“Sky Captan and the World of Tomorrow” er primært anbefalelsesværdig til folk, der interesserer sig for filmhistorie, for genkendelsens glæde er jo altid stor. For andre vil den nok være sværere at sluge. Men alt i alt lader det til, at Conran har opnået, hvad han ville: en visuelt enestående film med alskens genkendelige klichéer fra den vestlige filmkultur.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 filmz-rupert giles 19 år siden

Buffy er en fantastisk serie :-)

Ahem...

Men #39 har da ret: Skodeffekter gør ikke en dårlig film bedre :-)
--------------------------
That'll put marzipan in your pie plate, bingo
Gravatar

#42 filmz-rupert giles 19 år siden

.... Og så kan Outbound Sith godt forvente et spark i enden for den Buffy bemærkning, når jeg ser ham næste gang!!

:-)
--------------------------
That'll put marzipan in your pie plate, bingo
Gravatar

#43 elwood 19 år siden

Så har jeg også fåe set den, og ja jeg synes den var go historien var som mange allerede har sagt tynd, men det hang nok meget sammen med den tid som filmen sku forstille at være fra,, dog savnede jeg aligevel lidt info om Totenkopf.

Jeg kom meget til at tænke på et computerspil ved navn Crimeson skies da jeg så den her film, luftkampne minder meget om det man ser her i filmen, men det skyldes nok mere at Crimeson Skies også har lånt fra de tegneserie og gamle film, som Sky Captain har.

Jeg var i hvertfald underholdt hele vejen igennem, kan godt se hvorfor Jacob Stegelmann var så begejstert for den 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#44 filmz-sptoft 19 år siden

Den er kitch..
Gravatar

#45 filmz-Bruce 19 år siden

Man kan vel godt kalde denne film en pioneer udi at lave film, kun ved brug af blue screen teknologien. Har sit helt eget visuelle look, baseret på 30'ernes små heltesaga'er der kørte i biograferne før den egentlige film.

Sjovt at se hvor meget der kan lade sig gøre, men det ville være rart, hvis instruktøren havde bekymret sig om plot og skuespil. Her stinker begge dele, så forventer man sig andet end stunning looks og god lydside, ja så bliver man svært skuffet.

Var især skuffet en del gange over brugen af bluescreen. Det var tydeligt at se på skuespillernes bevægelser og synsfelt, at man arbejdede med bluescreen, især da robotterne travede gennem i byen i starten og Gwyneth Paltrow stod og kiggede op på dem. Så hellere se Cary Grant køre bil i Menneskejagt, med trafikken køre på en skærm i baggrunden.

Film 4/10 (altså bedre end AvP)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: