“Tømmermænd i Vega” er en kedelig metervare, der sagtens kunne have været mere løssluppen og gakket end tilfældet af. Desværre anvendes alle de alt for brugte komedie-klichéer, et idéforladt plot og kedsommelig platkomik, der er set meget bedre. Det er simpelthen en for nem og alt for billig potpurri baseret på alle de lunkne opskrifter, vi allerede har været igennem.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Bony 14 år siden

Velskrevet anmeldelse Nicki. :)

Hverken anmeldelse eller karakter kommer bag på mig, da selv traileren ser hamrende uinteressant ud. Ikke engang den fik mig til at grine, udover selvfølgelig de ufrivillige grin der opstod, f.eks. da Mike Tyson pludselig dukkede op. Trist. Det virker som en klassisk samling af "under-bælte-stedet"-humor, som med garanti ikke ville gå rent ind herhjemme.

Men så ved jeg da hvad jeg skal styre udenom. :)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#12 Peder Hansen 14 år siden

Bony (11) skrev:
Velskrevet anmeldelse Nicki. :)

Hverken anmeldelse eller karakter kommer bag på mig, da selv traileren ser hamrende uinteressant ud. Ikke engang den fik mig til at grine, udover selvfølgelig de ufrivillige grin der opstod, f.eks. da Mike Tyson pludselig dukkede op. Trist. Det virker som en klassisk samling af "under-bælte-stedet"-humor, som med garanti ikke ville gå rent ind herhjemme.

Men så ved jeg da hvad jeg skal styre udenom. :)


Jeps, du styrer uden om en solid 8.2 rating på IMDB, hvilket er sjældent for komedier i denne genre. Synd for dig.
Gravatar

#13 aero 14 år siden

#12 rolig nu - der er tale om en ny film, så 8.2 på imdb betyder intet - dengang 'snakes on a plane' udkom fik den 9.1 inde på imdb, og nu står den til 6.2, det er en velkendt kendsgerning, at nye film scorer højt, men efter noget tid er det de færreste, der holder skansen derinde.
Til din kommentar i nr. 8 til mig - problemet med os to er vist bare, at jeg netop ikke synes, filmen indeholder SÅ meget mere end det. Jeg synes, det er fedt for dig, at du ikke synes filmen er plat og kedelig, for det betyder du har haft en positiv oplevelse modsat mig, der bare gerne vil have mine penge igen. Jeg synes ikke, den var det mindste original, men igen jeg er glad for, vi lever i en verden, hvor vi to ikke behøver at være enige.

Jeg er stadig enig med anmelderen, denne film er ikke billetten værd, medmindre selvfølgelig man er til - i mine øjne - plat humor toppet op med en baby, Tyson og en retarderet mand. Men som jeg har skrevet før, jeg er ikke målgruppen til denne film - alene af den grund at jeg er en kvinde og ikke en mand.
Its structural perfection is matched only by its hostility
Gravatar

#14 filmz-MichaelK 14 år siden

[quote=aero (13)]#12 rolig nu - der er tale om en ny film, så 8.2 på imdb betyder intet - dengang 'snakes on a plane' udkom fik den 9.1 inde på imdb, og nu står den til 6.2, det er en velkendt kendsgerning, at nye film scorer højt, men efter noget tid er det de færreste, der holder skansen derinde.

Nåårh ja, men nu er filmen blevet votet af 46.487, så sandsynligheden for at den holder den rating er rimelig høj.

Mvh
MichaelK
Gravatar

#15 Peder Hansen 14 år siden

aero (13) skrev:
#12 rolig nu - der er tale om en ny film, så 8.2 på imdb betyder intet - dengang 'snakes on a plane' udkom fik den 9.1 inde på imdb, og nu står den til 6.2, det er en velkendt kendsgerning, at nye film scorer højt, men efter noget tid er det de færreste, der holder skansen derinde.
Til din kommentar i nr. 8 til mig - problemet med os to er vist bare, at jeg netop ikke synes, filmen indeholder SÅ meget mere end det. Jeg synes, det er fedt for dig, at du ikke synes filmen er plat og kedelig, for det betyder du har haft en positiv oplevelse modsat mig, der bare gerne vil have mine penge igen. Jeg synes ikke, den var det mindste original, men igen jeg er glad for, vi lever i en verden, hvor vi to ikke behøver at være enige.

Jeg er stadig enig med anmelderen, denne film er ikke billetten værd, medmindre selvfølgelig man er til - i mine øjne - plat humor toppet op med en baby, Tyson og en retarderet mand. Men som jeg har skrevet før, jeg er ikke målgruppen til denne film - alene af den grund at jeg er en kvinde og ikke en mand.


Det er fair nok, men det der irriterer mig er, at dig og anmelderen mere er undtagelsen end reglen. Mange mennesker vil gå glip af filmen, fordi de stirrer sig blind på - i mine øjne - en humorforladt anmelders mening.

Og du har ret mht. IMDB, og så alligevel SLET IKKE. The Hangover har været ude i USA siden d. 5. juni og har allerede modtaget næsten 50.000 anmeldelser på IMDB - det er IKKE en ny film. Snakes on a plane havde en rating på 9+ den FØRSTE UGE, hvor den kun havde modtaget omkring 2k anmeldelser.. nu har snakes on a plane 60k anmeldelser og en rating på 6.2 - den har været ude i langt over to år.. så mon ikke man kan formode, at The Hangover kommer til at lande solidt omkring de 8, hvor den i øvrigt hører hjemme... :)
Gravatar

#16 Bony 14 år siden

#15 - Man kan ikke bruge IMDBs rating-system til en fløjtende fis. Ja, det er korrekt at filmen har 46.487 stemmer derinde. Men hvis man kigger lidt på fordelingen, så har hele 15.654 givet den 10/10 og er dette virkelig en film der fortjener en absolut topkarakter? Det er 33 % (EN TREDJEDEL) af de der har stemt, der uden tøven (formentligt) har givet den 10/10.

Derudover er der 24 % der har givet filmen 9/10. Er her tale om et sandt mesterværk eller er der blot tale om at fanboys har været på spil? Som sagt, så kan man ikke bruge ratingen derinde til en skid. Seriøst, nummer 164 på deres top 250? Come on!

At den ligger på 79 % inde på RT er så en anden sag. DET kunne muligvis godt få mig til at se den engang, evt. bare leje den når den kom på DVD eller BD. Men det bliver først når den kommer et godt stykke ned i pris, for ellers har det ingen interesse, da det ikke er en genre der siger mig noget overhovedet. :)

aero (13) skrev:
Men som jeg har skrevet før, jeg er ikke målgruppen til denne film - alene af den grund at jeg er en kvinde og ikke en mand.


Faktisk giver IMDB igen et lidt sjovt billede af fordelingen af stemmer. Ja, der er flest mænd der har været inde og stemme på filmen, faktisk seks gange flere for at være præcis, men faktisk giver kvinderne i gennemsnit "The Hangover" 0,2 mere i karakter end mændene. Underligt, hvis man tænker på genre og målgruppe? Nej, ikke hvis man bare husker på at der er tale om IMDB. :)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#17 myshkin 14 år siden

#15

Er man nu "humorforladt" fordi man er af anden mening, at ens oplevelse af en film ikke var den samme som din eksempelvis??

Jeg tror du har misforstået konceptet. Filmz.dk søger ikke at bestemme hvilke film du skal synes er gode eller sjove, men i stedet drejer det jo sig om film der er anmeldt af individer. Ganske som dig selv i øvrigt. Jeg synes du skal bruge anmeldelsen konstruktivt.
"also it's a movie don't be a cunt."
- internet anonymous
Gravatar

#18 theassociate 14 år siden

Hvad der i verden har faaet anmelderen til at give filmen 2 stjerner, begriber jeg ikke. Snyd ikke jer selv - jeg saa filmen i USA for et par maaneder siden herovre, og det var et riot! 5/6 herfra - en af de sjoveste film i lang tid.
Gravatar

#19 filmz-MichaelK 14 år siden

Andre annmeldelser:

Politiken: 4/6
Berlingske: 4/6
Filmnet: 5/6

Mvh
MichaelK
Gravatar

#20 filmz-buddinge 14 år siden

Ér normalt ikke min genre men er du tosset jeg havde kæmpegriner over denne film. Funny og rart at se voksne "drenge" på druk...lol....den var sjov....fatter ikke den anmeldelse...

Skriv ny kommentar: