Der er dog enkelte problemer i filmen. Ikke blot problemer som hardcore tegneseriefans vil bide mærke i, men som andre filmgængere måske også vil lægge mærke til. Kelly Hu’s “Deathstrike” er en fuldstændig overflødig skurk, som (specielt i forhold til Stryker) visner bort i ens erindring om filmens mutant-kollektiv, og som er det eneste element i filmen, der virker udelukkende indsat for at kunne optage nogle halv-ligegyldige kampscener. Man kan heller ikke ligefrem sige, at “X-Men 2” stilistisk når visuelt bedårende tegneseriefilm som “Batman” og “The Crow” til sokkeholderne, men der er her selvfølgelig også tale om 3 vidt forskellige tegneserie-universer, som alle har deres udseende, og som alle kræver hver deres individuelle og særlige behandling på det store lærred. Og visuelt virker “X-Men 2” tro overfor billederne i tegneserien. Desuden savner jeg lidt den herlige selvironi som gav den første “X-Men” film en dejlig attraktiv selvbevidsthed, der gjorde den endnu mere interessant og unik. Men alt dette er bagateller i den store sammenhæng.

Det var et stykke tid siden, jeg sidst have siddet med et “X-Men” (eller “Projekt X”, som det hed på dansk) blad, men alligevel formåede “X-Men 2” på et sjæleligt plan at bringe mig tilbage til et sted i min barndom, hvor der ikke var nogen større lykke, end at få et nyt “X-Men” blad på en frieftermiddag efter skole. Derfor vil jeg være filmens bagmænd evigt taknemmelige. Den følelse har jeg ellers ikke haft i lang tid, selv ikke (i hvert fald ikke i helt samme omfang) da jeg så den første “X-Men” film.
“X-Men 2” er en af de mest underholdende film i årevis, og den bedste tegneseriefilm der er udkommet, siden Tim Burton udgav sit visionære moderne filmmesterværk “Batman” helt tilbage i 1989. Næste stop: “Hulk”.

Klik her for at læse mere om “X-Men 2” i Ugens filmz.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 filmz-Wacker 21 år siden

Er der ikke noget med at han ikke har sit adamantium skelet mere, det hev magneto vist nok ud af ham i et blad, mener jeg at have læst ??
Don't you know who I am? I'm Juggernaut, bitch!!

http://www.samarit.dk
Gravatar

#42 chandler75 21 år siden

# 41, jo, tilbage i (US) "X-Men" #25, hvis jeg ikke husker galt. Magneto tvang Wolverines adamantiumskelet ud af ham. Det så ret smertefuldt ud!

I en tid havde han så bare almindelige knogler, men han fik vist nok sit adamantium tilbage.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#43 filmz-Wacker 21 år siden

okay
Don't you know who I am? I'm Juggernaut, bitch!!

http://www.samarit.dk
Gravatar

#44 filmz-Daniel_Logan 21 år siden

Lyder rart... taget i betragtning af at jeg næsten får gåsehud ved tanken om hvordan det må føles når han , i 1'eren, får spredt sine klør inde i toget. Jeg har selv en skrue i hovedet til mit høreapparat, og hvis den går bare en smule løs ligger jeg og skriger på gulvet...
----------
I am like a wild horse, and you can't tame me..
Gravatar

#45 filmz-MachineGod 21 år siden

Wolfie har fået sit admantiumskelet tilbage, så han er tilbage i topform. Men der var helt klart nogle gode historier i den periode hvor han manglede det, bl.a. muterede han videre og blev endnu mere ond :) Jeg er lidt sur over den måde at Yuriko (Lady Deathstrike) blev brugt, man fik overhovedet ikke at vide at de to (wolverine og Yuriko) har en lang historie sammen, men hva', hvad man ikke ved.....
Hank McCoy (Beast, en af de oprindelige X-men) kan ses i fjernsynet hvor vagten "scorer" en blond sild :) og så skal det da lige bemærkes at der hvor vi ser navnet Remy LeBeau (gambit) ses også Omega Red

Og gad vide hvem vi skal se som skurk i X3, ja den er svær at gætte. Men jeg håber ikke at de stopper der, der er så mange gode historier at tage fat på: LEGION, Onslaught, Days of Future Past, mystique/nightcrawler, o.s.v. Lad os bare få en række film, der er lige så lang som Hr. James, hvis kvaliteten er lige så høj som x1 og x2.

*Brok* Colossus er russisk, men i filmen snakker han ameriskansk, skam jer!!!!!!
_____MachineGod______
__Stopping the pain__
Gravatar

#46 filmz-Crystalstar1200 21 år siden

Jeg var inde og se filmen for et par dage siden og syntes at den er mindst ligeså god som 1'eren. Effekterne er virkelig flotte og skuespillerne virker som om de virkelig har spillet sig varme nu.

Filmene har sin stil (og humor) og tegneserien deres jeg nyder dem begge, hvis jeg er i det humør. Speaking of animation ... Animatrix is cool !
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#47 The Insider 21 år siden

#45, jeg mener da at kunne huske, at Colossus snakkede med russisk accent i filmen?
Mit bud på den onde trussel i X3 ville være "sentinels".
War. War never changes.
Gravatar

#48 filmz-Crystalstar1200 21 år siden

# 47 - Det er jeg enig med dig i, vidste du i øvrigt, at der er en VCD ude med en historie om dem - den hedder Night of the Sentinels ???

---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#49 filmz-MachineGod 21 år siden

#47


Sentinels ville være seje, men jeg er bange for at de ville virke fjollede på film, men de er jo unægteligt en af de vigtigste aspekter af hele x-universet.

***Spoiler***
Men jeg mente nu Dark Phoenix, jeg synes ligesom at det sidste shot siger det hele :)
***Spoiler slut***

Er jeg forresten den eneste der syntes at Nightcrawler i den grad var vellykket??
_____MachineGod______
__Stopping the pain__
Gravatar

#50 filmz-nemesis 21 år siden

#49 jeg kan kun tilslutte dig 100% ang. din spoiler den ligger lige til.
Ang. Nightcrawler havde jeg mine bange anelser inden jeg skulle ind og se filmen, men jeg var meget positivt overrasket den ramte de plet.

Skriv ny kommentar: