Jeg sidder og er ved at lave en lille miniproduktion i Windows Movie Maker (version 6). Det er til en bryllupsinvitation (Jeps, jeg skal giftes:-).
Jeg har skudt noget video i 16:9 med et digitalvideokamera. Når jeg så importerer det til Windows Movie Maker eller afspiller det i Media player bliver det vist som om det er 4:3. Dvs folk bliver langstrakte i hovederne og der kommer sorte bjælker i siderne.
Hvad kan jeg gøre for at løse dette problem? Har sat formatet til at være 16:9 i funktioner/indstillinger.
Tak om I kan hjælpe.
Opinions are like assholes - everybody has one. - Dirty Harry.
Det er generelt et ptoblem at video skudt i ægte 16:9 ikke bliver vist i korrekt aspect ratio på computeren (også på macs forresten). Jeg har aldrig brugt movie maker, men kiggede lige lidt på det, og det ser ikke ud til at der er mulighed for at indstille ens projekt til at være i 16:9, uden at den blot letterboxer siderne, som du også selv skriver. Jeg foreslår du finder et bedre program at redigere i.
#1 Kalle Ferm 16 år siden
Jeg har skudt noget video i 16:9 med et digitalvideokamera.
Når jeg så importerer det til Windows Movie Maker eller afspiller det i Media player bliver det vist som om det er 4:3. Dvs folk bliver langstrakte i hovederne og der kommer sorte bjælker i siderne.
Hvad kan jeg gøre for at løse dette problem? Har sat formatet til at være 16:9 i funktioner/indstillinger.
Tak om I kan hjælpe.
#2 danschier.dk 16 år siden
Hvis du købte en Mac og brugte iMovie, ville du slet ikke støde ind i disse problemer. Det virker bare!
[/En arrogant kommentar]
;-) Nej spørg til side... men da jeg selv har Mac og bruger iMovie, kan jeg desværre ikke hjælpe.
#3 El vez 16 år siden
http://www.thebestpageintheuniverse.net/c.cgi?u=ma...
#4 dyg 16 år siden
#5 Zabriskie 16 år siden
#6 Kalle Ferm 16 år siden
Tak for det. #4.
#3 for grinet - superfed side!
#7 filmz-vassago 16 år siden