“Tømmermænd i Vega” er en kedelig metervare, der sagtens kunne have været mere løssluppen og gakket end tilfældet af. Desværre anvendes alle de alt for brugte komedie-klichéer, et idéforladt plot og kedsommelig platkomik, der er set meget bedre. Det er simpelthen en for nem og alt for billig potpurri baseret på alle de lunkne opskrifter, vi allerede har været igennem.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 Peder Hansen 14 år siden

#16 Det er noget pjat at sige, at man ikke kan bruge IMDB's rating-system til en fløjtende fis, og jeg synes du skal vente med at stille spørgsmålstegn ved filmen indtil du selv har set den.

#17 Du misforstår mig. Det jeg prøver at sige er - hvilket jeg er sikker på de fleste kan relatere til - at hvis en film har fået en dårlig karakter, så har du knap så meget lyst til at se den. Jeg er færdig med at lade dårlige karakterer fra filmz påvirke min lyst til at se en film.
Gravatar

#22 Bony 14 år siden

#21 - Hvorfor er det noget pjat? Det ses jo gang på gang derinde. Når en film er lanceret og gjort tilgængelig, så får den samtidig en eksplosiv fremgang hvad angår ratings derinde. Ikke andet end en fanboy mentalitet.
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#23 theassociate 14 år siden

Og lige en ting som efter min mening er en saerdeles modsigelse om hvad filmen er:

"Det er simpelthen en for nem og alt for billig potpurri baseret på alle de lunkne opskrifter, vi allerede har været igennem."


Det er nok det sidste den film er! Jeg kan gerne naevne flere uddrag fra filmen der vil underbygge det, men det vil vaere at spoile den for folk der ikke har set den.
Anmeldelser er selvfoelgelig subjektive, men en metervare kliche film er det sidste The Hangover er.
Gravatar

#24 tranberg 14 år siden

Nu må i alle sammen lige tage at spise brød til, tag en kiks, eller hvad fanden man nu siger.

En anmeldelse er lige så vigtig, som din egen subjektiv mening ... da anmeldelsen jo også kun er baseret på en anmelders mening; uanset om man så kan diskutere, om anmelderen har "forstand" på film eller ej, så handler det jo om smag.

Mejiora, bare fordi Filmz har givet filmen 2/6, går der intet af filmen af den grund og det forringer ikke dine muligheder for at gå ind og se den og nyde den, da anmeldelsen tæller lige så meget som din egen mening ... eller lige så lidt.

Anmeldelser er jo blot retningslinier, om noget.
Hvis en film bliver rost, er der nok en grund til at se den. Bliver den rakket ned, er der måske en grund til at undgå den, men det er da helt op til dig selv.
Som bevist har mange andre medier givet den højere rating, så der er jo ingen problemer.

Du skælder ud på folk, fordi de ikke giver den karakter som stemmer overens med din mening og de andre ratings du har hørt.
...Det giver jo ingen mening..?
Der er ikke en rigtig eller forkert måde, og at du synes filmen er god, er ligeså meget værd, som dem der synes den er dårlig (hvis du ikke forstår dette, kan du se nogle af de mange diskussioner om smag, subjektivitet versus objektivitet inden for film, som der er blevet ført her på Filmz).

theassociate (23) skrev:

Det er nok det sidste den film er! Jeg kan gerne naevne flere uddrag fra filmen der vil underbygge det, men det vil vaere at spoile den for folk der ikke har set den.
Anmeldelser er selvfoelgelig subjektive, men en metervare kliche film er det sidste The Hangover er.


Men filmen er jo ikke noget. Det er da helt op til den enkelte, og der er da sikkert en god grund til, at anmelderen har følt at filmen var netop dette.

I stedet for alle de her meningsløse angreb på folk, der går imod jeres meninger, så gør som jeg har gjort; skriv hvad i synes var godt...

CHRIST!
The end is closest to the beginning
Gravatar

#25 Bony 14 år siden

theassociate (23) skrev:
Det er nok det sidste den film er! Jeg kan gerne naevne flere uddrag fra filmen der vil underbygge det, men det vil vaere at spoile den for folk der ikke har set den.
Anmeldelser er selvfoelgelig subjektive, men en metervare kliche film er det sidste The Hangover er.


Du kunne jo bruge spoiler funktionen?
[ spoiler ] tekst [ /spoiler ], selvfølgelig uden mellemrum.


:)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#26 Michael Andersen 14 år siden

#21
Jeg er færdig med at lade dårlige karakterer fra filmz påvirke min lyst til at se en film.


Hvorfor skulle man også gøre det, hvis man har en anden smag? Mange læsere er desværre bare for "dårlige" til at læse anmeldelser. Her er hvad man kan gøre i stedet for at gå efter manden: Hvis man sammenligner med anmelderens andre bedømmelser, kan man hurtigt se om man er på bølgelængde med anmelderens smag eller ej. Min egen smag ligger faktisk nogenlunde modsat af Nicki Jensens, så når han hagler en film ned, vil den sandsynligvis være noget for mig og omvendt når han roser en film. Det har virket fint indtil videre, senest med den nye Harry Potter-film, som han fandt virkelig god, men som jeg syntes var en kedelig omgang :)

#22 Fanboys-stemmerne kan man jo bare trække fra. Selv hvis man også trækker 9/10 stemmerne fra, har den fået en meget pæn bedømmelse af størstedelen af brugerne.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#27 Peder Hansen 14 år siden

#24: Problemet for mig er ikke et spørgsmål om mening. Alle har ret til hver deres mening, og det skal selvfølgelig respekteres. Problemet for mig er den gråzone der er mellem mening og fakta. Anmelderen balancerer efter min mening på den forkerte side af den linje, hvilket #23 i øvrigt også er inde på. Kan man sige, at en film som Transformers har en fantastisk indlevende og dyb historie, men har sluppet meget billigt afsted med CGI'en, bare fordi "det er ens egen mening"?
Gravatar

#28 tranberg 14 år siden

Mejiora (27) skrev:
#24: Problemet for mig er ikke et spørgsmål om mening. Alle har ret til hver deres mening, og det skal selvfølgelig respekteres. Problemet for mig er den gråzone der er mellem mening og fakta. Anmelderen balancerer efter min mening på den forkerte side af den linje, hvilket #23 i øvrigt også er inde på. Kan man sige, at en film som Transformers har en fantastisk indlevende og dyb historie, men har sluppet meget billigt afsted med CGI'en, bare fordi "det er ens egen mening"?


Jeg er ikke sikker på jeg forstår hvad du mener. Du mener, at når det kommer til spørgsmålet om film er gode eller ej, gælder mening og smag kun til et punkt og herefter er det fakta... om den er god eller ej?

Om det er det du mener, har du ikke ret.
Du spørger om man kan sige Transformers er en god film. Selvfølgelig kan man det.
Og der er selvfølgelig også nogen i verden, der synes Tranformers er en rigtig god film - og deres mening betyder jo ikke mindre end din eller flertallets.

Hvis anmelderen mener The Hangover er plat og du mener den ikke er plat, er der ingen af jer der har ret - eller i har begge ret. For det er jo blot jeres egen mening.

Det er altså noget værre vrøvl at sige, at der findes en gråzone mellem fakta og mening, objektivitet og subjektivitet, for det er ikke fakta, at filmen ikke er plat eller om den er, om den er original eller ej.
Fakta spiller overhoved ikke en rolle i den her sag, da det handler om jeres indtryk - hvorved ingen af jer har mere ret end andre.
The end is closest to the beginning
Gravatar

#29 Peder Hansen 14 år siden

Bony (22) skrev:
#21 - Hvorfor er det noget pjat? Det ses jo gang på gang derinde. Når en film er lanceret og gjort tilgængelig, så får den samtidig en eksplosiv fremgang hvad angår ratings derinde. Ikke andet end en fanboy mentalitet.


Som sagt har the Hangover været ude i næsten to måneder i USA og fået næsten 50.000 anmeldelser, så dit argument falder lidt til jorden.

#28: Jeg kan udemærket forstå hvad du mener, og giver dig også ret et langt stykke hen af vejen. Jeg synes bare at prædikater som "idéforladt plot", "billig potpurri baseret på alle de lunkne opskrifter, vi allerede har været igennem" og "pubertær og forudsigelig" tangerer det usande.
Gravatar

#30 tranberg 14 år siden

Mejiora (29) skrev:
Jeg synes bare at prædikater som "idéforladt plot", "billig potpurri baseret på alle de lunkne opskrifter, vi allerede har været igennem" og "pubertær og forudsigelig" tangerer det usande.


Ifølge dig ... Ifølge anmelderen er det sandt :)
The end is closest to the beginning

Skriv ny kommentar: