Gravatar

#11 DarkLight 11 år siden

Derudover er der vel masser af Star Trek? Blandt andet TOS i HD, som ikke kan fås eller ses andre steder?
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#12 davenport 11 år siden

På dansk er der vidst kun First Contact, så vidt jeg lige kunne se hurtigt..

Men har lige set den fremragende dokumentar "Being Elmo". Man får sgu helt lyst til at bygge dukker... :)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#13 Thomsen 11 år siden

Ja, Being Elmo er fed.

Star Trek er vist spredt ud over de forskellige sites. Ved ikke med den danske, men i sidste måned var alle serierne tilgængelige på US, mens filmene kun var på den canadiske side.

Jeg er næsten sikker på, at jeg beholder mit US abonnement, så længe det er muligt, og så bruger unblock-us til resten.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#14 davenport 11 år siden

Jeg har slet ikke prøvet andre end US og DK. (Jeg gider ikke skifte DNS..;))

Men jeg må indrømme, at det måske er første gang, siden jeg var teenager, at jeg har set så meget fjernsyn som nu :)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#15 Thomsen 11 år siden

#14 - Hvis man bruger unblock-us, skal man ikke skifte DNS. Man går bare ind under set-up på deres side, trykker på hvilken udgave af Netflix (=hvilket land), man skal viderestilles til, og starter så Netflix op. Keine hexerei.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#16 davenport 11 år siden

Ok, det skal jeg lige tjekke i aften. Men jeg havde en del bøvl på PS3, da jeg skulle logge ind, for der hvor man skulle indtaste email, var sådan en der flyder på skærmen, og jeg kunne ikke nå at taste ind, før PS´eren frøs og skulle genstartes. Det er fandens, at de ikke bare kan lave en browser til maskinen. ("Jamen, det er ikke en computer!" - min røv! JO det er!)
Gider ikke bøvle med alt det Linux og sager.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#17 tiany 11 år siden

davenport (12) skrev:

Men har lige set den fremragende dokumentar "Being Elmo". Man får sgu helt lyst til at bygge dukker... :)


Den var på DR2 for 2 uger siden, den havde det resultat at min mand gik på amazon og bestilte en Elmo (50cm) til vores datter :D
Nu sidder den på hylden ogvinker indtil hun bliver gammel nok til den.

Med hensyn til ST har jeg også Insurrection og Nemesis påden danske.
Valar morghulis
Gravatar

#18 Snaden 11 år siden

Thomsen (15) skrev:
#14 - Hvis man bruger unblock-us, skal man ikke skifte DNS. Man går bare ind under set-up på deres side, trykker på hvilken udgave af Netflix (=hvilket land), man skal viderestilles til, og starter så Netflix op. Keine hexerei.


Nææh hvor skønt. Nej hvor jeg dog efterhånden elsker det her netflix mere og mere!
Gravatar

#19 Thomsen 11 år siden

Er der nogen, der lige gider tjekke mini-serien Hitler: The Rise of Evil (den med Robert Carlyle som Hitler) for mig på den danske Netflix?

Jeg prøver at starte den op via app'en i min PS3, og jeg kan simpelthen ikke få den til at afspille i det korrekte format. I stedet ligner den en gammel anamorphic dvd, før den bliver "bredt ud". Alle andre film ser normale ud, så det må næsten være et eller andet omkring den, der er gået galt.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#20 McPeter 11 år siden

Havde lavet dette til mine venner på facebook som ikke ser helt så mange film som jer herinde. :-)


Film du måske ikke ville have set hvis ikke du havde Netflix prøveperioden. Det er ikke nødvendigvis perfekte film, men film som jeg finder interessante pga. nogle af de elementer de er bygget op omkring. Like hvis du har set filmen og er enig i at den er værd at se. :-)

OLDBOY (2003 - Chan-Wook Parks mesterværk om en mand der er blevet indespærret i 15 år uden at vide hvorfor og af hvem, hvorefter han pludselig slippes løs. Et fantastisk eksempel på hvad koreansk film har at byde på. Første og bedste del af hans hævntrilogi).

MOON (2009 - Duncan Jones' debutfilm om en astrunaut spillet af Sam Rockwell, som har været alene på en månebase i 3 år. Meget spændt på hvad denne instruktør kommer til at lave fremover.)

CUBE (1997 - En flok tilfældige mennesker er fanget i en dødsfælde af en labyrint - kan de komme ud?)

THIRST (2009 - Chan-Wook Parks anderledes take på en vampyrfilm, for folk der ikke tror på at alle vampyrer er teenagere med kæresteproblemer. Lidt mærkelig, men også rart med noget der er lidt anderledes end hollywood-vampyrer)

JCVD (2008 - Van Damme spiller "sig selv", som under et besøg i banken bliver udsat for bankrøveri, som alle forventer at han kan afværge fordi han jo er actionhelt. En ærlig og hæderlig præstation fra The Muscles from Brussels.)

MONSTERS (2010 - forholdsvis lavbudget alien film, som dog har mange interessante elementer. Effekterne er imponerende nok lavet af instruktøren selv.)

LAD DEN RETTE KOMME IND (2008 - Fantastisk svensk film om en stille dreng der pludselig får sig et noget anderledes venskab med en ung vampyrpige)

NÅDELØS HÆVN (2009 - Originaltitel: Law Abiding Citizen - Jamie Foxx og Gerard Butler i en film om en selvtægtsmand som løber om hjørner med ordensmagten.)

CONTAGION (2011 - stjernespækket film om hvordan en livsfarlig pandemi spreder sig verden over. Se den ikke hvis du i forvejen har svært ved bakterier.)

DARK CITY (1998 - Sci-fi film om en mand som har mystiske minder og som er overbevist om at noget ikke er som den burde i byen hvor det altid er nat.)

MEMENTO (2000): Man kan ikke lade være med at blive imponeret over Christopher Nolas fortælletekning i Memento, hvor handlingen springer frem og tilbage og kører både forlæns og baglæns på samme tid. Vi følger Guy Pearce i sin jagt på sin kones morder. Desværre blev han slået ned af overfaldsmanden og har derfor ingen korttidshukommelse og glemmer ofte hvor han er. For ikke at glemme ledetrående til at finde morderen får han dem tatoveret på kroppen. Dette er ikke en film man kan småslumre til uden at blive helt tabt.)

THE MACHINIST (2004 - Christian Bale spiller en industriarbejder som ikke har sovet et år, som begynder at tvivle på om han er blevet skør.)

BRICK (2005 - En high-school noir-film med privatdetektiver, gangstere og mystik. Fantastisk visionær lille film.)

PI (1998 - Darren Aronofskys første spillefilm om en paranoid matematiker der leder efter løsningen på alt. Filmen er forholdsvis psykedelisk og sort/hvid. Se den hvis du har mod på en anderledes film.)

BATTLE ROYALE (2000 - handler om et fremtidigt japansk reality-show, hvor en 9.klasse bliver kidnappet til en øde ø, hvor de skal slå hinanden ihjel for at vinde konkurrencen. Underholdende på sin egen måde.)

CLOVERFIELD (I J.J. Abrams lavbudget "Godzilla"-film ser man ikke så meget til selve monstret, men lydsporet er til gengæld helt i top og hjælper med at holde illusionen i live).

DEATH RACE 2000 (1975 - Den legendariske racerfilm med Stallone og David Carradine som kørere i helvedesræset hvor de får flere point jo flere fodgængere de kører ned. Top underholdning, især hvis man er fuld når man ser den.)

COP LAND (1997 - Måske Stallones bedste film, hvor han spiller en lokal sheriff, hvis moral pludselig bliver sat på prøve da han finder ud af at der sker mystiske ting i hans vennekreds.)

PAYBACK (1999 - Mel Gibson på galt hævntogt. Desværre ligger originalversionen der kun - den er også lavet i en director's cut, som jeg husker som bedre)

ØJNENES HEMMELIGHED (2009 - Spansk film om en pensioneret juridisk rådgiver, som håber at grave dybere i en af hans uopklarede sager fra fortiden, samtidig med hans uforløste kærlighed til sin kvindelige chef.)

RESCUE DAWN (2006 - En film af Werner Herzog med Christian Bale i hovedrollen som en krigsfange under Vietnamkrigen. Velspillet skuespil.)

BLACK BOOK (2006 - Hollansk film om modstandsbevægelsen under 2. Verdenskrig, hvor en ung sangerinde skal infiltrere Gestapo-hovedkvarteret.)

THE CRAZIES (2010 - Et fly styrter ned i nærheden af en lille by i Iowa og pludselig går indbyggerne amok på en nærmest zombieligende måde. Se den hvis du kan lide film som 28 Days Later osv.)

Film du burde gense nu når du alligevel har Netflix prøveperiode:
Tango & Cash, Deep Blue Sea, The Last Boyscout, Training Day, Swordfish, Face/Off, There Will Be Blood, No Country For Old Men, Clueless, Edward Saksehånd, Fars Fede Ferie, Dødbringende Våben 1-4, Hot Shots 2 (Part Deux), Deliverance, Festen, Falling Down, Full Metal Jacket, Goodfellas, Der Untergang, K-19 The Widowmaker, Fjenden i Dybet, De Nådesløse, Catch Me if You Can, Taken, Enemy of the State, Iron Man, OVER THE TOP!!!!, Armageddon, Apocalypto, 30 Days of Night, Unbreakable, The Rock, Starship Troopers, Children of Men, Lord of War, Con Air, Things We lost in the fire, The Last Action Hero, Klodernes Kamp, Antitrust , The Road.
Mit film site: http://www.filmtips.dk/

Skriv ny kommentar: