Filmens sidste og formentlig svageste joke før rulleteksterne begynder, tydeliggør blot, hvor ringe selvjustits de i alt elleve(!) manuskriptforfattere har besiddet. Farmand Homer er skyld i en gevaldig naturkatastrofe, der får præsident Schwarzenegger (en figur, der slet ikke er så sjov, som han burde være) til at beordre byen Springfield isoleret fra omverdenen. Det lykkes Simpson-klanen at flygte til Alaska, men en forudsigelig stribe tilfældigheder tvinger Homer til at revurdere sin familierolle og omgangskredsens værdi for 117. gang og dernæst prøve at redde dagen. Gamle underholdende kendinge såsom den magtsyge milliardær Mr. Burns, klovnen Krusty og dennes forhenværende og psykopatiske assistent, Sideshow Bob, savnes virkelig.

Når lille Maggie udbryder ”fortsættelse!” under rulleteksterne, kan man dog kun applaudere den charmerende lille babys oplagte forslag. For selvom “The Simpsons Movie” ikke er noget epokegørende mesterværk og heller ikke engang en virkelig god komedie, så er det svært ikke at indrømme et ønske om endnu en gang at befinde sig i selskab med den dysfunktionelle familie i biografmørket. En familie, som de fleste af os nok nærmest anser som en del af vores egen. Man kan kun håbe, at Groening og Co. tager ved lære, før den uundgåelige toer udkommer, for “The Simpsons Movie” er uheldigvis noget af en forspildt mulighed. D’oh!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 filmz-"K" 16 år siden

*differentiere skulle der stå (hvorfor kan jeg ikke redigere, er der en tidsfrist?)

Og mit indlæg var i øvrigt et svar til #32. Som jeg egentlig tror, jeg er enig med ;-), ville bare lige udpensle det.
Gravatar

#42 mimic 16 år siden

40, synes nu pearl harbor var en fin film. Og det gør mig bestemt ik mindre klog end andre, eller min smag dårligere.
Gravatar

#43 filmz-"K" 16 år siden

Jo, det ER dårlig smag. Og der er intet i vejen med at se film, der ikke byder på noget filmisk, hvis man af en eller anden grund har en svaghed for et eller andet, i dette tilfælde Pearl Harbor.

Og hvem snakker om at være klog?

Jeg pointerer bare, at man godt kan lave en fornuftig vurdering af, om en film er god eller ej. Deraf grundlaget for denne side.
Gravatar

#44 mimic 16 år siden

43, nej det er netop IK dårlig smag.

Det ligesom at sige at jeg har dårlig smag fordi jeg foretrækker et glas cola til julemaden end et glas rødvin. Folk har forskellige meninger og hva de synes som smager bedst.

Derfor ka man ik sige man har dårlig smag.
Gravatar

#45 Riqon 16 år siden

#2 - Synes nogen burde give brugere, der kom med den slags angreb på vores kære anmeldere, et ordentlig los i kammerjunkerne :D
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#46 mimic 16 år siden

45, jep men så kan personen måske ik lave særlig god koldskål resten af ens liv.
Gravatar

#47 filmz-mader 16 år siden

#31

Mener faktisk at Gil er med, omend det er ganske kort i forbindelse med en panorering igennem en rasende pøbel af hævnlystne mennesker..
You talking to me!!!
Gravatar

#48 filmz-henne 16 år siden

#45: Ja, det er rystende at folk ikke har lært at smag er pænt forskellig... Bare se diskussionen omkring den kedeligste film i verden IMHO: Transformers. ;-)

PS: Min mening er den rigtige, og alle andre har dårlig smag.
Gravatar

#49 filmz-"K" 16 år siden

En god bøf, lavet med omtanke og mening, smager bedre end en Hambruger fra Mac, der blot er lavet for at give maven en fyldt fornemmelse i 30 min.

Nogle kan godt fortrække det sidste fremfor det første, og det er ganske fint, men det er dårlig smag.

Gravatar

#50 mr gaijin 16 år siden

#49 I stedet for ord som god og dårlig smag vil jeg hellere bruge ord som ensporet, endimensionel, unuanceret, udfordringsløs, forenklende, etc. Du har en fin pointe med en hamburger fra MacDonalds og en bøf. I stedet for en bøf kunne man også sige sashimi eller haute cuisine. Mad der åbner for nye smagsoplevelser i stedet for at give noget hurtig, kortvarig energi i form af sukker og fedt. Jeg æder lidt af hvert, men jeg har det bedst efter noget virkelig god mad ;)
Happiness is not always the best way to be happy.

Skriv ny kommentar: