Af en såkaldt gyser at være er det påfaldende, at “Saw IV” ikke er det mindste skræmmende, men blot kedsommeligt søvndyssende. Malplaceret er også den sære form for højtidelighed, der plager filmen, uanset hvor absurd en konstruktion den er. Der er ingen form for sort komik eller glimt i øjet, men kun en humorforladt alvor, der gør mange af dens scener ufrivilligt komiske.

Efterhånden som skabelonerne bliver henrettet, nærmer vi os slutningen, der er så latterlig, at man tror, det er løgn. Som sædvanlig fjernes maskerne, men da har man for længst mistet enhver interesse for hvilken b-skuespiller, der er morderen, og må konstatere, at man netop har overværet filmseriens hidtil værste indslag. I dens sidste stunder byder den på et hoved, der knuses og efterlader en livløs krop. Et rammende symbol på denne hjerneløse omgang bras.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 Collateral 14 år siden

#40: Tror jeg ikke du skal regne med... Saw er en never ending story.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#42 ChrisNoe 14 år siden

#39 Nej, jeg vidste ikke, at der kommer en 7'er... OG 8'er.. men det er fordi jeg ikke finder dem særlig gode jo nok..!

Skriv ny kommentar: