“Spider-Man 2.1” byder på 8 minutters nye optagelser, som hverken gør filmen bedre eller værre. Der er stadigvæk tale om en utrolig underholdende, uhyre gennemført og endda rørende superheltefilm, som både finder tid til at imponere via storstilede actionscener og sine mange intime, følelsesladede momenter. Transferet er imponerende, lydsporet er et af årets bedste, og så er der en del, men ikke just masser af godt ekstramateriale. Alligevel henvender udgivelsen sig primært til folk, der endnu ikke har set eller købt “Spider-Man 2”, eller fans, som bare må og skal eje alt, der har med den populære superhelt at gøre.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 filmz-Bruce 16 år siden

#10 Jeg har sagt det før. Jeg har ikke noget imod tegnefilmsgenren og læste både Spiderman, Superman, Batman, De Fantastiske Fire, Hulken, Seriemagasinet, Gru, Agent X9, Modesty Blaise, inden mange her på sitet havde ble, dvs. i 70'erne. Jeg ser blot meget få filmatiseringer, som kan leve op til deres tegneserie forlæg.

Kritik kan være såvel positivt som negativt funderet og jeg ser ikke nogen forskel i at give sit besyv med, når man har en mening, uanset om man måtte være overvejende negativ i sin kritik.

Jeg vil vedblive med at se tegneseriefilmatiseringer i håbet om, at der falder noget godt af, hvilket da hænder og også vedblive med at fortælle min uforbeholdne mening herom, uanset om den stemmer overens med majoritetens eller ej :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#12 jesperhp 16 år siden

Jeg må nok indstille mig på en masse tæsk, når jeg nu siger, at jeg ikke kan lide Spiderman 2!
Som jeg ser det, er dens største problem, at den mangler en ordentlig afslutning. På det punkt var 1'eren langt federe med sin "one-on-one" godt mod ondt afslutning.
Desuden virker det heller ikke særlig godt, at han mister sine kræfter (ved godt at det også sker i tegneserien).
Jeg kunne komme med flere punkter men stopper her.
Alt i alt er 1'eren virkelig fed! 2'eren er ikke noget særligt og 3'eren mangler sammenhæng, men er dog bedre end 2'eren.
Gravatar

#13 thomas040 16 år siden

jeg kan lide dem alle sammen lige meget! :D
Failure is a zero out.
Gravatar

#14 Slettet Bruger [3677280679] 16 år siden

Jeg har ikke været så meget for Marvelfilm generelt - men når man nogle gange har formået at lave en god film, på et dårligt grundlag (superhelte), så accepterer jeg det og nyder det.
Men dette vil jeg absolut ikke sige er tilfælde med Spiderman 2.
Da jeg for et stykke tid siden så den, var det godt nok en af de dårligste film jeg har set i lang tid, ud af 611 film jeg har givet karakter på IMDb, så gav jeg Spiderman 2. 2/10, hvilket placerer den blandt de 21 dårligste film jeg har set (igen - ud af 611).

Så bestemt ikke en film jeg kunne lide. Men efter hvad jeg kan læse mig til, så kan andre åbentbart godt lide den. Og det vil jeg lade dem/jer om.
PLEASE DELETE THIS ACCOUNT!
Gravatar

#15 Bony 16 år siden

#14 - Hvilke Marvelfilm synes du da godt om? Bare til sammenligning?
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#16 Patriarch 16 år siden

Sjovt - jeg finder Spider-Man 2 den bedste af de tre. Ved dog to af mine venner som læser tegneserier (til forskel for mig) synes den er god - men den dårligste af de tre.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#17 Mercadian 16 år siden

De er allesammen go'e. Hver har sin charme. Synes bare at det er tydeligt i Spiderman 2 at Sam Raimis yndlings-skurk er Doc Ock - Sådan som han er iscenesat i visse scener. Det virker ik' helt for mit vedkommende.
If practice makes perfect, but nobody is perfect, then why practice?
Gravatar

#18 wiseguy 16 år siden

Jeg var fuldstændig tosset med Marvel bladene som knægt og fik dem tilsendt fra USA (plus nogle enkelte serier fra DC).

Jeg har sagt det mange gange før men IMHO er Spiderman 2 den bedste filmatisering af en superhelt-tegneserie ever!!
Jeg hadede 3'eren og fandt 1eren okay. Men 2eren er klart den film, der er mest tro imod mine minder omkring tegneserierne!
Der er 100 % smæk og action for skillingerne.
Den er drøn humoristisk, bla. er det den eneste film hvor J.K. Simmons rigtig får lov til at folde sig ud som JJJ.
Sidst men ikke mindst er det den film, hvor der er mest on screen kemi imellem Tobey og Kirsten.
Det er også en af de mest overvældende oplevelser, jeg har haft i en biograf rent lydmæssigt- damn! det lydspor sparker røv!!!

Spiderman 4/6
Spiderman 2 6/6
Spiderman 3 2/6

Jeg har allerede Spidey 2 stående i to udgaver, så jeg venter nok lidt med at rykke 2.1 hjem, men hjem det kommer den!!
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#19 Mercadian 16 år siden

#5 Hold kæft hvor er Godfather 3 da skuffende... Det må de rette op på i en 4'er...
If practice makes perfect, but nobody is perfect, then why practice?
Gravatar

#20 filmz-fons 16 år siden

Spiderman 2 er måske en af de ringeste high budget film lavet i nyere tid. Forstår ikke dens imdb rating, og efter at læse comments her er jeg da helt paf, filmen er hverken underholdende eller sjov, og til tider er den mere flov at se end noget andet, utalige scener med kvinder der skriger, løber et lille stykke, skriger igen, kigger direkte ind i kameraet, skriger igen, og løber videre ... en af de 3 film jeg nogensinde har gået ud af biografen midt i filmen, efter tog scenen var jeg nød til at rejse mig op og gå.
Film er selvfølgelig 100% smagssag, men dette er den film jeg er klart mest uforstående overfor, hvordan den er så velset af så mange.

Skriv ny kommentar: