Men der er i sidste ende flere plusser end minusser, og skuespillerne er de største af slagsen. Chris Hemsworth har ikke blot titelrollen, men også karisma så det basker. Han uddeler tæsk med manér, men den 27-årige australier er lige så ferm til at håndtere de dramatiske og komiske momenter. Det er bare en skam, at filmen ikke giver Hemsworth tid nok til at gøre Thors forvandling fra hovmodig egoist til heroisk helt overbevisende nok.

Actionsekvenserne leverer også varen – især et tidligt opgør mellem aserne og frostjætterne på en gold og kold slagmark, som virkelig tager pusten fra én i 3D. Hammergod underholdning. Men endnu mere lamslående er Tom Hiddleston i rollen som Thors sleske halvbror Loke – fortællingens mest spændende karakter. Man ser dette engelske stjerneskud revse en garvet legende som Anthony Hopkins, og kvalitetsskellet i præstationerne er ikke-eksisterende. I fællesskab slår Hiddleston, Hemsworth og Hopkins gnister på niveau med de computerskabte tordenbrag, og det er i sidste ende dét, som gør en 3-stjernet metervare til et 4-stjernet startskud på årets blockbuster-sæson.

Se også: Filmz TV: EKSKLUSIVT “Thor”-interview med Chris Hemsworth og co.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 The Insider 13 år siden

Hehehe, jeg VIDSTE bare, at Henning Høeg ville give den 5 stjerner. Jeg var ALDRIG i tvivl :-)
War. War never changes.
Gravatar

#22 BN 13 år siden

theasso (19) skrev:
BN her er lidt til dig: Link


Jammer kommer af sorg ... og sorg hedder på engelsk 'Sorrow'.

God idé du dér fik!

Værsgo:
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#23 filmzkim 13 år siden

Glæder mig til at komme ind og se den i morgen :D
Gravatar

#24 Twister 13 år siden

Så fik jeg set den. En ok film. Lidt over middel. glimrende skuespil og action scener samt gode effekter. Tam character-development og en lidt for mangelfuld historie. Men alt i alt godkendt: 6/10 herfra :).
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Gravatar

#25 Sweetiebellefan 13 år siden

Der er noget at se frem til!
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#26 chronaden 13 år siden

Kommer også lige fra bio.
Var underholdt det meste af tiden, meget bedre end jeg troede da jeg så det første info om den way back, hvis man skulle sammenligne den med andre superhelte film, så bedre end wolverine, dårligere end ironman :P

den får 7/10
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#27 IK 13 år siden

Ilsø (26) skrev:
så bedre end wolverine,


Der skal heller ikke meget til. ;)
Gravatar

#28 Peacemaker 13 år siden

Jeg er rimelig enig i mange af de punkter The Insider er inde på.
Chris Hemworth var til at holde ud som Thor, men udover en altid veloplagt Anthony Hopkins, så mener jeg også at Tom Hiddleston var virkelig god som Loke.
Noget der skuffede mig mest var filmens "humoristiske scener", som var overraskende umorsomme...
En anden grund til at filmen ikke når lige så fantastiske højder som fx den første Iron Man, er efter min mening fordi at karakterer Thor simpelthen ikke er særlig spændende. Der er Peter Parker, Tony Stark og Bruce Wayne meget mere farverrige og interessante.

Men på trods af det sad jeg da ikke og kedede mig undervejs, filmen fungerede fortrinligt som et ordentligt actionbrag i selskab med gutterne :)
Jeg ligger mellem 3 og 4 stjerner.
Gravatar

#29 elwood 13 år siden

Skal ind og se den i herlig 2D på Søndag.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#30 psmadsen 13 år siden

4/6
Er i grove træk meget enig med anmelderen.
+ Udmærket underholdning, voldsom lyd og fine skuespilpræstationer.
- Dårlig sammenhæng mellem de to svage historier og en kikset comic relief-karakter på jorden.

Skriv ny kommentar: