“Spider-Man 2.1” byder på 8 minutters nye optagelser, som hverken gør filmen bedre eller værre. Der er stadigvæk tale om en utrolig underholdende, uhyre gennemført og endda rørende superheltefilm, som både finder tid til at imponere via storstilede actionscener og sine mange intime, følelsesladede momenter. Transferet er imponerende, lydsporet er et af årets bedste, og så er der en del, men ikke just masser af godt ekstramateriale. Alligevel henvender udgivelsen sig primært til folk, der endnu ikke har set eller købt “Spider-Man 2”, eller fans, som bare må og skal eje alt, der har med den populære superhelt at gøre.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 filmz-mcclane 16 år siden

jeg har selv købt 2.1 så den er fed den bedste film ved siden af batman begins som også er mega god.
Gravatar

#42 filmz-jeangrey55 16 år siden

den er god men ikke beder en treern
Gravatar

#43 Bohemian 16 år siden

Retard attack! lol
Free in serenity.
Gravatar

#44 rockysds 16 år siden

#40 Der har du da søreme ramt hovedet på sømmet; der er skam flere scener i det extended cut i forhold til biografversionen. Go figure. Til sammenligning ville dit indlæg nok også give lidt mere mening, hvis du overvejede at bruge et par kommaer og måske flere punktummer end bare dem, du vælger at slutte af med. Men alt i alt; tak for en skarp analyse af 2.1 cuttet. Nu kan jeg nyde dagen med den ekstra viden og forståelse for Spider-Man-universet, som du bringer for lyset.
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#45 Bates 16 år siden

#43 - ROFL! :D
Gravatar

#46 BN 16 år siden

Blev for nylig opmærksom på eksistensen af den forlængede udgave af Spider-man 2. Er der nogen af jer, der ejer den og som måske vil nævne hver ændring med en kort beskrivelse? ... Og gerne med jeres egen personlige bedømmelse af den forlængede udgave i forhold til biograf-udgaven.
... Så er der en her der vil være taknemmelig, for jeg gider virkelig ikke købe den, hvis ændringerne er ligegyldige eller ligefrem trækker nedad, f.eks. ved at ødelægge rytmen i filmen. Anmelderen nævner scenen i elevatoren som eksempel på en ændret el. udvidet scene - hvori består ændringen? Jeg morer mig fint over den situationskomik, scenen indeholder i biograf-udgaven, og Spider-Man's tørre replik om, at dragten klør el. strammer lidt i skridtet ... så hvis den forlængede udgave trækker denne scene for meget i langdrag og ødelægger komikken, er det jo ikke ligefrem et plus.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#47 BN 16 år siden

Nå, som tingene dog kan gå hurtigt takket være nettet ... jeg har lige på youtube.com set følgende klip fra den forlængede udgave:

1) togscenen, hvor Spider-Man's kamp mod Doc Ock er længere, idet
Spider-Man bliver ramt af et tog, efter at have undgået et andet tog (som man så det i biograf-udgaven, og deres kamp for en kort stund foregår inde i en lejlighed i en af husblokkene
- god tilføjelse, der ikke gør scenen bedre, men som blot holder niveuaet

2) elevatorscenen hvor Spider-Man taler med en reklamemand er helt ændret, idet
reklamemanden nu plaprer løs om sin beundring for Spider-Man's image og fremtoning og kommer med tåbelige ideer. Her VED reklamemanden - modsat biograf-udgaven hvor han tror det bare er en almindelig borger på vej til kostumebal el. lign.) - at det er den rigtige Spider-Man!). Og hans plapren løs er mere fjollet og en dårlig erstatning for biograf-udgavens tørre, men langt sjovere humor, hvor der blot er pinlig tavshed, afbrudt af et par kortfattede kommentarer til Spider-Man's dragt, hvorpå Spider-man nævner, at dragten klør el. strammer lidt i skridtet.
- ret dårlig tilføjelse/ændring.

3) scenen ved de tre venner, Peter, Harry og M.J. er samlet til fest, og hvor Harry fisker efter Spider-Man's sande identitet, fordi han ved, at Peter (angiveligt) er dennes personlige fotograf. Her fremstår Harry mere som en ægte ven, idet
han bagefter undskylder sit forsøg på at presse denne oplysning ud af Peter.
- en god tilføjelse, omend ikke en der ikke kan undværes, men måske gør den Harry mere nuanceret.

4) en meget kort, humoristisk scene
hvor den eksplosive bladredaktør kravler rundt på sit skrivebord iført Spider-Man's aflagte dragt, mens han leger at han skyder spind ud af håndleddet, og mens hans kolleger kigger undrende ind gennem vinduerne
- en ganske morsom scene, men ikke just nødvendig, og nogle vil måske mene, den er for fjollet... ved ikke helt selv hvad jeg skal mene om denne tilføjelse. Man skal nok se den i sin sammenhæng, med både forudgående og efterfølgende scener, for at kunne hvordan den virker.

5) en forlænget udgave af scenen hvor Doc Ock massakrerer hele operationsholdet på sygehuset. I dette tilfælde kunne jeg ikke spotte forskellen. Måske er det noget med mere blod og splat - jeg ved det ikke.

6) en forlænget udgave af Peters besøg hos lægen.
her fortæller lægen lidt om sig selv, før han giver Peter det råd, vi allerede kender fra biograf-udgaven
- denne tilføjelse er unødvendig, og jeg synes, den tager noget af opmærksomheden fra Peters problem med sin dobbelte identitet ... altså en forringelse.

7) lige inden scenen hvor Peter er hos lægen, ser man M.J. i samtale med en veninde i en skobutik.
Her kommer der frem at M.J. ikke virkelig elsker sin forlovede, og veninden spørger hvorfor hun ikke tager ham den anden der kysser så godt, hvortil M.J. svarer at han bare er en fantasifigur.
- en udmærket tilføjelse, der holder filmens niveau. Om jeg vil kalde det en decideret forbedring, ved jeg ikke - det kan jeg først svare på efter at have set hele den forlængede udgave, og ikke blot klip fra youtube.com.

8) forlænget udgave af scenen hvor Peter afleverer pizzaer til den kvindelige receptionist der ikke vil betale for de, fordi han er forsinket.
hun peger køligt på elevatoren, fordi han er ved at gå den anden vej, hvorpå han resignerende følger hendes opfordring.
- en fuldstændig overflødig og ligegyldig tilføjelse, som hverken gør filmen dårligere eller bedre. ... Jeg kan ikke huske om der er andre forskelle.

Ved ikke om der er flere ændringer eller tilføjelser.

Lige her og nu hælder jeg til at nøjes med biograf-udgaven, men min nysgerrighed kan nok ikke i længden afholde mig fra at give Spider-Man 2.1 en chance. ;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: