Der er opstået en utilfredshed blandt amerikanske forældre over at den nye Star Wars er så blodig og voldelig at den har måtte få en PG-13 rating. Utilfredsheden grunder i at forældrene siger børnene elsker Star Wars, og det derved er forkert de ikke kan se det sidste afsnit.

George Lucas har dette at sige til sagen: ”Mange mennesker spørger, hvordan jeg dog kan gøre det og klager over, at deres børn elsker ‘Star Wars’-filmene og synes det er synd, de ikke får slutningen. Men jeg er nødt til at holde mig til den historie, jeg vil fortælle”. Lucas forklarer at det væsentligste for ham er at følge den oprindelige vision med de to trilogier, frem for at skabe en familievenlig kommerciel succes.

“Star Wars: Episode 3” får premiere 19. maj.



Vis kommentarer (92)
Gravatar

#61 elwood 19 år siden

#60

They love, and share,
And love, and love, and share,
Love, love, love,
Share, share, share,
The Itchy and Scratchy Show!

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#62 BN 19 år siden

#60

det er sandt at Lucas har en selvskrevet succes - og derfor tog han heller ikke hensyn til hvordan fansene syntes, at episode I og II skulle være, men lavede dem præcist som han selv ville have dem.

Og heldigvis da!

http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#63 kill the bills 19 år siden

Jo synes de nye er okay film. Den første lidt for sød, men ham Darth Maul var sku cool nok, kunne godt have brugt noget mere af ham, og så nr 2 hvor man gør det en tand mørkere, hvor man fik en masse jedier at se i kamp, og den store kriger yoda kæmpe, det var fandme fedt. Så kommer vi til 3eren der bliver meget mørk og dyster, det er jo perfekt. The cirkel is complete. You go Lucas, you go.
Gravatar

#64 kill the bills 19 år siden

Godt Lucas bare følge dit instinkt, så skal det nok gå.
Gravatar

#65 filmz-Bruce 19 år siden

#59 Jar Jar Binks er kun et symptom på den ringe "Phantom". Et element af mange, som alt i alt medførte en elendig film. Muligvis det var sådan Lucas gerne ville ha' den og hatten af for ham, hvis resultatet er hans vision. Det viser blot, at det er menneskeligt at fejle og Lucas er et menneske.

Nedenstående er IMBD rating, Rottentomatoes rating antal Fresh/Rotten anmeldelser og Metacritic hvor det er % af gode anmeldelser. Tendensen er klar over hele linien fra tilskuere til anmeldelser.

A new hope 1977 - 8.8 - 39/3 93% - 91%
Empire strikes back - 8.8 - 45/1 98% - 78%
Return of the jedi - 8.1 - 32/8 80% - 52%
Phantom Menace - 6.4 - 88/54 62% - 52%
Attack of the clones - 7.0 - 127/69 65% - 52%
Revenge of the Sith ? - 22/2 92% - ?
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#66 BN 19 år siden

#65

kære bruce... jeg ændrer skam ikke mening pga. hvad et flertal af anmeldere og tilskuere mener.

Jeg er i den heldige og priviligerede position - modsat dig selv - at jeg kan nyde alle 6 film i lige høj grad.

den tendens du henviser til, er ikke et faktum, men en SUBJEKTIV holdning.

Min mening er også subjektiv. Om en film er god eller dårlig afhænger af det enkelte individ, IKKE af X antal anmeldelser.

interessant nok var der også mange der var dødirriterede over c3-p0's konstante ævlen løs i "Empire Strikes back" - jeg var dog ikke en af dem.

Bemærk at Mark Hamill der spillede Luke Skywalker synes bedre om de gamle Star Wars-film, fordi de er SJOVERE, og samtidig kritiserer han de nye prequels for at være "for seriøse". ... Så dermed modsiger han påstanden om at episode I og II er "for børnevenlige" eller "pjattede" (pga. f.eks. Jar Ja Binks).
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#67 filmz-Bruce 19 år siden

#65 Jamen du har da helt ret i, at smag er subjektiv og jeg respekterer alles smag, nedgører ikke deres smag og skriver som regel "min egen personlige mening", når jeg kommenterer eller anmelder. Dermed ikke sagt jeg ikke kritiserer film og siger min uforbeholdne mening om dem, hvilket jo bl.a. er derfor jeg "render rundt herinde".

