Hans Zimmer har lavet musik til superheltefilm som “Batman Begins”, “The Dark Knight”, “The Dark Knight Rises”, “Man of Steel”, “The Amazing Spider-Man 2” og “Batman v Superman: Dawn of Justice”. Den tyske komponist har altså i høj grad ansvaret for, hvordan superheltefilm lyder i dag. Men den lyd vil han ændre, hvis han får chancen.

Se også: Hans Zimmer: Jeg føler mere for Bale end for Affleck som Batman

Efter “Batman v Superman” meddelte Zimmer ellers, at han var færdig med genren. De ord har han senere fortrudt:

”Ron Howard, som er en nær og fornuftig ven, sagde stille og roligt til mig: ‘Hans, du skal ikke sige sådan noget. Du skal altid sige, hvad nu hvis det rette manuskript kommer?’ Det er selvfølgelig rigtigt. Hvis der kommer en god historie, så siger jeg ja. Pointen er ikke, at jeg ikke vil lave superheltefilm længere. Pointen er, at jeg vil genopfinde superheltefilmen,” siger Zimmer i et interview til The Daily Beast.

Indtil den rette superhelte-chance byder sig, kan Hans Zimmers musik høres i Christopher Nolans “Dunkirk”, der fortsat spiller i de danske biografer. ¨

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (0)

Skriv ny kommentar: