“Scott Pilgrim mod verden” er vanvittigt underholdende og et visuelt knockout. Filmen vil helt sikkert dele vandene, og nogle vil finde den for stiliseret, larmende og uvedkommende. Men som tilfældet er det med “Super Mario”-spillene, så er “Scott Pilgrim mod verden” mere end blot form og stil. Den er også symbolet på den forbandede kærlighed, hvor man må gå så grueligt meget igennem for at nå frem til sin prinsesse.

Læs også Filmz’ interview med “Scott pilgrim mod verden”-instruktøren Edgar Wright.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 moulder666 13 år siden

Jamen den fik kun to stjerner i DR2 Premiere - nu ved jeg slet ikke hvad jeg skal forholde mig til?!?!?! :)


Heh - jeg ved i hvert fald hvem JEG vælger at forholde mig til - magen til prætentiøs, selvvigtig irriterende personlighed skal man da lede længe efter! (Og tak - det var da både første og sidste gang, at jeg ser Dr2 Premiere!)
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#12 Bobby Singer 13 år siden

Det lyder helt klart som en film jeg skal se snarest muligt. Oktober måned bliver pludselig et dyrt måned med alle de gode film der kommer i biografen: The American, Scott Pilgrim og The Social Network.

Nu er der endelig nogle film, som jeg faktisk gider at smide penge efter og det skal udnyttes. ;)
Idjit
Gravatar

#13 Svagin 13 år siden

moulder666 (11) skrev:
Heh - jeg ved i hvert fald hvem JEG vælger at forholde mig til - magen til prætentiøs, selvvigtig irriterende personlighed skal man da lede længe efter! (Og tak - det var da både første og sidste gang, at jeg ser Dr2 Premiere!)


Jeg blev fandme også sur da jeg så DR2 Premiere! Især da denne film allerede ligger i den gode ende af mine favorit film!
http://taxidriverfilm.blogspot.com/2010/10/scott-p...
http://taxidriverfilm.blogspot.com/2011/04/100-gode-grunde-til-at-jeg-elsker-film.html
Gravatar

#14 wimmie 13 år siden

Glæder mig til at se den :D
Og hvem er ikke fan af Edgar Wright? ;p
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#15 Mads83 13 år siden

Har nu set den 2 gange og glæder mig allerede afsindigt til den 3 :D Magen til overskud & hårdtpumpende musik/geekness/action/CG skal man lede længe efter!! Helt igennem fantastisk :D


kamikazedk (9) skrev:
Jamen den fik kun to stjerner i DR2 Premiere - nu ved jeg slet ikke hvad jeg skal forholde mig til?!?!?! :)


DR Premiere har denne gang for alvor sat pisset i kog hos mig! Never again to watch! Findes der et ord for prætentiøst x 100??

Gravatar

#16 Wangsgaard 13 år siden

Læste anmeldelsen i Empire i sidste måned og de roste den til skyerne, især den fede måde den var lavet på. Skal helt klart se den på et tidspunkt.

DR2 Premiere sucks, Mikkel skal komme tilbage!!!!!!!!
http://c.mymovies.dk/wangsgaard/group:owned
Gravatar

#17 Kruse 13 år siden

Jeg er lige kommet hjem fra Cinemaxx, hvor jeg fik set "Scott Pilgrim vs. the World". Og lad mig sige det med det samme. Det var en yderst underholdende og glimrende film. Edgar Wright har endnu engang leveret en lille genistreg, der kombinerer en ganske unik tegneserie/computerspils-stil sammen med en god portion humor og en noget usædvanlig kærlighedshistorie. Lig dertil en awesome soundtrack(som jeg bare må eje!) og et velvalgt cast der alle gør det rigtigt godt, og så har man "Scott Pilgrim vs. the World". Især Kieran Culkin var ganske fornøjelig som Scott Pilgrim's homoseksuelle værelseskammerat. Og så er det værd at bemærke at Michael Cera slår en proper næve! Hvem skulle have troet det?

Helt klart en film som stærkt anbefales!

5/6
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#18 Andreas Ebbesen Jensen 13 år siden

Jeg købte også soundtracket efter at have set filmen. Det kan klart anbefales. Sangene kan sagtens stå selv, og især Becks fortolkninger af Sex Bop-omb er fantastiske
'I don't want to achieve immortality through my work. I want to achieve it through not dying' - Woody Allen
Gravatar

#19 djibyman2-the seque 13 år siden

Har været inde og se den, og der skal meget til at toppe denne perle, jeg tror jeg har fundet min personlige "Årets Film", 6 ud af 6 stjerner med pil opad, og fuck DR2 premiere, de er lorte dumme, fatter ikke nogen gider at lytte til de klaphatte.
Gravatar

#20 vanilla_ice 13 år siden

Er der nogen der kan forklare mig hvad det er så fantastisk ved denne film? Jeg har set traileren, læst anmeldelser osv. og filmen siger mig absolut intet og vurderet på traileren en film som jeg på ingen måde ville have lyst til at se ....og når jeg så her læser at den er fantastisk, kan jeg ikke finde ud af om der er noget som jeg har overset eller om det bare er min filmsmag, den ikke passer sammen med.

Jeg elsker ellers Edgar Wright, hans Spaced og Shaun of the Dead, selvom jeg blev lidt skuffet over Hot Fuzz, men havde nok også urealistisk høje forventninger til den. Til gengæld kan jeg ikke udstå Michael Cera (jeg ved ikke helt hvorfor), men det skaber måske også lidt afstand til traileren.

Skriv ny kommentar: