2. årgang af BBC’s “Sherlock” er en af de absolut bedste tv-sæsoner, jeg nogensinde har set. Ganske vist er midterafsnittet, “The Hounds of Baskerville”, en anelse ujævnt, men man er fristet til at blæse på karakterskalaen og uddele syv stjerner til de to andre episoder, som rummer skuespil, billeder, drama og dialog af den højst tænkelige kaliber. Både dvd’ens billed- og lydkvalitet er høj, men man savner noget ekstramateriale. Alligevel er denne udgivelse et must – og ikke blot for folk med hang til Sherlock Holmes, men for alle.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 filmkorn.dk 11 år siden

Andet afsnit er ikke oppe at ringe, hvorfor får skiven så 6/6 alligevel? Er vi ikke nærmere på en 5'er?

Personligt synes jeg sæson 1 var bedre. Sjovt nok var det også afsnit 2 der haltede i den sæson.

Sæson 2 er i mine øjne lidt for kæk og forudsigelig med sine smarte twists and turns, hvor sæson 1 var meget mere elegant og overraskende. Afsnit 3 i sæson 1 er sublimt!

5/5
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#32 The Insider 11 år siden

#31, alligevel får den topkarakter? (høhø)

Men hvis vi skal være helt reelle, så findes der næppe en tv-sæson, hvori hvert ENESTE afsnit fortjener topkarakter, selvom sæsonen stadigvæk kan få det (ligesom en 6-stjernet film ikke nødvendigvis er fuldkommen perfekt i alle sine 120 minutter). Det er et spørgsmål om at vurdere helhedsindtrykket, og eftersom både afsnit 1 og 3 er så klokkeklare 6'ere, havde en 5-stjernet vurdering ikke afspejlet mit indtryk af sæsonen som helhed.
War. War never changes.
Gravatar

#33 Kochie 11 år siden

The Insider (32) skrev:
#31, alligevel får den topkarakter? (høhø)

Men hvis vi skal være helt reelle, så findes der næppe en tv-sæson, hvori hvert ENESTE afsnit fortjener topkarakter, selvom sæsonen stadigvæk kan få det (ligesom en 6-stjernet film ikke nødvendigvis er fuldkommen perfekt i alle sine 120 minutter). Det er et spørgsmål om at vurdere helhedsindtrykket, og eftersom både afsnit 1 og 3 er så klokkeklare 6'ere, havde en 5-stjernet vurdering ikke afspejlet mit indtryk af sæsonen som helhed.

Jeg har det personligt på samme måde med eksempelvis The Wire som helhed:
Selvom en enkelt af sæsonerne står en anelse svagere end de andre, og enkelte afsnit heller ikke er helt oppe at ringe (selvom det er meget, meget tæt på i The Wires tilfælde), så er det stadig en ubetinget 6'er for mig.
Gravatar

#34 MMB 11 år siden

The Insider (32) skrev:
#31, alligevel får den topkarakter? (høhø)

Men hvis vi skal være helt reelle, så findes der næppe en tv-sæson, hvori hvert ENESTE afsnit fortjener topkarakter, selvom sæsonen stadigvæk kan få det (ligesom en 6-stjernet film ikke nødvendigvis er fuldkommen perfekt i alle sine 120 minutter). Det er et spørgsmål om at vurdere helhedsindtrykket, og eftersom både afsnit 1 og 3 er så klokkeklare 6'ere, havde en 5-stjernet vurdering ikke afspejlet mit indtryk af sæsonen som helhed.


Spot on. :) Jeg synes i øvrigt, der er overraskende mange, som har en - efter min mening - forkert holdning til dette punkt. :D
Gravatar

#35 filmkorn.dk 11 år siden

Måske en serie som Sherlock, der jo sådan set mere er tre film end tre typiske tv-afsnit skulle have stjerner per film.

The Wire har immervæk også flere afsnit at gør godt med :-)
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#36 filmkorn.dk 11 år siden

Personligt synes jeg stjernesystemet mister sin matematiske betydning, hvis 6 stjerner ikke står for det noget nær perfekte.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#37 JannikAnd 11 år siden

tournesoller (36) skrev:
Personligt synes jeg stjernesystemet mister sin matematiske betydning, hvis 6 stjerner ikke står for det noget nær perfekte.
Men ville det ikke mere miste sin betydning, hvis 6 + 5 + 6 / 3 = 5 ???
Gravatar

#38 MMB 11 år siden

JannikAnd (37) skrev:
Men ville det ikke mere miste sin betydning, hvis 6 + 5 + 6 / 3 = 5 ???


Men vel også hvis det var = 6? :D Dit regnestykke er jo = 13.
(matematik flueknepperi :D )
Gravatar

#39 Slettet Bruger [1890977136] 11 år siden

Men 5,66 er vel stadig tættere på 6 end på 5, ikke sandt? :)
Gravatar

#40 Kochie 11 år siden

Diskussionen er egentlig et fint eksempel på, hvorfor jeg ikke ville savne karaktersystemet, skulle det en dag blive afskaffet.

Skriv ny kommentar: