2. årgang af BBC’s “Sherlock” er en af de absolut bedste tv-sæsoner, jeg nogensinde har set. Ganske vist er midterafsnittet, “The Hounds of Baskerville”, en anelse ujævnt, men man er fristet til at blæse på karakterskalaen og uddele syv stjerner til de to andre episoder, som rummer skuespil, billeder, drama og dialog af den højst tænkelige kaliber. Både dvd’ens billed- og lydkvalitet er høj, men man savner noget ekstramateriale. Alligevel er denne udgivelse et must – og ikke blot for folk med hang til Sherlock Holmes, men for alle.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 Wangsgaard 11 år siden

Til helvede med Hobbitten og Star trek, jeg vil have mere Sherlock!

Og ja Johan du læste rigtig!
http://c.mymovies.dk/wangsgaard/group:owned
Gravatar

#22 The Insider 11 år siden

:'-(
War. War never changes.
Gravatar

#23 Ericmase 11 år siden

The Insider (22) skrev:
HOW DARE YOU?! Du kommer ikke med i Jokebussen næste år!


;)
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#24 elwood 11 år siden

Fantastisk sæson, og ja afsnit 2 er klart det "ringeste" 3'eren har speederen i bund fortællingsmæssigt fra start af, og slipper ikke, man overrumples af dens genialitet i plottet, og selv om afsnittet jo bygger på en klassisk Sherlock historie, så formår det og ja bringe det op til vores tid på fornemeste vis, ikke mindst med den nervepirrende slutning.

Jeg kom i øvrigt lidt til og tænke på Caféterie scenen i Heat da jeg så T
h
e scenen heri, den var også mesterligt eksekveret, selv om det er en hel anden slags scene.

Hele ide'en med at Moriaty får ødelagt Sherlock's omdømme, er mesterligt fundet på, er især vild med det da han egentlig tvinger Sherlock til og lyve over for hans eneste Ven, ved og prøve og overbevise ham om han slet ikke er så klog som han har givet indtryk af, dette gør han så overbevisne, at han næsten får overbeviset seer'ene omkring det


Jeg ævgrer mig en del over anglen på kommentar spor, jeg ville elske og ha et til sidste afsnit, men det er der ikke (jeg har BD udgaven fra UK)

Og så har serien en hel igennem fantastisk humor, som udnytter personerne perfekt, en scene hvori Holmes skal være vidne i en retssag viser dette på fornemste vis.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#25 KhalidHamid12 11 år siden

Fantastisk sæson! Jeg glæder mig allerede til sæson 3. Selvom der er rygter om at den først kommer ud i slutningen af 2013:(
Gravatar

#26 PredatorX 11 år siden

Jeg har set de par første afsnit af sæson 1 og de kedede mig. Bliver det bedre?
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#27 PredatorX 11 år siden

Fremragende formuleret btw
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#28 The Insider 11 år siden

Midterafsnittet i 1. sæson er i hvert fald også bob-bob. Men se i hvert fald lige det sidste afsnit af 1. sæson og det første i sæson 2! Billy Zane FTW!!
War. War never changes.
Gravatar

#29 duuk74 11 år siden

Fremragende serie, der sammen med Luther er noget af det bedste TV jeg har set i lang tid.
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#30 Kochie 11 år siden

PredatorX (26) skrev:
Jeg har set de par første afsnit af sæson 1 og de kedede mig. Bliver det bedre?

Der er tre afsnit i en sæson, så jeg ville give sidste afsnit en chance også og se, om ikke det giver mig lysten til at fortsætte.

Skriv ny kommentar: