”The Ring” er en velfortalt og spændende thriller og horror film. Den er i stand til at holde sit publikum fanget i sin mørke verden længe efter rulleteksterne er kørt over skærmen. Filmen opbygger sin uhygge på genial vis og forlader sig ikke overdrevent på special effects eller fysiske effekter for at skræmme… der er kun lige nok uhyggelige billeder på skærmen, til at man som publikum selv kommer på de uhyggelige billeder til at følge dem op, og det er filmens force.

Filmen nedværdiger sig dog til en gang imellem at anvende de efterhånden så velkendte chok-effekter vi efterhånden kender fra ”Scream” og ”I Know What You Did Last Summer” filmene. Dette gør den til gengæld ret godt, og langt fra så kikset som i de to andre film, og det ender til sidst med en god blanding af kolde gys og hurtige chok.

Man kan ikke undgå at sammenligne den med sin japanske fætter, og diskussionen om hvilken af de to film der er bedst, vil nok vare længe. Den amerikanske version er længere og er lidt mere generøs med sine informationer. Man sidder kun med få ubesvarede spørgsmål når filmen er slut, i modsætning til den japanske.

Til gengæld er den japanske version uhyggeligere end den amerikanske, der lidt for ofte forlader sig på det hurtige chok. Dette ændrer dog ikke ved at den amerikanske er en yderst velfungerende horrorfilm, der kan stå på egne ben i forhold til den japanske, og som jeg godt kan anbefale at man ser. Men overvej nøje om du har lyst, for du vil aldrig igen sætte et umarkeret videobånd i din afspiller og trykke play, uden først at tænke på “The Ring”.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 ImpulzE 21 år siden

Jeg synes den er okay, men blev skuffet over filmen da jeg havde set (næsten) alle de vildere scener fra traileren og derfor ved man det kommer og for ikke den chok som man skulle have ;D
Men skummel er den da !!! hehee *gemmer sig igen*
"You shoot me in a dream, you'd better wake up and apologize"
Gravatar

#32 filmz-zibby171 21 år siden

"The Ring" er en underholdende og spændende film, men slutningen har jeg stadig ikke rigtig fattet.
Gravatar

#33 Spanner 21 år siden

******SPOILER

Jeg var ved at tæve mit fjernsyn, da jeg så traileren for The Ring. Hvordan kunne de vise Samara komme ud af fjernsynet? Godt nok er det 'hoved-effekten' i filmen, som der sikkert er brugt mage penge på, men en stor del af uhyggen for mit vedkommende kom fra at forestille mig, der dog kunne være så nedtur, at niecen kommer til at se ud som hun gør.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#34 Toranaga 21 år siden

Jeg syntes den amerikanske version er klart bedre. Der sker simpelt hen for lidt i den japanske.
Gravatar

#35 filmz-vassago 21 år siden

Jeg har nu også endeligt fået taget mig sammen til at se den amerikanske version, og jeg var positiv overrasket. Jeg er stor fan af den oprindelige, og havde derfor bange anelser før jeg så den amerikanske version.

Men selvom at de to film er meget ens, så er de alligevel ret forskellige. Hvor den amerikanske er mere mainstream, og mere forklarerende er den japanske skæv, sær og lidt mere mystisk - uden at det er for meget.

Synes dog at helhedsoplevelsen ved den amerikanske version var bedre, musikken var ret god, bedre end jeg havde forventet, og Bojan Bazellis kamera-arbejde var ret fedt - bl.a. scenen ved begravelsen hvor drengen står ved trappen.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#36 filmz-Daniel_Logan 20 år siden

SPOILER WARNING!

Har lige set The Ring, om sige at det var en lidt skuffende oplevelse. Den er jo ikke særlig uhyggelig, og man får ikke forklaret en skid. Hvordan kan hun komme ud af fjernsynet? Synes filmen lægger op til en nogenlunde 'logisk' konklusion, idet man får baggrundshistorien og det hele, og så viser det sig alligevel at hun bare er et spøgelse (eller noget derhen af..). Lidt tamt.
----------
I am like a wild horse, and you can't tame me..
Gravatar

#37 azathoth 20 år siden

#36: Husk lige en spoiler warning når du diskuterer filmens slutning!
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!
Gravatar

#38 filmz-Daniel_Logan 20 år siden

Ups! super-sorry, den smuttede lige der. Nu kan jeg jo ikke rette på den post, så, hvis i admins kan, må i endelig sætte en spoiler-warning på.
----------
I am like a wild horse, and you can't tame me..
Gravatar

#39 azathoth 20 år siden

Done! ;)
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!
Gravatar

#40 filmz-Daniel_Logan 20 år siden

#39 Tak ska' du ha' ;)
----------
I am like a wild horse, and you can't tame me..

Skriv ny kommentar: