Kan du huske kampen imellem Captain America og Iron Man i ‘Civil War’? Nu kommer en ligeså vigtig kamp på det store lærred i form af ‘Cola Wars’, kampen mellem Coca-Cola og Pepsi.

Judd Apatow er blevet tilknyttet som instruktør, og Steven Spielberg er gået ombord som producer på ‘Cola Wars’, en film under udvikling hos Sony. Spielberg vil producere gennem sit selskab Amblin Entertainment.

Deadline afslørede tilbage i april, at studiet købte projektet for over 1 million dollars som et pitch, der fortæller den sande historie om Pepsis forsøg på at udfordre Coca-Colas århundredelange dominans som verdens førende cola. Det åbnede op for “Cola Wars” i midten af 1980’erne, som omfattede alt fra Michael Jacksons halvpinlige optræden i New Coke-reklamerne. Filmen vil fokusere på Pepsi som den ultimative underdog og som historiens mest ikoniske andenplads, der kæmper for at blive nummer 1 (Coca-Cola).

‘Cola Wars’-pitch’et skrives af Jason Shuman og Ben Queen. Shuman er medskaber/forfatter af Apples hitshow ‘Acapulco’ og var executive producer på HBO’s ‘Winning Time’, samt producer på den Oscar-nominerede indie ‘To Leslie’ fra 2022.

Dette er tidligt i udviklingsprocessen, men ingredienserne er på plads til en film om et ikonisk produkt, på niveau med Ben Afflecks ‘Air’, der handlede om Nikes kamp for at sikre sig en skoaftale med Michael Jordan, som forvandlede selskabet.



Vis kommentarer (0)

Skriv ny kommentar: