Manuskriptforfatternes wonderboy har ramt milevidt forbi den filmiske dartskive med denne film. Eneste forklaring på dette vulgærracistiske manus må være, at det var ment som en pastiche, som stakkels Villum Jensen bare aldrig forstod. Enkelte grin hist og her trækker op, som da Severin skyder en uskyldig indoneser og konstaterer, at han kommer til kort, når han skal forklare sin skydeglade adfærd. På samme vis kommer man til kort, når det skal forklares, hvor ringe og groft usympatisk denne film er.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 tranberg 14 år siden

Hahaha!
Længe leve dansk lorte film!
The end is closest to the beginning
Gravatar

#12 lasse78 14 år siden

Bliver spændende om Danskerne gider at bruge penge på sådan en "dum" film :)
http://lasseelkjaer.dk/
Gravatar

#13 BN 14 år siden

yoda (1) skrev:
til TV2 indlemmer den under deres "En go' film uden afbrydelse"-koncept.


Det burde sommetider hedde "En dårli' film uden afbrydelse".
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#14 Riqon 14 år siden

#13 -

"En film du har lyst at afbryde."
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#15 filmz-Filmnørden 14 år siden

Filmnørdens karakter: 3/6
Underholdende, eksotiske og i sidste ende tomme kalorier.

Læs hele anmeldelsen på Filmnørdens Hjørne ;-)
Gravatar

#16 gizmomis 14 år siden

Jeg så den til premiere surprice og var faktisk glædeligt overrasket, fandt den sjov og platpå den underholdende måde.. men absolut ikke en film man skal tage alvorlig..
Gravatar

#17 Kochie 14 år siden

Jeg har ikke set filmen, og jeg er også en kende skuffet over, at den får så dårlige karakterer, for jeg havde også glædet mig til at se den.
Dog vil jeg knytte en enkelt kommentar til anmeldelsens afsnit om Nikolaj Lee Kaas. Han er ikke ligefrem morsom i Punkt1reklamerne, selvom han er bedre end Sofie Stougaards kattejamer førhen. Men derfra og til at sige, at han spiller identisk, i alt han laver, der er et stykke.. Jeg kender flere, der har set Angels and Demons uden at vide, hvem han spillede i filmen. Det kan selvfølgelig være, at de var forblændede af Tom Hanks fantastiske evner, men jeg vil dog vove den påstand, at Kaas stadig godt kan spille skuespil. Og at hans roller i I Kina Spiser de Hunde og Blinkende Lygter vel har været medvirkende til det stereotype billede af ham som skuespiller, men for fanden hvor er han sjov.
Gravatar

#18 Yoda 14 år siden

#13

bn (13) skrev:
Det burde sommetider hedde "En dårli' film uden afbrydelse".


Præcis! :-)

Omend "sommetider" hos mig skal byttes ud med "oftest" ;-)
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#19 HonoDelLoce 14 år siden

Det er jo desværre nok hvad man kunne forvente ud fra bare traileren..

Generelt er jeg egentlig godt tilfreds med, at det ganske danske film-samfund ind imellem begiver sig ud i genrer, der ellers ikke gøres så meget i herhjemme.. Synes f.eks. De Fortabte Sjæles Ø var et fint eksempel på, at det rent faktisk kan lykkedes (ja ja, den var ikke en 10/10'er, men ganske hæderligt førstegangsforsøg! :) )..

Desværre ender det tit med, at filmene bliver for kliché-fyldte og slet ikke rammer de elementer, der gør de forskellige genrer gode.. Havde håbet (inden traileren) at denne her kunne være et skridt i den danske retning.. Desværre blev det nok for dansk alligevel..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#20 Yoda 14 år siden

Så er Christian Monggaard fra Information klar med sin dom over "Ved verdens ende". Han skriver:

’Ved verdens ende’ er en samling mere eller mindre gode ideer nødtørftigt hæftet sammen af et ugennemarbejdet plot
KLIK

BT giver den i øvrigt ikke 2/6 - som skrevet i indlæg #1 - men giver den (imponerende nok) 5/6. KLIK

Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."

Skriv ny kommentar: