Manuskriptforfatternes wonderboy har ramt milevidt forbi den filmiske dartskive med denne film. Eneste forklaring på dette vulgærracistiske manus må være, at det var ment som en pastiche, som stakkels Villum Jensen bare aldrig forstod. Enkelte grin hist og her trækker op, som da Severin skyder en uskyldig indoneser og konstaterer, at han kommer til kort, når han skal forklare sin skydeglade adfærd. På samme vis kommer man til kort, når det skal forklares, hvor ringe og groft usympatisk denne film er.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 Morten Vejlgaard Just 14 år siden

#20

Nej det er EB, der gør :-)
Gravatar

#22 Yoda 14 år siden

#21

Prøv at klik på linket i #20 :-)
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#23 Morten Vejlgaard Just 14 år siden

#22

Ja, Jungersen og jeg har haft en forskellig oplevelse af filmen, men han argumenterer jo for, enkelte steder, hvorfor han synes som han gør, og det er jo det vigtigste :-)
Gravatar

#24 Yoda 14 år siden

#22

Det er nu ikke så meget jeres divergerende opfattelser af filmen, jeg påpeger :-)

Det er mere det, at du i #21 skriver, at det er EB, der giver "Ved verdens ende" 5 stjerner. Det er BT, der giver den 5 stjerner - ikke EB...

Eller går vi galt af hinanden? :-)
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#25 Morten Vejlgaard Just 14 år siden

#24

Jeg mente, at det var EB, der gav den 2 :-)
Gravatar

#26 Yoda 14 år siden

#25

Ahhh, smukt - så er vi jo enige!
Og det er mig, der kludrer ... sorry :-)
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#27 Nicki52 14 år siden

Syntes ikke den var så værst, men slutningen skuffede.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#28 Lord Beef Jerky 14 år siden

Dejligt at anmelderne efterhånden ikke synes dansk film er helligt, og derfor ikke må kritiseres. Jeg var ellers ved at være træt af, at danske film blev rost til skyerne blot fordi de var danske, og man ikke måtte snakke ondt om dem, og havde derfor udarbejdet adskilligt konspirationsteorier der i bund og grund satte anmelderkorpset og filmselskaberne sammen som rygklappere. BT er dog fuldkomment vanvittige (siger jeg i mine fordomme, da jeg aldrig kommer til at se denne film).
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#29 tranberg 14 år siden

Ikke bare den dårligste danske film, men muligvis også det værste tyndskidslort jeg nogensinde har set - uanset nationalitet.
Figurerne har lige så eget substans, som de to-dimensionelle papfigurer for i foyeen.
Kameraføringen er så langt fra innovativitet og originalitet; det er som om Villum Jensen har haft begynderbogen fra filmskolen med på optagelse.
Manuskriptet, især dialogen, er så amatøragtigt og så evigt uoriginalt. Man har ønsket at give Danmark en genre, der har været uhyr populær i USA og man ender op med manus uden kontinuitet.
AMATØRER!
Og det var Danmark...

1/6
The end is closest to the beginning
Gravatar

#30 filmz-Dane 14 år siden

Det er dansk, det er dårligt.

Skriv ny kommentar: