Filmens sidste og formentlig svageste joke før rulleteksterne begynder, tydeliggør blot, hvor ringe selvjustits de i alt elleve(!) manuskriptforfattere har besiddet. Farmand Homer er skyld i en gevaldig naturkatastrofe, der får præsident Schwarzenegger (en figur, der slet ikke er så sjov, som han burde være) til at beordre byen Springfield isoleret fra omverdenen. Det lykkes Simpson-klanen at flygte til Alaska, men en forudsigelig stribe tilfældigheder tvinger Homer til at revurdere sin familierolle og omgangskredsens værdi for 117. gang og dernæst prøve at redde dagen. Gamle underholdende kendinge såsom den magtsyge milliardær Mr. Burns, klovnen Krusty og dennes forhenværende og psykopatiske assistent, Sideshow Bob, savnes virkelig.

Når lille Maggie udbryder ”fortsættelse!” under rulleteksterne, kan man dog kun applaudere den charmerende lille babys oplagte forslag. For selvom “The Simpsons Movie” ikke er noget epokegørende mesterværk og heller ikke engang en virkelig god komedie, så er det svært ikke at indrømme et ønske om endnu en gang at befinde sig i selskab med den dysfunktionelle familie i biografmørket. En familie, som de fleste af os nok nærmest anser som en del af vores egen. Man kan kun håbe, at Groening og Co. tager ved lære, før den uundgåelige toer udkommer, for “The Simpsons Movie” er uheldigvis noget af en forspildt mulighed. D’oh!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-ChesterB 16 år siden

den er sgu da for grineren. lidt forudsigelig og urealistisk men sådan er simpsons nu en gang. 5 stjerner herfra ;-)
forfeit the game stop the talkshow pride up the what your time to know
forfeit the game cuz tomorrow
when it's all done you read what you sow
Gravatar

#2 Sverkel 16 år siden

Syntes altså snart at Filmz.dk brude sortere ud i deres anmeldere... Er på ingen måde enig i noget af det anmelderen skriver...

Nu er det jo ikke ens betydende med at alt hvad jeg syntes/siger er rigtigt, men jeg har aldrig grinet så meget af en film hele mit liv... Syntes det er en rigtig fed film som fortjener TOP karakter!
Gravatar

#3 BevarThemsen 16 år siden

har billetter til fredag .. og glæder mig da stadig til at se den .. og smag og behag er jo heldigvis forskellig ..

Troen kan flytte bjerge, men den kan sgu ikke hente bajere!
Gravatar

#4 mar16 16 år siden

jeg er helt uenig. og denne anmeldelse ændrer intet. en desperat skiløber kan ikke standse en kæmpe og ustoppelig lavine lige meget hvad han gør. det simpelthen umuligt.
Gravatar

#5 MTK 16 år siden

Er så til gengæld helt og aldeles enig med anmeldelsen. Og er godt at se der ikke bliver bukket under og givet 5/6 stjerner 'bare fordi det er Simpsons'. En temmelig middelmådig film efter min mening, grinede mere under Harry Potter 5, desværre.
Gravatar

#6 jensen123 16 år siden

#5 Det siger vist også lidt om dig, kan man sige...
Gravatar

#7 MTK 16 år siden

Ja, det er da det det gør. Men det er jo netop smag og behag, jeg fandt den ikke særlig vellykket, og det gjorde anmelderen så heller ikke.

Men siger da vist ikke så lidt om dig, at du ikke kan acceptere at nogle folk ikke værdsætter Simpsons på samme måde som dig.
Gravatar

#8 Kram 16 år siden

Nu er der også forskel på folk, så der er vidst noget I har misforstået når det kommer til anmeldere.

Man kaster sig jo ikke blindt ud i en anmeldelse, altså - spiser det råt, men derimod bør man kende til dennes baggrund, hvad han/hun kan lide af film, og så se om man personligt passer ind i samme spiral.

IMHO. ;)
...
If winning isn't everything, why do they keep score?
Gravatar

#9 mar16 16 år siden

denne film er allerede på imdb's liste. den har vel snart tjent sig selv hjem. som de engang selv sang i et afsnit: "can't stop the simpsons":D. det lovligt at gå imod strømmen. bare så længe man ikke prøver på at tage andre med sig, for at bevise ens subjektive mening. hader PETA... men som jeg skrev før: "en desperat skiløber kan ikke standse en kæmpe og ustoppelig lavine lige meget hvad han gør." denne film er allerede et hit og så må man selv vælge om man ville være et snefnug eller en skiløber, men hvis man vælger dét, må man også gøre sig parat til at blive begravet i sne.
Gravatar

#10 filmz-tom welling 16 år siden

Glæder mig til at se filmen. De helt nye afsnit af Simpsons er blevet rigtig gode. Men det er jo smag og behag. Jeg har f.eks. hadet South Park. Synes det er noget værre lort. Men sådan er man jo så forskellig.

Skriv ny kommentar: