”The Ring” er en velfortalt og spændende thriller og horror film. Den er i stand til at holde sit publikum fanget i sin mørke verden længe efter rulleteksterne er kørt over skærmen. Filmen opbygger sin uhygge på genial vis og forlader sig ikke overdrevent på special effects eller fysiske effekter for at skræmme… der er kun lige nok uhyggelige billeder på skærmen, til at man som publikum selv kommer på de uhyggelige billeder til at følge dem op, og det er filmens force.

Filmen nedværdiger sig dog til en gang imellem at anvende de efterhånden så velkendte chok-effekter vi efterhånden kender fra ”Scream” og ”I Know What You Did Last Summer” filmene. Dette gør den til gengæld ret godt, og langt fra så kikset som i de to andre film, og det ender til sidst med en god blanding af kolde gys og hurtige chok.

Man kan ikke undgå at sammenligne den med sin japanske fætter, og diskussionen om hvilken af de to film der er bedst, vil nok vare længe. Den amerikanske version er længere og er lidt mere generøs med sine informationer. Man sidder kun med få ubesvarede spørgsmål når filmen er slut, i modsætning til den japanske.

Til gengæld er den japanske version uhyggeligere end den amerikanske, der lidt for ofte forlader sig på det hurtige chok. Dette ændrer dog ikke ved at den amerikanske er en yderst velfungerende horrorfilm, der kan stå på egne ben i forhold til den japanske, og som jeg godt kan anbefale at man ser. Men overvej nøje om du har lyst, for du vil aldrig igen sætte et umarkeret videobånd i din afspiller og trykke play, uden først at tænke på “The Ring”.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#51 filmz-Daniel_Logan 21 år siden

Gnæk gnæk..
----------
I am like a wild horse, and you can't tame me..
Gravatar

#52 filmz-Yasw 20 år siden

#36 - Hvis du vil have logiske film, så er det sgu nok ikke gysere du skal se :P
Gravatar

#53 filmz-Daniel_Logan 20 år siden

#52 Mener ikke logisk på den måde jppe, mere at få en nogenlunde forklaring til sidst. Man finder jo ikke engang ud af hvem det var der ringede da de havde et båndet.
----------
I am like a wild horse, and you can't tame me..
Gravatar

#54 filmz-Yasw 20 år siden

#53 - Det vil ligesom ødelægge det hele. En del af uhyggen ved den slags film er jo netop at man ikke får alt forklaret. Det virker mere mystisk på den måde. Men du har vel tildels ret, da den amerikanske forklarer en hel del i forhold til den japanske.
Gravatar

#55 filmz-Daniel_Logan 20 år siden

#54 Synes ikke det virker uhyggeligt, bare rodet. Filmen er jo slet ikke uhyggelig på nogen måde.
----------
I am like a wild horse, and you can't tame me..
Gravatar

#56 filmz-Yasw 20 år siden

#55 - Det sidste må vel være en smagssag. Jeg finder gamle klasikkere som Psycho, Ondskabens Hotel og Excorsisten for gabende kedelige.
Gravatar

#57 NOWhere 20 år siden

Nej, men så er det jo godt at der er både en sequel og en prequel til dem, der ikke kan klare sig uden afslutning. Sequel'en er de i færd med at lave på amerikansk også, men du kan selvfølgelig bare ta' de japanske udgaver af begge, hvis ik' du kan vente...
Gravatar

#58 filmz-Daniel_Logan 20 år siden

#56 Synes heller ikke Psycho og Ondskabens Hotel er uhyggelige, og Excorsisten har jeg slet ikke set. Det er faktisk meget få film der er uhyggelige for mig (kan ikke komme i tanke om nogen på stående fod). Tror bare det har noget at gøre med mit utrolige mod ;)
----------
I am like a wild horse, and you can't tame me..
Gravatar

#59 DarkLight 20 år siden

Fuktz, den har såmænd noget at gøre med evnen til at kunne leve sig ind i de film man ser.
Jeg har ondt af dig pga. din ringe indlevningsevne ;)
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#60 filmz-Daniel_Logan 20 år siden

#59 Jeg har ikke noget problem med at leve mig ind i en film, jeg bliver bare ikke bange af film på den måde, medmindre det e noget meget originalt, der virkelig tager fusen på en.
----------
I am like a wild horse, and you can't tame me..

Skriv ny kommentar: