Manuskriptforfatternes wonderboy har ramt milevidt forbi den filmiske dartskive med denne film. Eneste forklaring på dette vulgærracistiske manus må være, at det var ment som en pastiche, som stakkels Villum Jensen bare aldrig forstod. Enkelte grin hist og her trækker op, som da Severin skyder en uskyldig indoneser og konstaterer, at han kommer til kort, når han skal forklare sin skydeglade adfærd. På samme vis kommer man til kort, når det skal forklares, hvor ringe og groft usympatisk denne film er.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Yoda 14 år siden

Der lader til at være konsensus blandt danske anmeldere om, at "Ved verdens ende" ikke er en udpræget god film - hvilket jo heller ikke kommer bag på én.

Filmz 1/6

Fyens Stiftstidende 2/6
BT 2/6
DR Filmland 2/6

Berlingske Tidende 3/6
Politiken 3/6

Alt i alt tegner der sig et billede af filmens kvalitet, der gør, at jeg (hvis jeg da skal se den) godt kan vente, til TV2 indlemmer den under deres "En go' film uden afbrydelse"-koncept. Det lader til at være den slags film, der gør sig godt til kanalens kvalitesbevidste filmsøndage...

Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#2 Åkepool 14 år siden

Hvem anmeldte den i Filmland?
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#3 Yoda 14 år siden

Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#4 Åkepool 14 år siden

#3 - Ok, tak.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#5 Crash 14 år siden

Må sige at være overraskende, at den får sådan en lav karakter, da jeg virkelig har set frem til den. Syntes selve konceptet og ideen bag filmen, virkerede udover det sædvandlige for danske film - men ja, der kan man bare se, danskere kræver sku mere.
Gravatar

#6 Petrescu 14 år siden

Efter at have set traileren for denne film, er jeg på ingen måde overrasket. Læg så til at Tomas Villum Jensen står bag, samt holdbarhedsdatoen af grotesk vold i danske komedier ér overskredet med minimum 5 år. Så har man virkelig kimen til en uhyre ringe film.

Det kan godt være at Lars von Trier laver film for et bestemt publikum, men han vælger i det mindste ikke, med Anders Morgenthalers legendariske ord, at lægge en folkelig lort på sit publikum.

Min kæreste spørger mig ofte om hvorfor jeg ikke er så interesseret i at se nyere danske film. Derfor!
Gravatar

#7 RFriis 14 år siden

En rodet og irriterende film stopfyldt med usjove jokes og pinlige effekter. 2/6.
Gravatar

#8 Martindan 14 år siden

Flot anmeldelse. Dejligt at høre man ikke tilbeder danske usympatiske komedier.
for cryin' out loud......
Gravatar

#9 Ericmase 14 år siden

Jeg havde ellers set frem til den.
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#10 Andreas Ebbesen Jensen 14 år siden

Det er ærgerligt, at når man for en gangs skyld prøver kræfter med en Hollywood formular herhjemme, så klasker det sammen med et brag. Men jeg må dog også erkende, at jeg ikke er overrasket over de lave karakterer...
'I don't want to achieve immortality through my work. I want to achieve it through not dying' - Woody Allen

Skriv ny kommentar: