Gravatar

#41 frahm-2 13 år siden

FB (Frederiksberg Boldklub) er min lokale klub og derfor naturligvis nummer et. Derefter kommer nok Brøndby, hvis vi kigger på Danmark. Dette har også noget at gøre med at jeg hader FCK som pesten. Faktisk så meget at jeg ikke kan tåle at se deres internationale kampe, især nu hvor de af og til vinder. På den ene side er det naturligvis godt for dansk fodbold (og demed alle de andre hold) hvis FCK vinder og skraber point sammen, så jeg kan ikke holde med modstanderen, men jeg kan simpelthen heller ikke få mig selv til at holde med FCK og så er den letteste udvej slet ikke at se kampen.

Udenfor DK er Arsenal klart nummer et, men også Lech Poznan og Union Berlin er ret fede.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Gravatar

#42 HonoDelLoce 13 år siden

Som Real Madrid-fan, der varmede det altså rigtig godt at se Benzema lave et hattrick i går (selvom to af målene må tilskrives målmanden).. Han kom i de rigtige positioner, han gik godt med i kombinationsspillet og virkede i det hele taget mere integreret på holdet i går, end han har gjort tidligere..

Nu håber jeg ikke det var en one-off bare fordi det var mod de tidligere rivaler, men at han kan holde den kørende i La Liga også.. Med Higuain ude (som jeg slet slet ikke er fan af), så ville det være det perfekte tidspunkt at vokse på..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#43 Kruse 13 år siden

#42: Jeg håber næsten lidt at Benzema ikke får sit endelige gennembrud i Real Madrid. Kun fordi at jeg så håber at Arsenal kunne snuppe ham for de discount-priser Real Madrid somme tider sælger spillere til ;)

EDIT: Hvordan kan du i øvrigt ikke være en fan af Higuain? Jeg synes at han er absolut fremragende, og nok den Real Madrid-spiller jeg helst så i Arsenal.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#44 HonoDelLoce 13 år siden

Kruse (43) skrev:
Hvordan kan du i øvrigt ikke være en fan af Higuain?


Fordi han har potentialet til at være verdens bedste angriber, men alt for ofte smider chancerne væk, fordi han tror han er Ronaldo..

Han er en af de bedste angribere i verden, når det kommer til at søge i position og rykke i hullerne. Men han er til gengæld en af de dårligste (top)angribere, når det kommer til at tage den rigtige beslutning.. Alt for ofte er han i en situation, hvor selv JEG ville kunne sætte bolden ind eller spille en medspiller i løb helt blank foran mål, men så synes han lige han skal prøve med stepovers, smarte hælafleveringer ud i ingenmandsland eller andet lir, der 98 ud af 100 gange ender i det rene ingenting..

Hans 27 mål i sidste sæson kunne nemt have været 40, hvis han havde bare lidt mere overblik.. Og ja, 27 mål er mange.. Men med de verdensklasse-spillere omkring sig til at lægge op, er det egentlig ikke mere end man kunne forvente.. Hvis han havde haft Van Nistelrooys kynisme, puuuuuuuuuh ha, en masse mål han kunne score..

Men det skal så siges, at jeg synes det er blevet bedre i denne sæson.. Om det er Mourinho, der har set det samme som mig, ved jeg ikke, men det er da heldigvis et skridt i den rigtige retning..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#45 The Insider 13 år siden

Ja, som det allerede er blevet bemærket, er jeg Chelsea-fan. Min familie har blødt blåt siden 50'erne - min far fulgte dem over radioen i 1955 som 10-årig knægt, da de vandt deres første mesterskab, så jeg er vokset op med dem og har gennemlevet mange triste år og fåtallige triumfer før Abramovich-æraen. Jeg er opvokset omringet af engelsk kultur i form af film, kunst og musik, og jeg har besøgt London talløse gange siden barndommen, så jeg følger samtidigt det engelske landshold lige så dedikeret som det danske.

Grundet min forkærlighed for London kan jeg egentlig også meget godt lide Spurs, selvom de selvfølgelig er ved at blive en større konkurrent til Chelsea - jeg synes, de spiller fremragende, deres trup er imponerende bred, og de har præsteret en masse med få midler i kassen. Gareth Bale er fandme også for sej.

Anyhow, det skal jo nok ende med at de pivringe, sindssygt heldige United-idioter løber væk med titlen i år. Hold da fest, hvor er vi ringe p.t. Jeg er så overtroisk, at jeg ofte satser store beløb på modstanderne i de store Chelsea-kampe, og det plejer at virke til Chelseas fordel. Jeg vil ikke have noget problem med at satse dyre domme på sejre til Tottenham, Arsenal og United i de kommende uger.

Den danske liga siger mig ikke rigtig noget, men jeg er da begejstret for at se FCK klare sig så godt i CL. Håber de trækker Chelsea eller Spurs, så de kan komme til hovedstaden. Derudover kigger jeg indimellem på FC Fyn i 1. division - min far er gammel B1909 mand, så jeg håber, at de kan gøre ham glad og rykke op i superligaen. Han taler dæleme ofte om deres storspil i ligaen og i Europa :-)

Mht. Barcelona, så kan jeg heller ikke fordrage holdet. Jeg er fuldstændig enig med ALT, Kruse skriver i #33. Derudover brækker jeg mig snart over alle de uendeligt lange kærlighedserklæringer, som den danske og internationale presse konstant sender i deres retning. Jovist, de spiller da indimellem ganske flot, men de fleste af deres konkurrenter i den spanske liga er også sub-par. Som mange andre PL-fans herinde (går jeg ud fra) vil jeg til enhver tid hævde, at Premier League er en overlegen liga.

Det giver vist sig selv, at en stor del af mit had til Barcelona (og jeg tøver ikke med at betegnet det som et had) skyldes deres mange opgør mod Chelsea i CL de sidste mange år. Der er jo nærmest opstået et helt særligt "rivalry" på den front - ikke helt på højde med El Clasico, men stadigvæk... Og de opgør har ofte efterladt en bitter smag i munden. Jeg kommer aldrig til at holde en døjt af den klub (eller vores norske naboer for den sags skyld) efter CL-semifinalen i 2008, hvor de var så svineheldige at slå Chelsea efter at dommeren affejede fire klokkeklare straffespark (den samme norske dommer gav den efterfølgende sæson Bayern et vigtigt mål i 1/8-finalen mod Fiorentina der var to meter offside, gav et vanvittigt rødt kort og gik glip af en to-fodet tackling af Klose, og p.t. er han åbenbart ude i kulden, heldigvis) og Barcelona scorede med deres eneste skud på mål.

Og jeg synes egentlig, det er en generel tendens. De spiller godt fodbold, Barcelona, men de er også en gruppe primadonnaer, som vinker konstant med kunstige kort, som flyver gennem luften hvis man bare puster på dem, og som ofte opfører sig som forkælede møgunger - bare tjek FCK-kampene i år, hvad med Valdes karatespark eller reservekeepers fløjte-svinestreg? De er sgu overvurderede. Arsenals spil er måske ikke helt så helstøbt, men de spiller med langt mere ære og gusto, og derfor har jeg langt større respekt for dem.

Der lader til at være andre regler for Barcelona end andre klubber. De kan ikke få gult for at vinke med kunstige kort, de bliver aldrig straffet for film, og selvom de også har et ENORMT underskud, så skal de ikke udelukkes for europæiske turneringer i modsætning til Mallorca. Derudover bliver der aldrig taget affære over for dem, når de hiver purunge spillere tidligt til klubben eller antaster andre klubbers spillere - andre klubber bliver hivet i retten af FIFA og Co. såsom Chelsea, som dog fik dommen trukket tilbage i forbindelse med Kakuta. Jeg håber Mourinho og Co. tværer dem ud i La Ligas slutfase. Basta!
War. War never changes.
Gravatar

#46 Kruse 13 år siden

#44: Okay, det er selvfølgelig fair nok. Nu ser jeg selv ikke helt så mange Real Madrid kampe, så jeg lægger nok ikke mærke til det i samme grad som dig.

EDIT: Kudos til Johan for et fremragende indlæg i #45 :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#47 HonoDelLoce 13 år siden

#45

+1 til alt omhandlende Barca..

Og ja, ham der Øvrebø (eller hvad han nu hed) er nok den største skandale-dommer i CL lige efter Matt Messias!
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#48 Verbal 13 år siden

Jeg holder med OB, Newcastle og Barcelona. Og så kan jeg ikke fordrage FCK.

Mourinho' opførsel gjorde, at jeg med tiden fik mere og mere imod Chelsea, noget som nu så småt vender, nu hvor Mourinho ikke længere er i klubben. Mage til tudefjæs og tøsedreng skal man lede længe efter. Jeg tror at antallet af de gange, hvor Mourinho ikke har givet dommeren skylden for deres nederlag det kan tælles på et par fingre. Chelsea er blevet bortdømt et par gange, men ikke mere end så mange andre hold, her i blandt Barcelona.
And like that... he's gone.
Gravatar

#49 HonoDelLoce 13 år siden

Verbal (48) skrev:
her i blandt Barcelona.


Seriøst?

Find 3 kampe fra de sidste ti år hvor det er den generelle holdning (på nær, selvfølgelig, blandt modstandernes fans) at Barcelona er blevet bortdømt?
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#50 The Insider 13 år siden

Ja, Barcelona er dommerne har altid været dus. Det var også fantastisk, dengang de slog Chelsea på Stamford Bridge 2-1 for et par år siden, hvor Messi filmede sig til et rødt kort til del Horno. Det var også et par norske dommere som dømte kampen, og en måneds tid senere skabte det store overskrifter, da en af linjedommerne blev fotograferet iført en Barcelona-trøje.
War. War never changes.

Skriv ny kommentar: