Filmens sidste og formentlig svageste joke før rulleteksterne begynder, tydeliggør blot, hvor ringe selvjustits de i alt elleve(!) manuskriptforfattere har besiddet. Farmand Homer er skyld i en gevaldig naturkatastrofe, der får præsident Schwarzenegger (en figur, der slet ikke er så sjov, som han burde være) til at beordre byen Springfield isoleret fra omverdenen. Det lykkes Simpson-klanen at flygte til Alaska, men en forudsigelig stribe tilfældigheder tvinger Homer til at revurdere sin familierolle og omgangskredsens værdi for 117. gang og dernæst prøve at redde dagen. Gamle underholdende kendinge såsom den magtsyge milliardær Mr. Burns, klovnen Krusty og dennes forhenværende og psykopatiske assistent, Sideshow Bob, savnes virkelig.

Når lille Maggie udbryder ”fortsættelse!” under rulleteksterne, kan man dog kun applaudere den charmerende lille babys oplagte forslag. For selvom “The Simpsons Movie” ikke er noget epokegørende mesterværk og heller ikke engang en virkelig god komedie, så er det svært ikke at indrømme et ønske om endnu en gang at befinde sig i selskab med den dysfunktionelle familie i biografmørket. En familie, som de fleste af os nok nærmest anser som en del af vores egen. Man kan kun håbe, at Groening og Co. tager ved lære, før den uundgåelige toer udkommer, for “The Simpsons Movie” er uheldigvis noget af en forspildt mulighed. D’oh!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 elwood 16 år siden

Jeg har bare et spørgsmål er Gil med?

Har hørt han ikke sku være med i den, og det ærvgre mig lidt, får så heller ikke tid til at se filmen lige forløbig da jeg skal lave film her i hele weekenden.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#32 filmkorn.dk 16 år siden

Hvornår fatter folk, at man ikke kan diskutere om en film er god eller dårlig?! Det er en smagssag. At vi så er nogen, der er klogere, og kan se at de andre tager fejl, ja det er en helt anden sag ;-)
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#33 dyg 16 år siden

#31 - Han har ingen replikker. Hvorvidt man ser ham i filmen kan jeg dog ikke huske.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#34 mar16 16 år siden

er søkaptajnen der?
Gravatar

#35 elwood 16 år siden

#34 Ja ifølge IMDB
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#36 The Insider 16 år siden

Jeps, men ingen replikker :-)
War. War never changes.
Gravatar

#37 mvejen 16 år siden

#32 Hvorfor læser du så i en diskussionstråd til en anmeldelse..... Der virker det da oplagt at give luft for sin mening omkring filmens kvalitet.... Men ja smag er subjektiv men derfor kan man da stadig sige sin mening om filmen
Gravatar

#38 BossDanmark 16 år siden

Jeg har ALDRIG grint så meget over de gule mænd og kvinder, som under denne film... jeg elsker det tåbelige univers.... og glæder mig meget til de laver en to'er :-)
"Jeg ska' ha' noget coke. Det ska' jeg da ha'. Det ska' jeg da haaaaa'"
Ulrich Thomsen som Peter i 'Blinkende Lygter'
Gravatar

#39 Andcasso 16 år siden

Jeg er selv blandt de privilligerede, som rent faktisk har set filmen før præmieren, og jeg vil erklære mig uenig med denne anmelder. Filmen ER IKKE en forspildt mulighed og fortjener en højere karakter. De latterbrøl, der gik igennem den fyldte biograf var ikke til at tage fejl af.
Gravatar

#40 filmz-"K" 16 år siden

Naturligvis kan man diskutere smag - der er dårlig og god smag. Og så en helt masse et sted i midten. Hvis man ikke kan diffentiere i film, bøger og kunst, hvad er så pointen med overhovedet at lave det, ingen er vel interesseret i en grå masse?

Af en eller anden grund flegner folk totalt, når man påpeger, at der naturligvis findes god og dårlig kunst, oftest fordi de selv får deres dårlige smag udstillet.

Pearl Harbor er en dårlig film, Vertigo er en god film, end of story.

Jeg har skam selv dårlig smag på flere punkter, jeg er bare bevidst om det.

Skriv ny kommentar: