“Tømmermænd i Vega” er en kedelig metervare, der sagtens kunne have været mere løssluppen og gakket end tilfældet af. Desværre anvendes alle de alt for brugte komedie-klichéer, et idéforladt plot og kedsommelig platkomik, der er set meget bedre. Det er simpelthen en for nem og alt for billig potpurri baseret på alle de lunkne opskrifter, vi allerede har været igennem.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 casava 14 år siden

4/5
Gravatar

#2 tranberg 14 år siden

Slightly uenig med anmeldelsen!

Jeg oplevede den som en absolut gennemført og sjov komedie, med overraskende godt skuespil og et velskrevet, anti-plat manuskript.
Filmen holder konstant tempoet og de utallige jokes er både overraskende og til tider ekstreme, på den gode måde.

Modsat de andre film, som anmeldelsen kører på, "igen-igen", synes jeg denne film havde mange originale elementer, bl.a. billedsiden og til tider soundtracket. Overraskende og for friskende.
Jeg synes efterhånden det er træls at høre anmelderne køre på ordet kliché og uoriginalitet. Det er næsten blevet en kliché, at sige noget er kliché!

Og igen, virkelig overraskende skuespil.
Jeg kan sagtens se hvor anmeldelsen har sine negative tanker omkring klichérne fra, men jeg mener nu filmen formår at sprøjte en smule originalitet ind til, at den ikke bare er endnu en hangover-movie; den skiller sig ud og det er nok een af grundende til den har fået så stor succes.

Som en hjerneløs komedie, synes jeg den var forfriskende ny og overraskende. Men har man brug for et grin, der stimulerer den længere hjerneceller, må man lede videre.
Jeg kan kun sige, man skal se bort fra denne dårlige karakter og gå ind og se den selv; jeg fik mig i hvert fald et godt, uforpligtet grin.

4/6
The end is closest to the beginning
Gravatar

#3 filmz-jonasgr 14 år siden

Og her troede jeg at jeg skulle høre en beskrivelse om en person der var i Vegas og havde tømmermænd. Fandt for sent ud af at det var en anmeldelse og ikke en tråd under tagwall.

Ellers en interessant titel. Gad vide om tømmermænd får ligeså meget gennemslagskraft som halløj fik i 80'erne.

Ellers en velskrevet anmeldelse som ikke ligefrem giver mig lyst til at se filmen. Slet ikke når man så ser titlen og plakaten. Omvendt så er jeg nok heller ikke ligefrem målgruppen for denne film.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#4 Collins 14 år siden

Jeg er meget enig med #2, og altså meget uenig i anmeldelsen.

Smut ind og se den, og glem denne "kliché" anmeldelse. Den holder ikke.

5/6 herfra.
Every passing minute is another chance to turn it all around.
Gravatar

#5 MOVIE1000 14 år siden

har kun set traileren til den og det er en jeg vil se bare først når den udkommer på dvd til under 100 kr. for lige nu ved jeg ikke rigtig.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#6 Peder Hansen 14 år siden

Hvordan kan anmelderen fejle så grumt i anmeldelsen af denne film? Det er jo nærmest værre end da filmz anmeldte "taken".. dybt beklageligt... én ting er sikkert - jeg er færdig med at vurdere hvilke film jeg skal baseret på anmeldelser fra denne side.

Og til alle, der ikke har set filmen endnu: SE DEN, grin af den og grin derefter af filmz anmeldelse af den!
Gravatar

#7 aero 14 år siden

Jeg synes, anmeldelsen er spot on! Jeg synes virkelig, det var en forudsigelig film med dårlig humor - jeg ved godt, at kinesere med homoseksuelle tendenser og farlige dyr uden for deres rette element samt taser guns er noget, man skal grine af, men jeg finder det bare ikke morsomt. Ligesom nr 3 skriver - så tilhører jeg nok heller ikke målgruppen.
Its structural perfection is matched only by its hostility
Gravatar

#8 Peder Hansen 14 år siden

aero (7) skrev:
Jeg synes, anmeldelsen er spot on! Jeg synes virkelig, det var en forudsigelig film med dårlig humor - jeg ved godt, at kinesere med homoseksuelle tendenser og farlige dyr uden for deres rette element er noget, man skal grine af, men jeg finder det bare ikke morsomt. Ligesom nr 3 skriver - så tilhører jeg nok heller ikke målgruppen.


Jeg synes heller ikke tiger-delen eller Mr. Chow (You wanna fuck on me? ;p) var synderlig morsom. Heldigvis indeholdte filmen SÅ meget mere end det. Jeg kan heller ikke forstå, hvordan anmelderen kan angribe filmen på manglende originalitet. Det der generer mig allermest er dog, at han kalder filmen for plat og kedelig. Jeg tænkte det komplet modsatte, da jeg så den (og jeg plejer ellers selv at være ret kritisk, når det kommer til "platte" film).
Gravatar

#9 jax 14 år siden

Jeg er enig med de andre der er uenig med anmeldelsen. Jeg syntes ikke den var hverken forudsigelig eller politisk korrekt, men derimod hele vejen igennem underholdende og fantastisk sjov.

Den havde naturligvis sine lav-punkter, men generelt var det gedign underholdning hele vejen. At dømme ud fra latteren i salen var størstedelen af publikum også underholdt.

5/6
Gravatar

#10 filmz-MichaelK 14 år siden

Er også helt uenig i anmeldelsen. Mener klart at det er årets sjoveste film til dato. Så blæs på anmelder, og tag ind og få et godt grin. Det er ikke et mesterværk, men du får helt sikkert trænet lattermusklerne hvis du er til en god drengerøvskomedie.

5/6
Mvh
MichaelK

Skriv ny kommentar: