Men der er i sidste ende flere plusser end minusser, og skuespillerne er de største af slagsen. Chris Hemsworth har ikke blot titelrollen, men også karisma så det basker. Han uddeler tæsk med manér, men den 27-årige australier er lige så ferm til at håndtere de dramatiske og komiske momenter. Det er bare en skam, at filmen ikke giver Hemsworth tid nok til at gøre Thors forvandling fra hovmodig egoist til heroisk helt overbevisende nok.

Actionsekvenserne leverer også varen – især et tidligt opgør mellem aserne og frostjætterne på en gold og kold slagmark, som virkelig tager pusten fra én i 3D. Hammergod underholdning. Men endnu mere lamslående er Tom Hiddleston i rollen som Thors sleske halvbror Loke – fortællingens mest spændende karakter. Man ser dette engelske stjerneskud revse en garvet legende som Anthony Hopkins, og kvalitetsskellet i præstationerne er ikke-eksisterende. I fællesskab slår Hiddleston, Hemsworth og Hopkins gnister på niveau med de computerskabte tordenbrag, og det er i sidste ende dét, som gør en 3-stjernet metervare til et 4-stjernet startskud på årets blockbuster-sæson.

Se også: Filmz TV: EKSKLUSIVT “Thor”-interview med Chris Hemsworth og co.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 Spanner 13 år siden

Jeg har altid syntes at Thor er en ret tåbelig superhelt. Alligevel var jeg klar på noget underholdende action og fjolleri.

Men nøjjj hvor var det fjollet. Og mht. action så sker der lidt lige i starten og så sker der lidt til allersidst. I hele midtersektionen sker der så godt som intet. Der er bare Thor, der render rundt og lærer sin feminine side at kende og så nogle rollespillere fra Hareskoven, der render rundt i en trylleverden og ikke rigtig kan finde ud af noget som helst.

Der var nogle sjove scener. Primært ufivilligt morsomme, men alligevel. Hver gang samuraien var på lærredet kunne jeg ikke lade være med at fnise, og Natalie Portmans karakter, der bliver beskrevet som "Scientist"
finder det helt sandsynligt, at der er guder, der konstant rejser til jorden via ormehuller.


3D'en er ikke værd at betale ekstra for. Der er nogle få scener, hvor der er lagt væk på det, men man kan præcis lige så godt se den i 2D, hvis man endelig skal.

Jeg forstår ikke rigtig hvordan Branagh har præsteret at lave noget så fladpandet.

2/6
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#32 Babo Rises 13 år siden

Regner med en ok underholdning men så heller ikke mere.
Gravatar

#33 Ericmase 13 år siden

Tror jeg ser filmen i morgen.
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#34 mr gaijin 13 år siden

[url= Time![/url]

Jeg tager den også i 2D.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#35 PredatorX 13 år siden

Jeg synes at jord-scenerne var dem der fungerede bedst. Jeg fandt den faktisk overraskende morsom :) Men ellers enig i en 4 stjerne anmeldelse.
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#36 DarkLight 13 år siden

Var inde og se den i Cinemaxx for et par dage siden, og synes faktisk den var ganske udemærket, og ikke mindst underholdende. Først og fremmest kan 3D sagtens undværes.

Historien er, som så mange har nævnt, opdelt i 2. Handlingen på Asgård, og handlingen nede på jorden.
Jeg er klart mere tilhænger af den sidste. På jorden bliver der spillet med en overraskende humor og selvironi, der bestemt klæder filmen, og glimtet i øjet bringer næsten minde tilbage til den første Hellboy. Noget der bestemt har været savnet i de 1000 superhelte-filmatiseringer, der har været siden.
Skuespillet på jorden er solidt, og så er callbacks til andre film, samt fremtidige film jo altid en fornøjelse at gå og pudsle med.
Her tænker jeg primært på Hawkeye-scenen


Derimod er jeg lige så skuffet over Asgård. Det hele drukner i green screens, Batman & Robin-dragt-rester og bombastisk skuespil. Det er tåbeligt, og alt alt for meget. Dette gør også at klimakset på jorden fungerer meget bedre end hvad der egentlig er slutningen. Synd og skam.

Thor spilles godt, men jeg fandt mig aldrig rigtig tilrette med Loke, selvom han bestemt burde havde mere materiale at kunne spille med.

Alt i alt en underholdende episode, som overraskende positivt, men jeg havde også MEGET lave forventninger.

3 / 6
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#37 The Watcher 13 år siden

8/10 jeg havde ingen forventninger og var rigtig godt underholdt af de sjove indslag, action sekvenserne og det imponerende skuespil som gjorde karakterene troværdige
Now i see the funny side, now i'm always smiling
Gravatar

#38 mr gaijin 13 år siden

#36 Helt enig. Og af de samme årsager. + en veloplagt Stellan Skarsgård.

Også et stort 3/6, næsten et 4/6 herfra.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#39 twinfan 13 år siden

så den i 2D og syntes den var udemærket. jeg så gerne at den havde handlet om de forskellige guder og deres verden i stedet for på jorden men det blev reddet af portman og hendes veninde plus de sjove indslag, havde læst her at loke var "god" men det syntes jeg langt fra han var der var ikke meget led stodder over ham.jeg vil også sige lige under 4/6
Gravatar

#40 Kviesgaard 13 år siden

Så fik jeg også set Thor, og gudskelov var der også mulighed for at se den i en 2D version.

Min oplevelse af filmen. Af en eller anden grund følte jeg lidt at tingene gik for hurtigt. Hele Thors udviklingsforløb føltes for mig som om at det gik temmelig raskt til.

Han går fra at være arrogant og selvfed, til at kvaje sig, blive forvist, opleve at han pludselig er magtesløs, til at finde den rette holdning i løbet af et par dage. Jeg fristes næsten til at sige at det virker lidt overfladisk


Asgård fandt jeg en anelse kunstig i sit udseende, mens Jotunheim var mere spiselig. Nu er det måske også sin sag at få guddommelige verdener til at tage sig realistisk ud. Lokes historie synes jeg til gengæld var et godt indskud i filmen. Alt i alt en ok film.
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah

Skriv ny kommentar: