Af en såkaldt gyser at være er det påfaldende, at “Saw IV” ikke er det mindste skræmmende, men blot kedsommeligt søvndyssende. Malplaceret er også den sære form for højtidelighed, der plager filmen, uanset hvor absurd en konstruktion den er. Der er ingen form for sort komik eller glimt i øjet, men kun en humorforladt alvor, der gør mange af dens scener ufrivilligt komiske.

Efterhånden som skabelonerne bliver henrettet, nærmer vi os slutningen, der er så latterlig, at man tror, det er løgn. Som sædvanlig fjernes maskerne, men da har man for længst mistet enhver interesse for hvilken b-skuespiller, der er morderen, og må konstatere, at man netop har overværet filmseriens hidtil værste indslag. I dens sidste stunder byder den på et hoved, der knuses og efterlader en livløs krop. Et rammende symbol på denne hjerneløse omgang bras.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 filmz-lysdal 16 år siden

lad nu plz være med at give sådan en film her 1 ud af 6 point filmz. det er jo pinligt af jer.. kan godt være at den pågældene anmelder ikke kan li gyser film.. men han burde da være klog nok til at give den her film 3 ud af 6 point.. og så er der alle mulige latterlige andre film så i giver 6 ud af 6 så MAX skal ha 3 ud af 6. vis nu lige i har det mindste forstand på film.. !!!!!!!!!!!!
Gravatar

#32 Michael Andersen 16 år siden

#31 Siger du også sådan noget sludder til din lærer, når du får dårlige karakter i skolen?
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#33 Yoda 16 år siden

#31

Ohhh my god! Hvor svært er det at forstå, at anmeldere udelukkende skal give udtryk for deres egen, subjektive mening! At du mener, at filmen er middel, er fint og godt, men derfor kan det jo meget vel være, at andre finder den elendig. Personligt er jeg enig med anmelderen, omend jeg nok slet ikke havde kastet en eneste stjerne efter lortet!
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#34 filmz-B|aze 16 år siden

#31 trolla alert
"Too wierd to live, and too rare to die"
Pas på! Jeg har sort telt i camping!
Gravatar

#35 icetea 16 år siden

Hmm tjah, synes at filmen var en tand bedre end 3'eren, så den får 3/6, men ellers er jeg faktisk meget enig med #28, jeg var også meget forvirret over slutningen, og fandt også først ud af dagen efter, da jeg læste på imdb, at
handlingen i Saw 4 foregår parallelt med handlingen i Saw 3


Men er faktisk stadig lidt forvirret, og håber også på at forstå det bedre om et års tid :D når 5'eren sikkert får premiere.
Gravatar

#36 ChrisNoe 14 år siden

1, 2 og 5 er udmærkede film.. 3 og 4 torturerer publikum mere end de torturerer de dårlige skuespillere..
Gravatar

#37 MOVIE1000 14 år siden

#36 uenig Saw IV er den bedste i serien, men giver dig ret i Saw III. Har du set Saw VI?
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#38 ChrisNoe 14 år siden

Nej ikke endnu.. Men skal selvfølgelig have den (forhåbentligt) sidste film i serien med :)
Gravatar

#39 MOVIE1000 14 år siden

#38 du følger vidst ike rigtig med, der kommer en Saw VII og der var vidst lavet en kontrakt på Saw VIII ret miog hvis jeg tager fejl
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#40 Kruse 14 år siden

Saw CCXXII bliver formentlig den sidste ;)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."

Skriv ny kommentar: