“Sky Captan and the World of Tomorrow” er primært anbefalelsesværdig til folk, der interesserer sig for filmhistorie, for genkendelsens glæde er jo altid stor. For andre vil den nok være sværere at sluge. Men alt i alt lader det til, at Conran har opnået, hvad han ville: en visuelt enestående film med alskens genkendelige klichéer fra den vestlige filmkultur.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 El vez 19 år siden

#9 Så er jeg med! ..og selvfølgelig kender jeg troldspejlet og stegelmann :)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#12 Outbound Sith 19 år siden

Jeg takker Yoshi for hans evne til at forklare, hvad jeg mener! :)
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#13 filmz-brint 19 år siden

Ganske udmærket film, jeg blev dog lidt muggen i starten af filmen, pga. det meget grumset udsende filmen har, men det er noget man vender sig til og til sidst vil jeg faktisk mene at det kun gør filmen gavn. Selve budskabet går klart ind, dog bliver historien lidt tynd omkring midten, men det er selvfølelig kun min mening. Til sidst vil jeg sige at det er en film, som man burde se; ikke bare for at sige at man har set den, men også for at få en anderledes film oplevelse.

4 ud af 6 fra min side.
Gravatar

#14 filmz-deathbymonkeys 19 år siden

Puha! Jeg så filmen i går aftes, og jeg må indrømme at det nok er den dårligste film jeg har set i år, kun overgået af Alien vs. Predator.

Som anmelderen også skriver, tænkte jeg også tanken at skuespillet er dårligt med vilje, for at ramme den stil de gamle film har. Heltinden er jo også direkte dum i mange scener, hvilket måske afspejler den tids kvindesyn?!? Men hen imod midten blev jeg dog overbevist om at det simpelthen bare var dårlige replikker, dårligt skuespil og en helt fantastisk dårlig historie.

Jeg kunne godt lide de første 20 minutter, de havde det her retrolook som jeg havde forventet hele filmen igennem. Desværre kunne instruktøren ikke blive helt enig med sig selv om hvad han skulle lave, og han skifter rundt imellem retrorobotter, Indiana Jones, Star Wars, Jurasic Parc osv. osv. og iøvrigt er ALLE 3D modellerne rigtigt kedelige, de er simpelthen dårligt lavet og dårligt animeret.

Allerede efter 5 minutter i selvskab med heltinden, begyndte jeg at blive træt af hende. Det er tydeligt at hun er med for at der er en man kan identificere sig med, men der er sgu da ikke særligt mange mennesker der er så dumme.

Overraskende nok, var det Angelina Jolie der trak filmen op, hun var den eneste person i filmen der var spændende, og så spillede hun også ret godt.

Jeg ville højst give denne film 2 ud af 6, mest fordi at det KUNNE ha' været en rigtig fed film.
Gravatar

#15 Outbound Sith 19 år siden

#14 Det kan du da virkelig ikke mene!?! Jeg indrømmer blankt, at det ikke er en film, som alle vil sætte pris på, men man må da i det mindste gøre sig den ulejlighed at se filmen på filmens præmisser, og efter min opfattelse lægges der ikke skjul på, at filmen er et forsøg på at gengive stemnningen fra en svundens tidsalder, både hvad angår stil og skuespil.

Naturligvis har den fået et skud vitaminer med en tur gennem computeren, men stemningen er så vidt jeg kan se ramt lige i øjet.

Når du så skriver, at det KUNNE have været en rigtigt fed film, så vil jeg da gerne vide, hvad der skulle til for at gøre den meget federe? Flere farver? Robert De Niro? En mere realistisk handling?

I så fald ville hele ideen ba jo være tabt...
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#16 filmz-deathbymonkeys 19 år siden

he he, nej, jeg mener slet ikke at Robert De Niro ville gøre filmen bedre, men der rammer du faktisk hovedet på sømmet...

Hvis de vil ramme b-films stemningen, er det da det mest tåbelige valg af skuespillere.

Når jeg siger at filmen kunne ha' været fed, mener jeg bare at jeg har glædet mig til denne film, og synes også at det er meget prisværdigt at nogen tør at lave noget anderledes. Jeg synes traileren så super fed ud, men traileren viste også kun klip fra de første 15 minutter.

Historien og skuespillet er ekstremt dårligt, og hvis det er dårligt med vilje så er det bare en dårlig undskyldning for at man ikke kan gøre det godt nok, og det er jo ikke dårligt på den sjove måde.

Desuden mener jeg ikke at de rammer en særlig god retrostil med alt det 3D, og så oven i købet dårlig 3D grafik. Jeg finder det heller ikke særligt originalt at kopiere direkte fra f.eks. superman osv. Jeg ville meget hellere have set nogle stopmotion robotter ala Ray Harryhausen, end grimme 3D effekter vi allesammen har set bedre andre steder. Og måske nogle rigtige leguaner som kæmpeøgler ligesom i rejsen til jordens indre, eller hvad det nu er den hedder.
Gravatar

#17 filmz-lone wolf 19 år siden

Så vidt jeg har forstået var ideen da at lave en film som de ville gøre dengang, hvis de havde haft teknikken. Og personligt syntes jeg at der er mange meget være computereffekter for tiden. Fx i Van Helsing og andre hvor det er tydeligt når computeren tager over.
Desuden er der i traileren også klip med Jolie, som da vist ikke er med de første 15 min..
I BELIEVE IN DRAGONS, GOOD MEN AND OTHER FANTASY CREATURES!
Gravatar

#18 filmz-deathbymonkeys 19 år siden

he he, undskyld. Selvfølgelig skal de lige vise hende, hun er jo en af de store skuespillere der skal sælge filmen. Men ud over det må du da give mig ret, traileren viser næsten kun klip fra starten af filmen. Starten er også der hvor de fanger en god superman stil, de tidlige tegnefilm med robotter osv. Jeg elsker scenerne hvor der bliver peget op imod luften og maskingeværer der også bliver peget op i luften, den slags havde jeg håbet at se mere af.

Jeg har desværre ikke set Van Helsing endnu, men jeg tror snart jeg vil gøre det, det jeg har set fra den var klart bedre end Sky Captain.

Hvorfor er der ingen der gider kommentere det med den dumme journalist?
Gravatar

#19 filmz-lone wolf 19 år siden

Hmm, der er nu flere klip fra senere hen, bl.a. ham den defekte mand hos munkene, oppe i sneen og noget jeg mener er fra tunlen, næsten til sidst, udover flere klip med Jolie. Personligt har jeg heller ikke noget imod at den ikke viser flere klip fra det sidste af filmen, syntes det ødelægger noget af fornøjelsen når trailere gør det. Det er ligesom de bøger hvor hele(!) handlingen også står beskrevet bagpå, møgirriterende!

Og jo, journalisten er da dum og hvad så? Det passer til rollen. Og det er ikke fordi jeg dermed mener de er ekstremt kvindefjendske. Jolie opfører sig da bestemt ikke hjælpeløst. (Mht hende undre det mig nu lidt at hun kam ramme så godt med klap for det ene øje, ødelægger det ikke lidt en afstandsbedømmelse..? Nå, men igen så passer det til rollen)

Men jeg vil da give dig ret i at skuespillet ikke altid var på et så højt plan som man kunne forvente.
I BELIEVE IN DRAGONS, GOOD MEN AND OTHER FANTASY CREATURES!
Gravatar

#20 El vez 19 år siden

Jeg mener stilen i Sky Captain er super gennemført i modsætning til f.eks Van Helsing, der nærmest er det stik modsatte: ingen stil, men masser store larmende effekter af værste skuffe.

Som #17 netop siger, er Sky Captain et forsøg på at kreere datidens film på en troværdig måde og det synes jeg er lykkedes rigtig godt - jeg blev ihvertfald overbevist og samtidig rigtig godt underholdt.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."

Skriv ny kommentar: