Gravatar

#31 Highland Park 11 år siden

***
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#32 gi-jones 11 år siden

The Insider (26) skrev:
Endnu et skrækeksempel fra Olsen-banden - her fra "Olsen-banden i Jylland", som ganske vist ser lidt værre ud end gennemsnittet, men netop denne meget digitale form for støj og udtværing præger desværre alle 14 transfers:

http://i.imgur.com/bvicL.jpg
For mig ligner det umiddelbart en kombination af et dårligt negativ og et forsøg på at redde det involverende en form for støj-reduktion. Der er er ingen komprimeringsfejl at se. Negativet er naturligvis svært at gøre noget ved, og det er nok heller ikke usansynligt at Olsen Banden ikke helt lever op til diverse Hollywood-produktioner fra samme tid, så det er sikkert unfair at sammenligne.

Støj-reduktionen er naturligvis utilgivelig i enhver sammenhæng.

En kort spillefilm, som Olsen Banden, burde nu i øvrigt fint kunne være på en 25gb skive, hvis vi antager at den ikke kommer med ukomprimerede lydspor og store mængder special features.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#33 The Insider 11 år siden

Det pudsige er bare, at jeg så restaurerede klip hos Short Cut, før skiverne blev trykt, og det så MARKANT bedre ud.
War. War never changes.
Gravatar

#34 Richard Burton 11 år siden

Noget er gået fuldstændig galt under Nordisk Films restaurering.
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#35 gi-jones 11 år siden

The Insider (33) skrev:
Det pudsige er bare, at jeg så restaurerede klip hos Short Cut, før skiverne blev trykt, og det så MARKANT bedre ud.
Det kan jo være de fuckede det op bagefter :) Eller også viste de dig kun de bedste klip...
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#36 gi-jones 11 år siden

Man kunne måske også forestille sig at der er stor forskel fra klip til klip, for slet ikke at tale om film til film. Det er sgu ikke sikkert de har brugt den samme slags celluoid til at skyde det hele.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#37 Richard Burton 11 år siden

Det ligner sgu enormt det fuckup man lavede med Don't look Now og Le Samourai, hvor sidstnævnte stod perfekt i blu-ray traileren, men ligner lort efterfølgende.

Det her er Le Samurai traileren i Pathes HD udgave. Ingen problemer!



Ligner lort på BD skiven.

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m6eva5n0fV1rn6tb...
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#38 gi-jones 11 år siden

Gad vide om nogen kunne finde på at køre et NR pass på under selve komprimeringen. Det ville sgu være noget underligt noget at gøre, men måske...
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#39 The Insider 11 år siden

#35, jeg tror ikke, det har noget at gøre med forskellen på negativerne... Jeg så uddrag fra flere af filmene, og jeg har alle 14 på Blu-ray og har set flere af dem komplet og highlights fra alle de andre. De byder alle på de samme problemer på transfer-fronten, og det ligner præcist det, som blev gjort med Don't Look Now og Le Samourai, som Flemming nævner.

Har du dem tilfældigvis liggende? Gad godt høre din mening, når du har set et par af dem igennem... Men jeg så nogle uddrag hos ShortCut, som altså endnu ikke var blevet komprimeret og lagt ned på en skive, og det så meget bedre ud. Det var også meget tilfældige klip, så jeg tror ikke, at de med vilje havde forberedt en showreel med lige netop de klip, der ikke så skidt ud :-) Og jeg ville heller ikke gå så langt som at sige, at filmene ser fuldkommen skidt ud - detaljerigdommen er ofte forbløffende - men støjen er dæleme uheldig.
War. War never changes.
Gravatar

#40 Steffan Rasmussen 11 år siden

The Insider (39) skrev:
#35, jeg tror ikke, det har noget at gøre med forskellen på negativerne... Jeg så uddrag fra flere af filmene, og jeg har alle 14 på Blu-ray og har set flere af dem komplet og highlights fra alle de andre. De byder alle på de samme problemer på transfer-fronten, og det ligner præcist det, som blev gjort med Don't Look Now og Le Samourai, som Flemming nævner.

Har du dem tilfældigvis liggende? Gad godt høre din mening, når du har set et par af dem igennem... Men jeg så nogle uddrag hos ShortCut, som altså endnu ikke var blevet komprimeret og lagt ned på en skive, og det så meget bedre ud. Det var også meget tilfældige klip, så jeg tror ikke, at de med vilje havde forberedt en showreel med lige netop de klip, der ikke så skidt ud :-) Og jeg ville heller ikke gå så langt som at sige, at filmene ser fuldkommen skidt ud - detaljerigdommen er ofte forbløffende - men støjen er dæleme uheldig.


Yep ... det er også min opfattelse. I øvrigt er der de samme problemer med Midt om Natten og Martha.
No matter how old you are, no matter how badass you think you are, if a toddler hands you their ringing toy phone ... You answer it.

Skriv ny kommentar: