“Sky Captan and the World of Tomorrow” er primært anbefalelsesværdig til folk, der interesserer sig for filmhistorie, for genkendelsens glæde er jo altid stor. For andre vil den nok være sværere at sluge. Men alt i alt lader det til, at Conran har opnået, hvad han ville: en visuelt enestående film med alskens genkendelige klichéer fra den vestlige filmkultur.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 jensen123 19 år siden

Ad for helvede. Synes det udvikler sig lidt i den forkerte retning...
Gravatar

#2 filmz-lone wolf 19 år siden

Skal ind og se den i morgen. Kan godt lide tegneserier, men regner først og fremmest med at effekterne er gode, forventer ikke handlingen er værd at skrive hjem om..
I BELIEVE IN DRAGONS, GOOD MEN AND OTHER FANTASY CREATURES!
Gravatar

#3 El vez 19 år siden

Jeg kunne godt lide Sky Captain, jeg kan sagtens følge anmelderen, jeg er så bare en af de mennesker der godt kan lide den tid og elsker art-deco designet som scenerne i denne film sprudler af :)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#4 Nikmi 19 år siden

1> Ved ik hvad du mener med det udvikler sig i den forkerte retning? jeg tror ikke vi skal se frem til at alle film bliver lavet sådan som denne film tror tværtimod at vi ser på en ny Film type. Som også er på tide da det ved og være et stykke tid siden man har hittet på noget nyt :P. bluescreen er stadig et år eller 5 væk fra og være perfekt. men jeg tror ik der går lang tid før man overhoved ik vil kunne se forskæl på det falske og det rigtige selv om alt er lavet med computer grafik (borset fra skuespillere self )
Gravatar

#5 filmz-Crystalstar1200 19 år siden

God anmeldelse :)

Historien er lidt tynd, men jeg syntes at det reddes hjem af en helt fantastisk stil og production design. Selvom fx robotterne er hentet fra fx gamle Supermand tegnefilm og filmen nogen gange virker som en gammel nyhedsjournal, så er det gennemført og flere man venter nogen gange på at billedet skal splittes op på samme måde som i "Hulk" og blive til et levende tegneseriealbum.

Der er mange spændende detaljer, som gør at den faktisk også er god anden gang man ser den.

Skuespillet er ikke oscar værdigt, men den skal nok hente nogle i de tekniske kategorier.

Alt i en god og anderledes film 4/6 herfra.
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#6 filmz-yoshimura 19 år siden

Jeg kunne nærmest ikke være mere enig med denne anmeldelse. Også 3/6 fra mig.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#7 Outbound Sith 19 år siden

Jeg har ingen forbehold overfor denne film overhovedet!

Det skulle da lige være de enkelte steder, hvor det bliver tydeligt, at der er tale om bluescreen-baggrunde. 99% af tiden har de gjort et fremragende stykke arbejde med at integrere for-og baggrund. Det hænger selvfølgelig også sammen med den specielle belysning.

Ellers synes jeg, at det er en totalt gennemført hyldest til 30'ernes (og til dels 40'ernes) film og tegneserier. Alt er bare som det skal være, om det så er robotterne taget direkte ud af en Superman-tegnefilm, de utallige referencer til både "datidige" og nutidige film, den tynde handling (som jo er karakteristisk for 30'ernes tju-bang matinéer) eller Angelina Jolies kick-ass karakter.

Hvis man ikke tager filmen for mere end den selv foregiver at være (GLEM de lamme danske TV-reklamer om "den mest hæsblæsende actionfilm NOGENSINDE!"), så er der dømt underholdning fra ende til anden.

Dertil kommer, at vi - så vidt jeg ved - har at gøre med den første film, der har citeret Troldspejlets anmeldelse i dagbladsannoncerne. RESPEKT!!!

Jeg glæder mig allerede til DVDen!

5/6
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#8 El vez 19 år siden

Troldspejlet? Forklar venligst :)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#9 filmz-yoshimura 19 år siden

#8 Ja, jeg går ud fra, at han mener, at man på bioannoncen har påtrykt et citat fra Stegelmanns anmeldelse af filmen, og at det ikke tidligere er sket, at man har gjort brug af Troldspejlets anmeldelser til dette formål. Medmindre du mener, at du ikke ved, hvad Troldspejlet er?
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#10 filmz-lone wolf 19 år siden

Jeg er også ret vild med denne film. Syntes at i mange film er det alt for tydeligt at det er en computer der har produceret billederne, men i denne er det sjældent det skinner igennem.
Og så nemlig det at den følger tegneseriestilen så konsekvent, selv om det i alle andre film ville virke latterligt, er beundringsværdigt. :-)
I BELIEVE IN DRAGONS, GOOD MEN AND OTHER FANTASY CREATURES!

Skriv ny kommentar: