“Scott Pilgrim mod verden” er vanvittigt underholdende og et visuelt knockout. Filmen vil helt sikkert dele vandene, og nogle vil finde den for stiliseret, larmende og uvedkommende. Men som tilfældet er det med “Super Mario”-spillene, så er “Scott Pilgrim mod verden” mere end blot form og stil. Den er også symbolet på den forbandede kærlighed, hvor man må gå så grueligt meget igennem for at nå frem til sin prinsesse.

Læs også Filmz’ interview med “Scott pilgrim mod verden”-instruktøren Edgar Wright.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 Slettet Bruger [100313563] 11 år siden

Filmen "Ghost World" er i hvert fald interessant, tegneserien er rockerkedelig, så det er et plus. :)
Gravatar

#42 fubar 11 år siden

#41 Må indrømme jeg ikke har læst tegneserien, og får det nok heller ikke gjort. Men filmen er herlig :)
Gravatar

#43 Slettet Bruger [100313563] 11 år siden

fubar (42) skrev:
#41 Må indrømme jeg ikke har læst tegneserien, og får det nok heller ikke gjort. Men filmen er herlig :)


Enig, og du kan godt undgå tegneserien. Det er overraskende hvor uinteressant dagligdags begivenheder er i tegneserieform. :p
Gravatar

#44 chandler75 11 år siden

Drebble (43) skrev:
Det er overraskende hvor uinteressant dagligdags begivenheder er i tegneserieform. :p


Synes du virkelig? Jeg synes, der er en del tegneserier, der skildrer dagligdagsbegivenheder på glimrende vis - f.eks. Alex Robinsons "Box Office Poison", Harvey Pekars tegneserier og den danske "Homo Metropolis".
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#45 Slettet Bruger [100313563] 11 år siden

chandler75 (44) skrev:
Synes du virkelig? Jeg synes, der er en del tegneserier, der skildrer dagligdagsbegivenheder på glimrende vis - f.eks. Alex Robinsons "Box Office Poison", Harvey Pekars tegneserier og den danske "Metropolis".


Jeg har ikke læst nogle af dem, men jo, jeg synes ikke, at sådanne ting virker i tegneserier, i hvert fald ikke for mig. :)

Det virker helt fint i bøger og på film, men det er muligvis fordi jeg er opvokset med superhelte, magi og sci-fi i tegneserieform, at jeg slet ikke forbinder mediet med semi-socialrealistiske dramaer. :)
Gravatar

#46 jessup 11 år siden

fubar (40) skrev:
#39
Så må det være fordi du har Ghost World til gode?
Men ja, så absolut en god film.


Den har jeg selvfølgeligt set, også et par gange. Men den har ikke energien fra spilverdenen og forsøger selvfølgeligt heller ikke på det. Den er også en 5/6 hvis ikke højre.
This is just until June

Skriv ny kommentar: