Manuskriptforfatternes wonderboy har ramt milevidt forbi den filmiske dartskive med denne film. Eneste forklaring på dette vulgærracistiske manus må være, at det var ment som en pastiche, som stakkels Villum Jensen bare aldrig forstod. Enkelte grin hist og her trækker op, som da Severin skyder en uskyldig indoneser og konstaterer, at han kommer til kort, når han skal forklare sin skydeglade adfærd. På samme vis kommer man til kort, når det skal forklares, hvor ringe og groft usympatisk denne film er.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 Spanner 14 år siden

Dane (30) skrev:
Det er dansk, det er dårligt.


Interessant udtalelse når man tager dit nick i betragtning...
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#32 dunga 14 år siden

Flad fornemmelse....

Jeg havde ellers glædet mig til denne film... Traileren så ok ud, Coster -Waldau med i en dansk film igen, Stephen Berkoff i en dansk film, Anders Thomas Jensen med manuskript og filmen blev promoveret ved at bruge tid på stunts og actionscener...

Eneste frygt var Tomas Villum som instruktør... Han har ikke ligefrem lavet nogle film, jeg vil huske andet end de meget dårlige og kommercielle genindspilninger af far til fire osv...

Da jeg og min partner gik ud af biffen, gik vi begge med en flad fornemmelse af filmen...
Filmen virkede mærkeligt rodet klippet sammen, en talentfuld skuespiller som Lie Kaas rendte rundt som punkt 1sælgeren i junglen, og det virkede forceret og for hurtigt gennemgået i handlingen... Coster Waldau og Stephen Berkoffs figurer virkede for mig som de mest interessante, men de blev ikke gennemgået nok, og sidehistorien med gangstere og soldater virkede klodset og uvæsetlig...

Endelig vil jeg tilslutte mig FILMZ.DK anmelder i forhold til menneskesynet til Indonesien i filmen. Sproget og figursammensætningen i filmen virkede meget nedladende og der kom en del hints til muhammedkrisen og undskyldninger kontra ikke undskyldninger osv..
ikke en eneste asiat bliver fremført på en positiv måde i filmen...

Jeg har snakket med en del mennesker om filmen siden, og alle havde samme flade fornemmelse efter filmen. Man havde glædet sig til en sjov actionkomedie, men fik en rodet, smårascistisk, og ikkesjov film med dårlige CGI-effekter, der kunne hedde "Punkt1sælgeren i junglen"...

Lyspunktet var nogle gode actionscener med Coster-Waldau, samt Berkoffs og Coster-Waldaus figurer....

Jeg håber, at Lie Kaas snart lægger rollen som hæmmet, nørdet mand til side... ( Solkongen og punkt1reklamerne) og bruger sit talent ordentligt....

Og jeg håber, at Anders Thomas Jensen måske snart brugte sit enorme talent med nogle andre end sin gode ven Tomas Villum Jensen....

Dunga
Gravatar

#33 filmz-Dane 14 år siden

Spanner (31) skrev:
Interessant udtalelse når man tager dit nick i betragtning...


Okay, så fordi jeg hedder dane og iøvrigt er dansker som dig (går jeg ud fra), skal jeg absolut kunne li alt dansk som film, musik, sport osv ??

I dont think so.

Jeg gider ikke som de fleste heppe på alt dansk, BARE fordi jeg er dansk.

Er meget udansk på flere områder ved holdninger osv, bla danske film, som jeg finder værende på et meget lavt niveau.
Gravatar

#34 Michael Andersen 14 år siden

#33 Det er dansk, det er dårligt... hilsen danske Dane.

Et vildt gæt: du kan heller ikke lide dansk ironi?

Som William Shatner siger i "Airplane II" (jeg skal nok lade være med at oversætte til dansk): "Irony can be pretty ironic sometimes".
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#35 kasperfmn 14 år siden

Denne tråd handler nu om William Shatner quotes.

Remember - you can't beam through a force field. So, don't try it.
Gravatar

#36 Lord Beef Jerky 14 år siden

Once I'm in an exclusive relationship I sleep with very few people.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#37 Spanner 14 år siden

Are you kidding? I'm William Shatner; I can score anything.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#38 Spanner 14 år siden

Hov jeg havde nær glemt:

KHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN!!!!
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#39 BN 14 år siden

Dane (30) skrev:
Det er dansk, det er dårligt.


Og jeg som troede, dét var MIN replik! :-)

Er 110 procent enig.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#40 gi-jones 14 år siden

Har lige set den, og var egentlig godt underholdt. Den starter ret godt, men leder desværre til en lidt rodet slutning. Men hele debatten om at den skulle være racisitisk finder jeg ret malplaceret. Ja, den viser måske ikke et specielt sympatisk eller nuanceret syn på Indonesien, men jeg ser ingen steder i filmen, hvor den påstår at det har noget som helst med race at gøre, ej heller en generalisering ifht. den indonesiske befolkning. Det er lidt ligesom at anklage Indiana Jones for at have et unuanceret syn på tyskere.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.

Skriv ny kommentar: