Af en såkaldt gyser at være er det påfaldende, at “Saw IV” ikke er det mindste skræmmende, men blot kedsommeligt søvndyssende. Malplaceret er også den sære form for højtidelighed, der plager filmen, uanset hvor absurd en konstruktion den er. Der er ingen form for sort komik eller glimt i øjet, men kun en humorforladt alvor, der gør mange af dens scener ufrivilligt komiske.

Efterhånden som skabelonerne bliver henrettet, nærmer vi os slutningen, der er så latterlig, at man tror, det er løgn. Som sædvanlig fjernes maskerne, men da har man for længst mistet enhver interesse for hvilken b-skuespiller, der er morderen, og må konstatere, at man netop har overværet filmseriens hidtil værste indslag. I dens sidste stunder byder den på et hoved, der knuses og efterlader en livløs krop. Et rammende symbol på denne hjerneløse omgang bras.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-Is 16 år siden

den skal bare IKKE ses!
Gravatar

#2 squee 16 år siden

Ha! Man kan ikke andet end grine - men så på den anden side passer tårene på, når man tænker på, hvor mange millioner filmen har indtjent.
www.myspace.com/maskine
Gravatar

#3 blymchen 16 år siden

Haha fedt review. Har ikke set filmen, men kan ik forestille mig anmeldelsen er helt ved siden af. Det var nogenlunde sådan jeg havde det med 3'eren, så ku da aldrig finde på at bruge så meget som en krone på at se endnu en gang udmattende tynd "gorno"
Gravatar

#4 filmz-DocDoom 16 år siden

Dén skal jeg se! Det må blive en 250 kroners 4-disc -:-)
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#5 icetea 16 år siden

Hehe den skal da helt sikkert ses :) håber ikke anmelderen har helt ret, men nu må vi se :D
Gravatar

#6 jesperhp 16 år siden

Haha, feed anmeldelse. Jeg var flad af grin:D
Gravatar

#7 king b 16 år siden

Jeg synes faktisk slet ikke den var så slem. Det er nemt nok at nedgøre Saw 4 på grund af en masse jammerligt skuespil, men jeg var faktisk revet med nogen gange, og synes Jigsaw-forhistorien fungerede. Hvis man ikke har de andre Saw-film i frisk erindring, er der dog ikke meget at komme efter. Lad enten det være en advarsel eller en anbefaling.

3/6
Gravatar

#8 filmz-Kragmose 16 år siden

Rofl, vidste ikke den kom ud nu. En sikker not-gonna-see.
Gravatar

#9 filmz-goatchen 16 år siden

Måske en anmeldern der ikke havde en så forudfattet mening om filmen sgu ha anmeldt den ?
Gravatar

#10 chandler75 16 år siden

# 9 Vil det sige en anmelder, som havde set alle de foregående film, og kunne lide dem, eller en anmelder, der aldrig før havde set en "Saw"-film?
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert

Skriv ny kommentar: