”The Ring” er en velfortalt og spændende thriller og horror film. Den er i stand til at holde sit publikum fanget i sin mørke verden længe efter rulleteksterne er kørt over skærmen. Filmen opbygger sin uhygge på genial vis og forlader sig ikke overdrevent på special effects eller fysiske effekter for at skræmme… der er kun lige nok uhyggelige billeder på skærmen, til at man som publikum selv kommer på de uhyggelige billeder til at følge dem op, og det er filmens force.

Filmen nedværdiger sig dog til en gang imellem at anvende de efterhånden så velkendte chok-effekter vi efterhånden kender fra ”Scream” og ”I Know What You Did Last Summer” filmene. Dette gør den til gengæld ret godt, og langt fra så kikset som i de to andre film, og det ender til sidst med en god blanding af kolde gys og hurtige chok.

Man kan ikke undgå at sammenligne den med sin japanske fætter, og diskussionen om hvilken af de to film der er bedst, vil nok vare længe. Den amerikanske version er længere og er lidt mere generøs med sine informationer. Man sidder kun med få ubesvarede spørgsmål når filmen er slut, i modsætning til den japanske.

Til gengæld er den japanske version uhyggeligere end den amerikanske, der lidt for ofte forlader sig på det hurtige chok. Dette ændrer dog ikke ved at den amerikanske er en yderst velfungerende horrorfilm, der kan stå på egne ben i forhold til den japanske, og som jeg godt kan anbefale at man ser. Men overvej nøje om du har lyst, for du vil aldrig igen sætte et umarkeret videobånd i din afspiller og trykke play, uden først at tænke på “The Ring”.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 Spanner 20 år siden

#40

Du vil blive tilsendt et girokort, hvor du kan udtrykke din taknemmelighed på.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#42 azathoth 20 år siden

#41: Nej det... det er løn nok i sig selv at kunne hjælpe de små!! ;)
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!
Gravatar

#43 filmz-Daniel_Logan 20 år siden

#42 De små?!
----------
I am like a wild horse, and you can't tame me..
Gravatar

#44 Spanner 20 år siden

Salige er de fattige i ånden
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#45 azathoth 20 år siden

#43: Ja du ved, dem der ikke kan klare sig selv!! ;)

#44: Lad de små komme til mig, siger jeg bare! :D
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!
Gravatar

#46 filmz-Daniel_Logan 20 år siden

#45 Gør mig til Admin, og jeg havde rettet fejlen selv! Det er det samme som at Gud mobber en dødelig fordi den dødelige ikke kan flyve..
----------
I am like a wild horse, and you can't tame me..
Gravatar

#47 azathoth 20 år siden

#46: If you only knew the POWER of being ADMIN!!! ;)
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!
Gravatar

#48 skittlez 20 år siden

Men jeg har også hørt om bagsiderne, hvor folk bukker under for presset og ryger ud i narkomisbrug og tvinger sig til sex med forsvarsløse dyr.... trist trist.

Det er federe at være bruger, og så staves det næsten ligesom burger!!!
http://www.facebook.com/DampMusik
Gravatar

#49 filmz-Daniel_Logan 20 år siden

#48 Ja, har også en mistanke om at det var Aza der ordnede den baby-lama der..
----------
I am like a wild horse, and you can't tame me..
Gravatar

#50 azathoth 20 år siden

#49: Schhhhhhhh!!!
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!

Skriv ny kommentar: