I sidste uge kunne Internet Movie Poster Awards afsløre de nominerede plakater i jagten på de bedste og værste filmplakater, der prydede de amerikanske biografer sidste år, og på deres hjemmeside kan man nu se alle vinderne.
Vinderen af den bedste filmplakat gik til mosaikbilledet af Nicholas Cage til dramaet “Lord of War”, mens “Batman Begins” scorede prisen for bedste plakat til en blockbuster-film. “Vinderen” af den tvivlsomme ære som den værste plakat gik til komedien “Prime”.
“The 40 Year-Old Virgin” løb med prisen for sjoveste filmplakat samt for at have den sjoveste tagline. “House of Wax” vandt for at have den uhyggeligste plakat.
Hos IMPAwards kan man se alle de nominerede i de forskellige kategorier og se vinderplakaten ved at klikke på “and the winner is…”.
Siden har desuden nu tilføjet en række knap så seriøse priser i en række morsomme kategorier. Blandt disse finder man krigsfilmen “The Great Raid” med plakaten, der vinder prisen for ‘værste forsøg på at tjene penge på andre films succeser’ ved brug af taglinen “‘Pearl Harbor’ møder ‘Den engelske patient'”.
Besøg IMPAwards for også at se andre “vindere” i disse mærkværdige kategorier, der bl.a. også tæller dummeste ansigtsudtryk, flest personer på én plakat, mest originale credits, og mest frastødende plakat.
#1 chandler75 18 år siden
- Cujo Award: Scariest dog on a movie poster goes to Because of Winn-Dixie
- Most Cryptic Blurb from a Critic: Ronnie Schieb for referring to Lovelorn as "A magnificently thesped, engrossing melodrama about the collateral cost of altruism."
- Do I Smell? Award: Chris Noth in The Perfect Man and Morena Baccarin in Serenity for being put so very far away in the background
- Lamest Attempt to Cash in on the Holidays: Goes to Cheaper by the Dozen 2. Everyone's dressed for a day at the lake but for some reason the dog is wearing a Santa Claus cap.
#2 filmz-kiml 18 år siden
#3 filmz-Elleb@b 18 år siden
#4 filmz-Bruce 18 år siden