Jeg synes da det er kanon, du kan nyde alle 6 film lige meget. Om du er priviligeret, vil jeg nok sige er en subjektiv mening :) Det kan jeg ikke, for kun 2 af dem synes jeg er i mesterklasse, 2 mellemvare og een under lavmålet. Den sidste venter jeg lige med.

den tendens du henviser til, er ikke et faktum, men en SUBJEKTIV holdning

Øøeeeh...nej! IMDB, Rottentomatoes og Metacritics ratings er baseret på faktuelle tal, ratede hhv. af mennesker som du og jeg og på baggrund af faktuelle avis anmeldelser. Disse ratings, eller tendenser om films kvaliteter om du vil, er faktuelle over subjektive holdninger. Hvis ikke disse ratings kan tages som en god indikator for hvorledes den generelle stemning er omkring en film og dens popularitet, så kan vi har og nu beslutte, at anmeldelser og ratings ikke har nogen betydning overhovedet mht. en films kvalitet. I dette må jeg erklære mig aldeles uenig. I såfald havde IMDB's Top 250 nok set lidt anderledes ud.

Jeg kritiserer iøvrigt ikke kun Phantom Menace for at være dårlig fordi den er børnevenlig og pga. Jar Jar Binks fremtræden. I mine øjne, er det tydeligt Lucas ikke havde lavet en film i næsten 20 år og troede en entydig fokusering på effekter og det visuelle, var vigtigere end et charismatisk cast og godt manuskript. Heldigvis forbliver det stadig det essentielle for en god film.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#68 BN 19 år siden

en films kvalitet afhænger af øjnene der ser. Ellers ville alle mennesker jo købe de samme film, ikke sandt!

Jeg må erklære mig dybt uenig med dig i din påstand om, at Lucas "troede en entydig fokuseren på effekter og det visuelle var vigtigere end et charismatisk cast og godt manuskript".

For sagen er jo, at han skrev et rigtig godt manuskript og castingen af Ewan MacGregor, Pernille August og Liam Neeson var jo et perfekt valg. Især disse tre har med deres karimsma og autoritet som skuespillere en stor del af æren for en overmåde vellykket film.

Historien i Star Wars har altid stået i centrum for Lucas - det er jo derfor han tager sig så god tid til at skrive manuskriptet. På dvd-ekstra-materialet ser man, at han efter færdiggørelsen af episode I (som blev udsendt i 1999) fortæller at han nu er i gang med manuskriptet til episode II, som først var færdig til udsendelse 3 år senere (i 2002).

Hvornår selve produktionen af episode II begyndte, kan jeg ikke lige huske, men det var ikke i 1999. ;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#69 filmz-Kadann 19 år siden

#68 -

Jeg vil give dig at McGregor og Neeson er gode valg til serien, og ikke mindst på grund af McGregors udseende, men at sige at Pernilla August tilføjer karisma til filmen, er i bedste fald en overdrivelse. Vi taler her om kvinden som var for kedelig til verdens måske mest kedelige mand, Bille August, og filmen står nærmest stille mens hun er på..

Jeg synes at Episode I har en masse kvaliteter, dog langtfra så mange som de gamle film, men Pernilla August er bestemt ikke en af disse kvaliteter. I mine øjne gør hun større skade på filmen end både Jar Jar og Jake Lloyd. :)

Men ok, sådan er vi jo så forskellige.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#70 filmz-Bruce 19 år siden

Det første er jeg jo ikke uenig med dig i og har heller aldrig været :)

Men vil du medgive at både IMDB, Rottentomatoes og Metacritic er gode indikatorer for hvorledes en film generelt opfattes kvalitetsmæssigt af mennesker?

Er der nogen sammenhæng monstro i, at film som Godfather I og Shawshank Redemption ligger i toppen af IMDB og har lutter gode anmeldelser i ryggen, eller er det helt tilfældigt?

Mht. Phantom Menace er jeg helt enig med dig i, at vi er dybt uenige :) Castet var på papiret godt. Hvad Lucas fik ud af disse dygtige skuespillere, var sørgeligt lidt. At det så tager Lucas så lang tid at skrive et manuskript, betyder i mine øjne at hans force ligger på helt andre områder.

Lucas afslog jo også et Indy 4 manuskript som Spielberg havde sagt god for. Så kan man jo diskutere, hvem af de to, man sætter størst lid til.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: