Filmens sidste og formentlig svageste joke før rulleteksterne begynder, tydeliggør blot, hvor ringe selvjustits de i alt elleve(!) manuskriptforfattere har besiddet. Farmand Homer er skyld i en gevaldig naturkatastrofe, der får præsident Schwarzenegger (en figur, der slet ikke er så sjov, som han burde være) til at beordre byen Springfield isoleret fra omverdenen. Det lykkes Simpson-klanen at flygte til Alaska, men en forudsigelig stribe tilfældigheder tvinger Homer til at revurdere sin familierolle og omgangskredsens værdi for 117. gang og dernæst prøve at redde dagen. Gamle underholdende kendinge såsom den magtsyge milliardær Mr. Burns, klovnen Krusty og dennes forhenværende og psykopatiske assistent, Sideshow Bob, savnes virkelig.

Når lille Maggie udbryder ”fortsættelse!” under rulleteksterne, kan man dog kun applaudere den charmerende lille babys oplagte forslag. For selvom “The Simpsons Movie” ikke er noget epokegørende mesterværk og heller ikke engang en virkelig god komedie, så er det svært ikke at indrømme et ønske om endnu en gang at befinde sig i selskab med den dysfunktionelle familie i biografmørket. En familie, som de fleste af os nok nærmest anser som en del af vores egen. Man kan kun håbe, at Groening og Co. tager ved lære, før den uundgåelige toer udkommer, for “The Simpsons Movie” er uheldigvis noget af en forspildt mulighed. D’oh!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 maniac 16 år siden

Enig med Johan (anmelderen).

Filmen har det samme problem som serien fik efter for mange sæsoner, man sidder med en fornemmelse af at det hele er set før, og det egentlig bare er et længere afsnit.

Middelmådig, i forhold til hvad der var forlæg for.
Gravatar

#12 filmz-B|aze 16 år siden

Er selv stor fan af simpsons, og har set alle episoder efterhånden. Men som anmelderen synes jeg filmen mangler noget... det er som et langt afsnit hvor man desværre har set de fleste sjove sekvenser i trailerne. Dermed ikke sagt er filmen dårlig, slet, men der mangler flere ordentlige latteranfald som man får et par gange i filmen ligesom for at mærke det er noget helt særligt.
Jeg sammenligner den med et rigtigt godt simpsons afsnit..bare trukket ud over for lang tid (Selvom spilletiden er utrolig kort)
4/6
"Too wierd to live, and too rare to die"
Pas på! Jeg har sort telt i camping!
Gravatar

#13 dyg 16 år siden

Jeg er til dels enig i, at den minder for meget om de nye afsnit. Men gensynet med flere af de gamle forfattere har nu forbedret kvaliteten på humoren, set i kontrast til sæson 17 og 18 af serien.

En rigtig sjov og underholdende film, der dog mangler nogle af de spydigheder man husker fra de gamle tv-sæsoner.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#14 BevarThemsen 16 år siden

stop hatin'
Troen kan flytte bjerge, men den kan sgu ikke hente bajere!
Gravatar

#15 filmz-Is 16 år siden

Den er på top 250 i imdb.. Det er da imponerende...
Gravatar

#16 filmz-Sklertic 16 år siden

#15

Nye films ratings skal ikke tages for højtideligt på imdb, efterhånden som filmen får RIGTIG MANGE stemmer, så ser man den virkelig karakter.

Tag en film som The Godfather, der har fået flere hundrede tusinde stemmer og stadig ligger på top 5.
Gravatar

#17 Zabriskie 16 år siden

#16

den har alligevel allerede fået 28,500 stemmer
Le temps détruit tout
Gravatar

#18 filmz-Is 16 år siden

#16
Det jeg ikke kan forstå ved imdb er, at The Godfather har 9.1 i snit, mens En Verden Udenfor har 9.2 i snit.. Men The Godfather ligger stadig som nr. 1, selvom En Verden Udenfor har et bedre snit...
Gravatar

#19 filmz-steadi 16 år siden

Netop det med at Simpsons ligger så godt på IMDB har Roger Ebert faktisk lige udtalt sig om i forbindelse med hans egen anmeldelse af filmen (som får 3 stjerner af ham):

"Do you suppose somehow the ballot box got stuffed by "Simpsons" fans who didn't even need to see the movie to know it was a masterpiece? D'oh!"

Jeg skulle mene at Ebert har fat i noget rigtigt her, når vi snakker om noget så stort og fanatismeplaget som Simpsons, så vil folk jo give den 10 bare fordi det er Simpsons.

Ender nok også selv med at se den, hvis altså jeg når i biffen i den her weekend, men det er ikke noget jeg har set frem til i flere måneder eller år.

#18 - Både Godfather og "En Verden Udenfor" har 9,1 i snit. Dog er der flere stemmer blandt 8-10 hos "En Verden Udenfor" end hos "Godfather", men sidstnævnte er stadig først.
They caught a shark, not the shark. Big difference.
Gravatar

#20 filmz-Is 16 år siden

#19
http://www.imdb.com/title/tt0111161/
Der kan du se om En Verden Udenfor har 9.1 i snit..

Skriv ny kommentar: