Coronakrisen får kunderne til at strømme til streaming-tjenesterne i USA.
Amerikanerne er efterhånden ved at blive ramt mere og mere af coronavirussen, hvilket betyder opfordringer om at blive hjemme. Hvilken betydning har det for filmforbruget?
Det betyder, at biograferne er lukkede, mens filmene nu i stigende grad indtages i hjemmebiografen.
Nu har Forbes fået målt på den konkrete påvirkning af streaming-tjenesterne i indledningen af coronakrisen. Den er stor.
Disney Plus er den største vinder. Abonnent-tilgangen er tredoblet i tempo i sammenligning med tiden før coronakrisen. Disney+ får lige nu flere kunder end på noget andet tidspunkt i 2020.
Også Netflix oplever fremgang. Dog lidt mere beskedent end Disney+, men en 47 procent stigning i væksten af kunder er alligevel flot for et selskab, der allerede er så udbredt som tilfældet er med Netflix.
Læs også ‘Streamingtjeneste for voksne giver gratis adgang i 30 dage‘.
Apple TV+ oplever også fremgang, men til sammenligning med cifrene hos Disney Plus og Netflix så må Apple dømmes som taber i denne omgang.
Med en 10 procent forøgelse markerer Apple TV+ den svageste streaming-vækst under coronakrisen.
#1 Geekalot 4 år siden
Ironi og sarkasme kan forekomme.
#2 Justin 4 år siden
Bare vent, lige om lidt kommer Kim og fortæller at det har ingen gang på jord, også klarer Hollywood sig pludselig godt igen
#3 Geekalot 4 år siden