Quicktime er lidt tricky at komprimere til og fra. Jeg kender faktisk ikke nogen gratisprogrammer der kan det. Mit bedste bud er at bruge Adobe Premiere, men at kalde det en optimal løsning (i betragtning af, at du har redigeret i moviemaker *host* skrammel *host*) ville nok være at overdrive. Men altså at importere filen i Premiere og eksportere til Quictime derfra. Det er mit bud.
Hvis du skal bruge den til download på nettet tror jeg dog af Microsofts wmv format efterhånden er ligeså godt og ligeså udbredt. Det kan komprimeres ret meget.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Hvis man ikke har pladsproblemer, plejer jeg selv at redigere mine ting helt ukomprimeret, og først komprimere til allersidst, når det hele er klippet sammen. Med ukomprimerede filer får man heller ikke problemer med at konvertere mellem formater og hoppe fra skod-programmer til mindre skod-programmer ;)
Det skal siges at jeg har mange prof redigeringsprogrammer man alle med forskellige fejl...Ikke så meget at gøre ved...Da der ikke har været med Movie Maker er det simpelt hen nødvendigt. Bare rolig jeg har snart fået bare et par programmer til at virke. Vi må bare give det tid...
Jeg tror også du vil kunne bruge .wmv format lige så godt som .mov. Men det er et slut format ikke beregnet til at redigere i. Mens du regigere skal du beholde det format du får ind fra kamaret så langt hen i processen så muligt,,, med mindre det også er er slut format. Vi har de sidste par gange redigeret i DV formatter,, det fylder cd 200Gb for rå film til en spillefilm men diskplas er jo bliver billigt så selv om vi arbejder med 3 sikkerheds kopier så er det stadig små penge iforhold til hvad det har kostet.
Microsoft laver nogle fine små programmer som følger med windows og MovieMaker2 er et af dem,,, man kan godt klippe en film i det! men man løber hurtigt tør for mulighedder når det kommer til mere end bare at klippe og klistre. så er adobe en mulighed,,,,men der findes så mange.
Men Microsoft laver også ting som man ikke lige opdager så let. http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/9ser... Dette er et gratis prog fra Microsoft som kan lave dinne film om til wmv format med alle mulige indstillings mulighedder,,,næsten for mange.
Hm, jeg stødte på en quicktime converter ting for et par dage siden men det krævede registration (hvilket der jo nok er veje rundt om for den kreative bruger..) men den konverterede automatisk til vcd eller svcd formater, altså jo mpg....ved ikke om det er brugbart? Slettede den godt nok igen men skal da prøve at se om jeg kan finde den, hvis det er?
Det gode ved .wmv formatet er at alle har en windows inatalleret og ifølge MS så kan alle med en windows fra efter 1998 køre det format,,, WindowsMedie player 7.1 tror jeg nok det var.
Ja, det kommer jo så an på hvilken udgave af WMV du komprimerer til. Hvis man bruger den nye encoder, vil den som standard komprimere til version 9, og det kan ikke afspilles af den gamle mediaplayer. Den kan man jo så til gengæld bare opdatere, hvilket de fleste gør. Jeg er umiddelbart også mest til WMV overfor Quicktime.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Syntes bare gerne wmv formatet er i rimelig dårlig kvalitet, eller er det bare fordi dem jeg har set typisk er trailers fra nettet, osv.? De afsnit af Ørnen kan f.eks kunne hente fra DR på et tidspunkt var også i wmv, fyldte stort set det samme som divx, men langt ringere kvalitet end divx. (I hvert tilfælde en typisk divx i dvd kvalitet)
#11 =galledalle= 19 år siden
-More than just movies
#12 filmz-gimleno1 19 år siden
#13 gi-jones 19 år siden
Hvis du skal bruge den til download på nettet tror jeg dog af Microsofts wmv format efterhånden er ligeså godt og ligeså udbredt. Det kan komprimeres ret meget.
#14 maniac 19 år siden
#15 =galledalle= 19 år siden
Bare rolig jeg har snart fået bare et par programmer til at virke. Vi må bare give det tid...
-More than just movies
#16 filmz-netrom1 19 år siden
Microsoft laver nogle fine små programmer som følger med windows og MovieMaker2 er et af dem,,, man kan godt klippe en film i det! men man løber hurtigt tør for mulighedder når det kommer til mere end bare at klippe og klistre. så er adobe en mulighed,,,,men der findes så mange.
Men Microsoft laver også ting som man ikke lige opdager så let.
http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/9ser...
Dette er et gratis prog fra Microsoft som kan lave dinne film om til wmv format med alle mulige indstillings mulighedder,,,næsten for mange.
MvH Netrom1
#17 filmz-gimleno1 19 år siden
#18 filmz-netrom1 19 år siden
MvH Netrom1
#19 gi-jones 19 år siden
#20 filmz-gimleno1 19 år siden