Gravatar

#1 Corgan 15 år siden

Hej.
Jeg sidder og laver lidt RnD inden jeg skal igang med at lave effekter på en scene i en film. I den scene kører en bil ind i en gadelygte. Scenen er filmet fra førerens perspektiv, kiggende over på passagersædet og ud af sideruden.

Kender I til film/klip/reklamer/youtubevideoer hvor en lignende effekt indgår? Jeg mangler lidt inspiration til hvordan det ser ud... hvordan baggrunden bevæger sig i forhold til bilen... hvordan ting bliver kastet rundt i bilen... osv...?
Gravatar

#2 Steffan Rasmussen 15 år siden

The Forgotten har et godt biluheld filmet indefra.
No matter how old you are, no matter how badass you think you are, if a toddler hands you their ringing toy phone ... You answer it.
Gravatar

#3 HonoDelLoce 15 år siden

Flashback-scenen i Da Vinci Code hvor hende tøsen mister sine forældre er også ret godt lavet..

Ellers var der en reklame for lidt tid tilbage (sidste gang "tag 10 af farten"-kampagnen kørte..) hvor en kvinde torpederer en anden bil fra siden, der også var ret godt laver med super-slow-motion glasskår osv..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#4 Corgan 15 år siden

#2:

Fedt. Den film har jeg ikke set. Måske jeg lige skulle checke den ud så.

#3:

Hmm... ja, Da Vinci Code havde da et biluheld. Det vil jeg lige gense.
Den scene jeg sidder med, er også optaget i super-slow.


Ellers nogen forslag?
Gravatar

#5 Corgan 15 år siden

#3:

Kan du huske hvor i Da Vinci man ser uheldet? Jeg mindes at man ser et flashback på et tidspunkt i filmen... men at det kun er et kort glimt... og at man ser en længere version af uheldet senere i filmen.
Gravatar

#6 HonoDelLoce 15 år siden

#5

Uh, det husker jeg slet ikke.. Men det er ikke mere end ca. en time inde, skulle jeg ikke mene.. Der mener jeg nemlig at jeg slukkede for filmen her i weekenden - og jeg nåede at se flashbacket :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#7 elwood 15 år siden

Jeg ved ikke om det er deciderde kan kaldes et biluheld, men det er hvertfald et crash.

I Bourne Supremacy

Hvor man ser Matt Damon lige sidde og er lidt rolig inde i bilen og blam! køre en bil ind i siden på ham


Mener også Bourne Ultimatum har en del inside view car crash, men jeg husker best den fra Supremacy.


En skam der ingen klip er ude af det her projekt endnu, fordi det lyder præcis, som det du måske er ved og forberede dig på.

Cow

The Gazette caught up with Brynmawr based director Peter Watkins-Hughes and his international film crew at a top secret location in Tredegar as they prepared to create an incredible crash scene, witnessed from inside the vehicle.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#8 Corgan 15 år siden

#7:

Ahh... ja... Bourne har også nogle. Tak.

Cow lyder meget lig det jeg sidder med nu. Sjovt. :-)
Gravatar

#9 Corgan 15 år siden

#6:

Ok. Jeg vil lige prøve at spoler derhen så. Tak.
Gravatar

#10 elwood 15 år siden

#9 No Need har fundet det her i slutningen.

[url= vinci Code[/url]

Det er nu et ret kort klip, men såigen car crash sker hurtig og brutal.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: