“Shutter Island” er en tankevækkende og særdeles medrivende thriller om, hvor ulykkeligt mørkt der kan være i menneskesindet. Som Dinah Washington synger ved filmens slutning – “It’s a bitter Earth”, og “Shutter Island” er på mange måder en bitter fortælling, men dermed ikke mindre væsentlig. Tværtimod. Og med Martin Scorsese ved instruktørroret og DiCaprio i en af sit livs roller er resultatet en særdeles stor filmoplevelse.

Læs også: Interview: Filmz møder Scorsese og DiCaprio
.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Lethal Injection 14 år siden

Sendes ikke på Bornholm... Som altid :-(
Perhaps an attic shall I seek!
Gravatar

#2 Frederik 14 år siden

Surt at være øboer, huh? :p

Ser den nok fredag eller lørdag, glæder mig :)
Gravatar

#3 MMB 14 år siden

Jeg ventede på anmeldelsen, og jeg blev da positivt overrasket. I er indtil videre de mest positive, for anmeldelserne har generelt været halvlunkne...
Gravatar

#4 Lethal Injection 14 år siden

Frederik (2) skrev:
Surt at være øboer, huh? :p

Ser den nok fredag eller lørdag, glæder mig :)


Ja jeg HADER det!

Også hvis der kommer en Pixar film så er jeg altid tvunget til at se dem med dansk tale fordi de ikke sender dem med engelske stemmer! XO
Perhaps an attic shall I seek!
Gravatar

#5 ollethem 14 år siden

Uuhhh!! glæder mig så meget til at se den!
Dave Dee, Dozy, Beaky, Mick and Tich.
Gravatar

#6 Skeloboy 14 år siden

#3 - tjo, den har fået lidt blandet. 5 her, 5 i DR2 Premiere, 4 et par steder, har også set 3, og på IMDB 8.7

Tror det er med Shutter Island som med Aviator og Gangs of New York, hvor der er en forholdsvis stor uenighed.
Gravatar

#7 elwood 14 år siden

Billede 1
U.S. Marshals er nogle røvhuller.

Trench coat guy number 1: Hva'em har konen givet uniformen kogevask?

Leo: Hehe

Vagt: Århh hold din kæft!

Billede 2
Leo er beæret over at få lov til og spille sammen med de hel store, og benytter enhver lejlighed for at suge erfaring til sig... ja dvs. næsten enhver lejlighed...

Leo: Men altså hel ærlig Ben... Prince of Persia?

Ben: Jeg fik bare lyst til og prøve noget nyt, og anderledes

Leo: Species kan jeg forstå, herre gud, there is a naked lady, men Prince of Persia?

Ben: Go and hug an Iceberg Kid!

Billede 3
Det ikke kun forsvundne personer, de døjer med på The Island.
Arhh for helvede, hvor blir den VVS mand af!
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#8 chuck 14 år siden

Jeg synes filmen er så usammenhængende, at det grænser op til det groteske. Der er ikke styr på noget som helst i historien. De spiller godt og den er super produceret, men jeg havde ikke troet, at Scorsese kunne lave noget så rodet. Kedede mig bravt! Det er måske en hård melding, men jeg synes, at det er Scorseses dårligste film.
How far does a girl have to go to untangle her tingle? Deep Throat (1972)
Gravatar

#9 filmkorn.dk 14 år siden

"Sporerne fører de to..." He he, lyder som en dårlig gyser. Night of the Spors!
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#10 MMB 14 år siden

Skeloboy (6) skrev:
#3 - tjo, den har fået lidt blandet. 5 her, 5 i DR2 Premiere, 4 et par steder, har også set 3, og på IMDB 8.7

Tror det er med Shutter Island som med Aviator og Gangs of New York, hvor der er en forholdsvis stor uenighed.


IMDB ratingen er altid faldende i starten... På Rotten Tomatoes har den 71% positivt indtil videre, hvilket er mindre end både Aviator og Gangs of New York

Skriv ny kommentar: