en fantastiske film forventer jeg heller intet mindre af denne.
Now the thing to remember, boys... flies spread disease, so keep yours closed!
Gravatar

#2 nerdalmighty 17 år siden

Skal nok blive godt. Den har også fået gode internationale anmeldelser, så helt sikkert en film der skal ses.
Bøgerne.dk - Danske boganmeldelser på nettet
Gravatar

#3 MTK 17 år siden

Puha, glæder mig!
Gravatar

#4 dolphinfriendly 17 år siden

Som altid er Nolan interessant og denne film skal naturligvis snart ses.

Iøvrigt en god anmeldelse. :)

Gravatar

#5 HonoDelLoce 17 år siden

Iiiiiiih, hvor jeg glæder mig :D

Gimme gimme gimme...
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#6 squee 17 år siden

Dejligt - har også lige bestilt billetter til den.
www.myspace.com/maskine
Gravatar

#7 filmz-steadi 17 år siden

Det eneste kritikpunkt jeg har hørt skulle være at Bowies accent skulle være ekstremt malplaceret, men det var også en brite der sagde det. Det kan være at det ikke er helt så malplaceret for en dansker.

Men må nok hellere få set den efter Rocky 6!
They caught a shark, not the shark. Big difference.
Gravatar

#8 chuck 17 år siden

#7 Bowie holder hele vejen. Jeg havde også frygtet hans præstation, men for mig som dansker var der ikke en finger at sætte på den :)
How far does a girl have to go to untangle her tingle? Deep Throat (1972)
Gravatar

#9 filmz-vento 17 år siden

Jeg så den i New York i november måned da jeg var på ferie i USA. Og ifølge min egen mening kandiderer den helt klart til årets film. Den er vidunderlig fortalt og alle skuespillerne gi'r deres bedste. Helt klart et must i enhver film samling når den kommer på DVD til den tid.
Gravatar

#10 thomas040 17 år siden

Hvor var du heldig ... jeg så den i New York i oktober måned:)....

og jeg spinker og sparer for at komme afsted igen
Failure is a zero out.

Skriv ny kommentar: