“Star Trek Into Darkness” er en middelmådig, forglemmelig fortsættelse til en fremragende film – nemlig J.J. Abrams’ første “Star Trek” fra 2009. Jovist, den er velspillet, glimtvis underholdende og enormt flot at se på, men historien er kluntet fortalt og plaget af klicheer og monotone monologer. Man savner i dén grad mere af forgængerens opfindsomhed, drilskhed og skæppeskønne karaktersamspil. Til gengæld kan fans glæde sig over, at både filmens billed- og lydside imponerer i HD. Desværre er her ikke særlig meget ekstramateriale (læs bedømmelsen af ekstramaterialet for at finde ud af, hvorfor det er tilfældet), men kvaliteten af de medfølgende dokumentarer og AV-præsentationen sikrer alligevel udgivelsen en karakter over middel.

Se også: Filmz TV: EKSKLUSIVE “Star Trek Into Darkness”-interviews!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Mister Marvel 10 år siden

Godt med noget konstruktivt ros til denne film, synes den er blevet haglet ned alt for meget, MEN ikke derved sagt at jeg ikke kan forstå noget af den dårlige omtale, næææ, det kan jeg til trods godt, også jeg har mod-debateret det for et måneder siden, men jeg synes at den er i ok stil.
Fordi det viser sig nu at det alternative univers, nu tilsydenladen hele tiden har været alternativt, mere eller mindre , jamen det jo fedt, og jeg håber de KHAN comics som lige udgives vil klargøre mere om hvorfor KHAN er (udseende-mæssigt) er anderledes, fordi det comics materiale som er der nu , er jo via Abrams & Co., Canon/´virkeligt ´.



Men set filmens plot i betragning så håber der kommer en efterfølger som tar fat i klingons og UFP og måske romulans.
„Be who you want to be, not what others wants to see.``
Gravatar

#2 wiseguy 10 år siden

Mht. 7.1 lydsporet så opdagede jeg jo, at der kun var 5.1 på min 3D skive, hvorimod den almindelige Blu-Ray havde fuld skrald med 7.1 Dolby TrueHD. Har købt min udgivelse hos Amazon.co.uk og jeg kan se på kommentarerne derinde, at jeg ikke er den eneste, der har oplevet problemet!
Det er selvfølgelig røv irriterende, men når det så er sagt, så er jeg helt pjattet med 7.1 sporet på den almindelige BD udgave. Jeg synes helt klart, at det er et af de mest spændende og potente lydspor, jeg har lagt ører til i år. 6/6 for lydsporet herfra.
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#3 wiseguy 10 år siden

Forstår heller ikke helt, hvorfor Johan er så skuffet over filmen? Jeg er godt nok ikke trekkie, men jeg var ganske godt underholdt filmen igennem. Den er måske lige knap så vellykket som den første, til gengæld er Cumberbatch da en 100 gange bedre skurk end Bana!
Jeg ender på en bund solid 4/6 med pil op.
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#4 Graversen 10 år siden

Jeg syntes ikke skurken var ond nok, hvis han nu havde smadret to storbyer i stedet for kun én, i et ligegyldigt gigantisk CGI-crash, havde det været meget bedre.

Jeg syntes faktisk filmen startede meget godt ud, men alle klichéerne, lensflares, forudsigeligheden og de ligegyldige CGI-ekplosioner trækker ikke op i karakter.

3/6
Who else's opinion would it be?
Gravatar

#5 The Insider 10 år siden

#2, det er 7.1 på min 3D-skive. Afvikler du disken på en PlayStation 3? For så har du forklaringen. PS3'eren kan ikke dekode Dolby TrueHD 7.1-lydspor (som dét på STID-disken), mens den afvikler 3D, og så downmixer den sporet til 5.1. Til gengæld kom der en firmware-update for noget tid siden, der gjorde, at den godt kunne dekode 7.1 DTS-spor, så lad os håbe, at en lignende DTS-update også kommer :-)
War. War never changes.
Gravatar

#6 MOVIE1000 10 år siden

Min 3D udgave er på vej, skulle modtage den på mandag-tirsdag. Har set filmen i 2D, og jeg havde forventningerne helt i bund, pga. den dårlige omtale, men jeg blev faktisk overrasket, synes den var spændende og flot. Jeg er dog ikke trekkie, har kun set filmene, selvom jeg har set filmene og ikke serien, fandt jeg dog twistet i den ret overflødigt, men stadig en go film og en super fortsættelse. Og glæder mig til at gense den i 3D :)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#7 Ispep 10 år siden

MOVIE1000 (6) skrev:
pga. den dårlige omtale


Dårlig omtale??
Gravatar

#8 Fredag 10 år siden

#7 Ja præcis. Insider har jo sagt den skuffer stort. Hvad mere behøver du:)
Gravatar

#9 Mister Marvel 10 år siden

[quote][#7 Ja præcis. Insider har jo sagt den skuffer stort. Hvad mere behøver du:)/quote]

Ens egen fortolkning :-)

„Be who you want to be, not what others wants to see.``
Gravatar

#10 Ispep 10 år siden

#8

Nåh ja, det var jo guds ord :D

Skriv ny kommentar: