Der er dog enkelte problemer i filmen. Ikke blot problemer som hardcore tegneseriefans vil bide mærke i, men som andre filmgængere måske også vil lægge mærke til. Kelly Hu’s “Deathstrike” er en fuldstændig overflødig skurk, som (specielt i forhold til Stryker) visner bort i ens erindring om filmens mutant-kollektiv, og som er det eneste element i filmen, der virker udelukkende indsat for at kunne optage nogle halv-ligegyldige kampscener. Man kan heller ikke ligefrem sige, at “X-Men 2” stilistisk når visuelt bedårende tegneseriefilm som “Batman” og “The Crow” til sokkeholderne, men der er her selvfølgelig også tale om 3 vidt forskellige tegneserie-universer, som alle har deres udseende, og som alle kræver hver deres individuelle og særlige behandling på det store lærred. Og visuelt virker “X-Men 2” tro overfor billederne i tegneserien. Desuden savner jeg lidt den herlige selvironi som gav den første “X-Men” film en dejlig attraktiv selvbevidsthed, der gjorde den endnu mere interessant og unik. Men alt dette er bagateller i den store sammenhæng.

Det var et stykke tid siden, jeg sidst have siddet med et “X-Men” (eller “Projekt X”, som det hed på dansk) blad, men alligevel formåede “X-Men 2” på et sjæleligt plan at bringe mig tilbage til et sted i min barndom, hvor der ikke var nogen større lykke, end at få et nyt “X-Men” blad på en frieftermiddag efter skole. Derfor vil jeg være filmens bagmænd evigt taknemmelige. Den følelse har jeg ellers ikke haft i lang tid, selv ikke (i hvert fald ikke i helt samme omfang) da jeg så den første “X-Men” film.
“X-Men 2” er en af de mest underholdende film i årevis, og den bedste tegneseriefilm der er udkommet, siden Tim Burton udgav sit visionære moderne filmmesterværk “Batman” helt tilbage i 1989. Næste stop: “Hulk”.

Klik her for at læse mere om “X-Men 2” i Ugens filmz.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 azathoth 21 år siden

Det er hende der kan gå igennem vægge osv! (Hende der "falder" ned igennem sin seng da soldaterne angriber)!!
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!
Gravatar

#12 filmz-Daniel_Logan 21 år siden

Ok... Jeg forstod ikke helt hendes rolle i filmen. Xavier siger til sidst til præsidenten at han kender en pige der kan gå igennem vægge, hvilken forbindelse har det til de dokumenter præsidenten sidder med i hånden?
----------
I am like a wild horse, and you can't tame me..
Gravatar

#13 azathoth 21 år siden

#12:
Præsidenten spørger hvor de har papirerne fra. Xavier siger at han kender en pige der kan gå igennem vægge.

Hun har sikkert gået igennem væggen og hentet de papirer skal du se. Det er da hvad der står imellem linierne! ;)
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!
Gravatar

#14 Spanner 21 år siden

lol

Ja man skal se dybt for at fange de underliggende lag i filmen :)
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#15 filmz-darthfrede 21 år siden

Total cool super fortsættelse!!! Det opsummerer vel rimelig godt mine følelser for den film :)

Herudover vil jeg bare sige: KANON at Iceman har fået en større rolle, Logan er sej, Ian McKellen er gud og jeg kan da slet ikke vente på en 3'er.

Der er dog lige en ting... HVOR FANDEN ER GAMBIT??? (han skulle eftersigende gemme sig et sted i filmen... og han står på imdb)



Og lige til sidst en enkelt *SPOILER*:

Var det mon en føniks man så til sidst? ;-)
We would destroy the Cybermen with ONE Dalek!
Gravatar

#16 filmz-Daniel_Logan 21 år siden

#13 og #14, Oho... Jeg troede det var noget mere indviklet..
----------
I am like a wild horse, and you can't tame me..
Gravatar

#17 weebs 21 år siden

#15 føniks..??? nej det tror jeg skam ikke! ;D *wink wink*

btw. tror i de gør den del af historien ligeså indviklet i filmen som den er bladet/bladene ??
"På en førstegangsbesøgende filmnørd virker denne tråd måske fremmed og skræmmende" -davenport
Gravatar

#18 filmz-Wacker 21 år siden

well, skal i bio og se den i morgen
Don't you know who I am? I'm Juggernaut, bitch!!

http://www.samarit.dk
Gravatar

#19 DarkLight 21 år siden

*mindre spoiler*






Gambit vises på skærmen, da mystique er ved at hacke Strykers computer.Hun bringer alle mutanterne frem, og der er Gambit en af de første.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#20 filmz-nemesis 21 år siden

Jeg var inde og se filmen igår og den levede 100% op til min forventning.#15 "Var det mon en føniks man så til sidst?" det kunne det måske NOK være;-D og hvad er det føniks gør? det er noget en vis herre ved navn jesus har gjort. Jeg vil sige at da jeg så denne figur i filmen rev jeg i min lillebror og nærmest skreg det er "BIIB". SUVERÆNT

Skriv ny kommentar: