Kun få genrefilm formår at appellere så bredt som J.J. Abrams’ “Star Trek”. Historien har sine skavanker, men filmen beretter fortællingen om rumskibet Enterprises første eventyr med en uimodståelig blanding af humor, romantik og storladent drama. Ensemblet er slet og ret eminent, og æstetisk er “Star Trek” omtrent så fuldendt, som en Hollywood-blockbuster kan være. Dvd’ens AV-præsentation er en af årets bedste, men det er en skam, at disken ikke huser mere ekstramateriale. Fans bør opstøve filmen på Blu-ray, som er spækket med ekstramateriale. Alle andre bør erhverve dvd’en – ja, selv jer, der slet ikke kan døje Star Trek.

Se Filmz’ eksklusive video-interview med J.J. Abrams og filmens skuespillere.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Tylerdurden 14 år siden

You stay classy, San Diego. I'm Ron Burgundy?
Gravatar

#12 filmkorn.dk 14 år siden

#11 Dit link virker ikke.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#13 Tylerdurden 14 år siden

Mystisk....

Jeg kan ikke få det pis til at virke! :-(

Copy+paste...
You stay classy, San Diego. I'm Ron Burgundy?
Gravatar

#14 loki 14 år siden

Den film var sgu tæerkrummende miserabel:

- tekno-poppet på den helt forfærdentlige måde
- elendige, endimensionelle skuespillerer
- rædderligt manuskrift/replikker
- latterlig forceret - forsøg - på humor
- og elendigt overordnet plot (fukn hate time travel)

1/6
www.peakoil.dk
Gravatar

#15 filmz-Megan Fox 14 år siden

Synes nu heller ikke den var det helt store sus.

Men efter at have læs den her anmeldelse ville jeg faktisk give anmelder ret i den skal ha 5/6 for som anmelder skriver så gav den mig en mulighed for at komme ind i Star Trek universet på en nem måde og jeg blev da også underholdt :D

Dog ville den ikke kunne få 6/6 da Winona Ryder døde :(


Spoiler-advarsel indsat af admin
Gravatar

#16 Lord Beef Jerky 14 år siden

Det er vel originalt at lave en film der er en prequel, en sequel og et reboot på en og samme tid? Udover det synes jeg bare den er skide sjov, og har et pissefedt tempo. Plothuller er der nok af, men det er vel ikke dem, der afgører om filmen er god eller ej. Abrams kan bare et eller andet med spænding, og at kunne redde en dødsdømt filmserie virker meget nemt for manden. Fuldstændig enig med anmeldelsen hvad alle karakterer angår (på nær ekstramaterialet... har blu-rayen og der er sgu masser)
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#17 filmkorn.dk 14 år siden

#16

Skide sjov?!

I mine øjne er det infantil humor hele vejene igennem:

Ha ha, se hans hånd er hævet så den ligner Mickey Mouse's.
He he, han taler med en sjov russisk accent, som alle misforstår.
He he, han taler med en sjov skotsk accent, som lyder så skæg.


Booooring!

Jeg er fandme forundret over at folk ikke stiller større krav. Star Trek er i mine øjne en film for børn. Det synes jeg sku ikke den gamle film-serie var.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#18 Lord Beef Jerky 14 år siden

#17 Well, det var ikke så meget filmens humor jeg hentydede til, men mere at det bare er good old fun. Filmen er da bestemt infantil, men det er "såkaldte" klassikere som Back To The Future og hvad ved jeg også. Filmen er dog ganske bevidst omkring dette, og forsøger ikke på andet end at underholde, og det kan jeg sgu ikke blive provokeret af. At den gamle filmserie er anderledes, havde jeg regnet ud før jeg så denne... når man rebooter på den måde og lader en mand som Abrams stå bag, så siger det vel sig selv, at det hele bliver markant anderledes? Jeg havde intet imod det.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#19 Frederik 14 år siden

En af årets bedste film, på højde med de andre sommer-blockbusters District 9 og Inglourious Basterds (omend Basterds nok er en tand bedre end de andre..). Blu-ray udgivelsen har desuden fantastisk ekstra-materiale!

JJ er gud i mine øjne :)
Gravatar

#20 The-new-meister 14 år siden

Har heller aldrig kunne tolerer Star Trek... men Efter at have set den her film sammen med min far fik jeg et helt andet syn på det og universet. Underholdingen var fantatisk!

Min var er voksede op med de gamle serier så han sad bare og grinede af at de brugte så man elementer fra de gamle serier af:)

5/6 her fra:)

Skriv ny kommentar: