2. årgang af BBC’s “Sherlock” er en af de absolut bedste tv-sæsoner, jeg nogensinde har set. Ganske vist er midterafsnittet, “The Hounds of Baskerville”, en anelse ujævnt, men man er fristet til at blæse på karakterskalaen og uddele syv stjerner til de to andre episoder, som rummer skuespil, billeder, drama og dialog af den højst tænkelige kaliber. Både dvd’ens billed- og lydkvalitet er høj, men man savner noget ekstramateriale. Alligevel er denne udgivelse et must – og ikke blot for folk med hang til Sherlock Holmes, men for alle.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 filmkorn.dk 11 år siden

Det er vel nærmest kun Information og Kristligt Dagblad der kører uden karaktersystem.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#42 Slettet Bruger [1890977136] 11 år siden

Kochie (40) skrev:
Diskussionen er egentlig et fint eksempel på, hvorfor jeg ikke ville savne karaktersystemet, skulle det en dag blive afskaffet.


Ganske enig, folk har lidt for travlt med at stirre sig blind på tallene. Det har godt nok skabt mange diskussioner her og på andre filmsider. :)
Gravatar

#43 JannikAnd 11 år siden

Foeller (38) skrev:
Dit regnestykke er jo = 13.
(6 + 5 + 6) / 3 = 5.

Tilfreds?
Gravatar

#44 MMB 11 år siden

JannikAnd (43) skrev:
(6 + 5 + 6) / 3 = 5.

Tilfreds?


Ja - og også enig i din pointe. :D
Gravatar

#45 JannikAnd 11 år siden

Tak :) Jeg er også enig i min pointe - det er jo ren matematik! Når det så er sagt, så synes jeg, det er noget ævl at begynde at sætte regnestykker op. Den samlede karakter skal vurderes ud fra en organisk helhedsfølelse.
Gravatar

#46 Kochie 11 år siden

tournesoller (41) skrev:
Det er vel nærmest kun Information og Kristligt Dagblad der kører uden karaktersystem.

Måske.
Og?
Gravatar

#47 The Insider 11 år siden

Benedict Cumberbatch om "Star Trek Into Darkness" (http://trekmovie.com/2012/12/04/abrams-cumberbatch-pine-talk-star-trek-into-darkness-at-tokyo-press-event-photos/): "It may be better than Sherlock". Så fik vi vist lige officiel bekræftelse på, at det bliver The Best Movie of All Time.
War. War never changes.
Gravatar

#48 Slettet Bruger [1890977136] 11 år siden

The Insider (47) skrev:
Så fik vi vist lige officiel bekræftelse på, at det bliver The Best Movie of All Time.


Bedre end "Battleship"?
Gravatar

#49 The Insider 11 år siden

#48, på et hææææææængende hår! Hvis dog bare, Benedict havde sagt ja til at medvirke i Battleship... Kunne have præsteret mirakler i Rihannas rolle!
War. War never changes.
Gravatar

#50 filmkorn.dk 11 år siden

Kochie (46) skrev:
Måske.
Og?


Og?

Tween.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.

Skriv ny kommentar: